LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beerput Oxxio riekt naar FRAUDE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
GWO

Beerput Oxxio riekt naar FRAUDE

Ongelezen bericht door GWO »

Wat Energiebedrijf.com / Durion / Oxxio presteert lijkt m.i. verdacht veel op FRAUDE.
De contacten tot 21 maart 2005 zal ik u besparen.
From: GWO
Sent: 21 Mar 05
To: [email protected]
Subject: RE: Verbruiksnota
Ik wacht nog maximaal 2 weken, als ik dan geen bericht heb wordt de automatische incasso geblokkeerd.
Met vr. gr.
GWO
23 maart 2005:
Aan: GWO
Onderwerp: RE: Verbruiksnota
Geachte heer ………………,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat wij zo spoedig mogelijk uw jaarafrekening zullen toesturen. Desalniettemin raden wij u af de automatische incasso te blokkeren. U zult anders in het incassotraject geraken.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Energiebedrijf.com
Joris Janssen
Klantenservice Consumenten
Mijn mail terug dd. 23 maart 2005:
[email protected]

U ZULT ANDERS IN HET INCASSOTRAJECT GERAKEN !!!! ?????
Waar haalt u het lef vandaan. Naast uw wanprestatie geen gegevens te sturen ook nog dreigementen????
Als u niet opschiet en dan ook nog dit DREIGEMENT nog door durft te zetten, zien we elkaar wel voor de rechtbank.
Ik geef u, zoals in onderstaande mail duidelijk staat, nog 14 dagen vanaf 21 maart om de afrekening te sturen. Mocht u in gebreke blijven dan deel ik u mede dat ik op die dag op staande voet het contract wens te beëidigen.
GWO
25 maart 2005:Hoera! De afrekening van Durion is binnen.
Als factuurdatum vermeldt men 08-12-2004.

Door u te terug ontvangen € 288,-
Bedrag wordt op uw rekening bijgeschreven.

€ 288,- terug? De afrekeningsnota loopt tot 26-10-2004.
Nu, 7 maanden later is nog niets door mij ontvangen.
Dat is wel een bedrag groot ruim 2 jaar voorschot!
Bij mijn vorige leverancier Essent werd dit bij de eerstvolgende nota verrekend resp. terugbetaald.
Mijn ervaring is helaas: Als een bedrijf dit soort kunstjes flikt op grote schaal dan zijn er flink wat dingen aan de hand.

a. Men trekt RENTE van uw en mijn geld en gebruikt dit geld bovendien voor andere doeleinden. Bij dit soort grootschaligheid gaat dat om miljoenen.
b. Bij het terug te geven bedrag zit ook de z.g. heffingskorting, het van Zalm terug te krijgen kortingsdeel op de energiebelasting. Ze hebben dat wel van Zalm teruggekregen maar vertikken het om dat aan ons door te geven.
c. Met het achtergehouden geld wordt mogelijk iets gefinancierd, namelijk het draaiend houden van hun hele toka. Het lijkt er verdacht veel op, dat het ene gat met het andere wordt gestopt, met andere woorden dat men Uw en mijn geld gebruikt om een faillissement uit te stellen en steeds erger te laten worden.

Mijns inziens begint dit verdacht veel op fraude te lijken.
En dat is nog niet alles!
De specificatie van de rekening zal ik straks ook hier publiceren.
Ook dat riekt naar een poging om de boel te belazeren.

GWO

Re: Beerput Oxxio riekt naar FRAUDE

De door mij opgegeven meterstand per 26-10-2004 bedraagt 142.159
Op de afrekening van Essent voor de transportkosten is dit correct vermeld en verwerkt
Hier volgt de nota van Durion: Let op dat de Meterstand op de Einddatum is fout vermeld.
Maar: bij de energieheffing is de 1400 “vergeten” kWh wel degelijk berekend.
Klantnummer: …………….
Factuurnummer……………
Factuurdatum: 08-12-2004
Verrekenwijze: Excl. transportkosten
Afrekenperiode en meterstanden:
Begindatum:30-07-03 Meterstand 138.058
Einddatum 26-10-04 Meterstand 140.759
Totaal verbruik in kWh 2.701
Elektriciteit enkel
01-01-04 / 26-10-04 Verbruik 2701 ad. 0,074 Totaal 199,87

Vastrecht
30-07-03 / 01-01-04 ad 11,88 / jaar Totaal 5,04
01-01-04 / 26-10-04 ad 11,88 / jaar Totaal 9,71

Energieheffing
30-07-03 / 01-01-04 =1400 kWh ad. 0,0349Totaal 48,86
01-01-04 / 01-07-04 =1644 kWh ad. 0,0357Totaal 58,69
01-07-04 / 26-10-04 =1057 kWh ad. 0,0504Totaal 53,27

Heffingskorting (elektr. + gas)
30-07-03 / 01-01-04 ad. 176,00 / jaar Totaal -74,74
01-01-04 / 26-10-04 ad. 181,00 / jaar Totaal -147,87

Totaal levering elektriciteit (excl. BTW) Totaal 152,83
BTW 19% Totaal 29,04
Totaal levering elektriciteit (incl. BTW) Totaal 181,87

Af: In rekening gebrachte voorschotten
Juli 2003 t/m september 2004 Totaal -470,55
Door u te ontvangen Totaal 288,68
Bedrag wordt op uw rekening bijgeschreven.

Uw nieuwe maandelijkse voorschotbedrag bedraagt incl. BTW € 12,00
Afz: GWO
DURION
Postbus 108
3830 AC Leusden
L………., 26 maart 2005

Klantnummer: ……………….
Factuur nr. ……………….

Mijne dames en Heren,

Ik ontving uw afrekening.
De door ons opgegeven meterstand per 26-10-2005 was 142.159, waarmee het totale verbruik op 4.101 kW komt te liggen.
U verrekend dit correct bij de ENERGIE BELASTING.
Bij de kWh vergeet u m.i. 1400 kW van de periode 31-07-2003 tot 31-12-2003
Op de kopie nota achterop deze brief geef ik dit in rood aan.
Misschien kunt u dit even controleren en zo nodig aanpassen.

Hoogachtend
GWO
Afz. GWO
OXXIO
Postbus 108
3830 AC - LEUSDEN

L……………., 8 mei 2005
Klantnummer …………….

Geachte OXXIO,

Beleefd herinner ik u aan mij brief dd. 26 maart 2005 (zie bijlage).

In geef u vanaf nu nog 14 dagen. Indien ik dan niet een correcte afrekening EN de bijbehorende terugbetaling in mijn bezit heb, schort ik alle betalingen aan u op.
Ook zal ik dan een aantal stappen ondernemen, waarvan de kosten volledig voor uw rekening zullen zijn.
Met vr. groet
GWO
Het heeft Oxxio behaagd om niet te reageren.
Wat is er aan de hand?
Men stuurt een nota met een opzettelijk te lage meterstand, maar berekend WEL de energiebelasting. Dat kan geen toeval meer zijn.
Toekomstige nota:
Een jaar later komt er een rekening met diezelfde foute meterstand als beginstand en moeten de te weinig berekende kWh alsnog worden betaald. Natuurlijk wel tegen een hoger tarief als in 2003. De energiebelasting wordt opnieuw per kWh berekend, maar wordt lekker niet afgedragen aan de staat, dat immers al verrekend!! Dat ik dit nou toevallig ontdek, jammer nou, dat is dan 1 klant die “lastig”is, maar het gros ontdekt dit niet en “kassa” tel uit je winst.
Mocht hier sprake is van “fouten”, waar ik langzamerhand niet meer in geloof, dan kunnen we spreken we over een enorm WANBELEID.
Elk bedrijf van deze omvang heeft normaal gesproken computers met uitgekiende programmatuur.
Na het inbrengen van de Meterstand op de Begindatum en de Meterstand op de Einddatum rolt daar een complete gespecificeerde nota uit, waarin fouten zoals hierboven omschreven uitgesloten zijn.
Daarom durf ik hier dan ook de stelling te brengen dat hier OPZET in het spel moet zijn.
En dan riekt deze zaak naar een FRAUDE met een enorme omvang.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Snel aangifte doen!

lammert

Ongelezen bericht door lammert »

1 Stuur een brief naar Oxxio waarin je ze in gebreke stelt, en geef ze een termijn van 2 weken om de juiste afrekening aan jou over te maken.
Stel ook dat je na deze twee weken een klacht indient bij de geschillencommissie EN DE Dte

2 Je zult we niets horen ( bekend euvel Oxxio) dus na twee weken meldt je de klacht bij www.sgc.nl openbare nutsbedrijven

3 Je betaalt de 25 euro kosten ( krijg je later weer terug van Oxxio)
Je klacht loopt nu

4 Je meldt de klacht bij Dte
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_contact/
vragen_opmerkingen_en_tips.asp

5 Grote kans dat je gebelt wordt door oxxio om de klacht op te lossen, geef ze hiervoor één week de tijd, en vraag direct de 25 euro terug, zeg dat je anders de klacht doorzet bij SGC. Vrijwel zeker lost men dit dan op, want "men" is als de dood voor slechte reclame en boete van Dte

Ikzelf heb dit traject met succes ook doorlopen
http://www.dse.nl/~lammert/

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

O ja
Niet vergeten,
Alle correspondentie bewaren
Beter is nog een webpagina maken en op het internet zetten, zodat iedereen op de hoogte kan blijven.
EN OXXIO LEEST ZE OOK!!!!

GWO

Beste Lammert,
Ik ben op de hoogte van jou verhaal en nog vele andere. Alle verhalen hebben gemeen, dat ieder voor zich een apart oorlogje voert met een bedrijf dat daar lak aan heeft.
Ik heb geprobeerd om aan te geven en te onderbouwen dat hier grootschalige FRAUDE wordt gepleegd.

Hier moet worden ingegrepen! En onze slapende overheid is dat niet van plan, zoals ik eerder deze maand al heb aangegeven:
Uit de Telegraaf van 10 mei 2005:
Stroomfacturen bijna op orde. De energiebedrijven liggen op koers bij het aanpakken van de administratieve problemen, meldde minister Brinkhorst van Economische zaken gisteren aan de tweede kamer. Onderzoek door toezichthouder DTe heeft aangetoond dat de energiebedrijven per 1 april van dit jaar de problemen rond facturen met de helft hadden teruggebracht, zoals de bewindsman verlangde.
Waamee minister Brinkhorst weer lange tijd van het probleem is verlost. Is het een geval voor Justitie? Nou, minister Donner zit ook in het slapende en niet wakker te krijgen kabinet.

Er kan in Nederland FRAUDE worden gepleegd zonder dat je een strobreed in de weg wordt gelegd. Wat ik aangeef zijn geen administratieve problemen meer, maar is regelrecht de zaak belazeren.

Pebbie

Ongelezen bericht door Pebbie »

Hier wil ik ook even op reageren aangezien ik er ook problemen mee heb. mijn contract is geloof ik inmiddels be-eindigd (wacht nog op overname switch essent) en ik wacht op de afrekeningen die ik ook NOOIT heb ontvangen.

Echter doordat ik het ook helemaal met ze gehad had heb ik zelf al per eind. feb. mijn auto incasso laten intrekken. En.... tot op heden geen enkele reaktie ontvangen van ze hierover. Dus het zal best loslopen met dat gedreig van ze over de incasso's etc. Grote bek hebben ze wel maar oplossen ho maar. :evil:

Gesloten