Geachte lezers graag even uw aandacht voor het volgende .
Mij overkwam het volgende: Ik kocht een huisje op een recreatie park in de maand mei 2013, echter het huisje was nog bewoond door een jonge man die in overeenstemming nog 6 weken is blijven wonen.
Zo rond de overschrijving van het huis de meterstanden van elek en gas opgeschreven op mijn boekje welk ik zeer frequent bij hou en zo vanaf de maand mei tot nu toe in kaart heb staan.
Na het vertrek van de huurder met de genoemde 6 weken , heb ik uit het huisje daar vervolgens de volledige verwarmingsinstallatie eruit gesleuteld en voor het schilderwerk alle stroom contactdozen van de muur gehaald.
Er was op dat moment geen enkele vorm van verlies of verbruik mogelijk op het bewuste adres omdat ook kranen en hoofdschakelaars op uit stonden.
De zomer van 13 was een mooie zomer die dan ook uiteindelijk in september eindigde , zo ook ons vaar seisoen op de boot alwaar wij door de hogere temperaturen 2,5 maand op gebivakkeerd hadden zonder dan ook maar bij het huisje te zijn geweest.
Bij onze terugkeer van de boot eerste week van september ons werk opgestart en de laatste hand geslagen op een verbouwing op ons prive huis adres alwaar we tot 15 oktober 2013 werkzaam zijn geweest.
De oude eigenaar van het vakantie huis had ons in de tussentijd er al wel eens op geattendeerd dat we zelf een energie leverancier moesten regelen want dat was gedurende de warme zomer en de verbouwing aan prive huis nog niet gelukt qua tijd.
Echter op 20 oktober aangekomen in ons vakantie huisje als eerste de standen opgenomen en door gegeven aan eneco ( telefonisch en tevens ook direct klant geworden )
Dit betrof de standen zoals de laatste bewoner van het huisje ze had achter gelaten en ik deze had opgeschreven alvorens ik de afsluiter gas en schakelaar elektro had uitgezet.
Het is ook vanaf die datum dat we als eerste de cv vrwarming hebben hersteld die het twee weken later weer is gaan doen, en we hebben verbouwd tot aan einde februari 2014 voordat wij er ook konden verblijven en wat genieten van ons nieuwe verblijf ..
De winter 2013/2014 was al helemaal geen winter te noemen en gas verbruik was miniem te noemen.
Het werkelijke verbruik zou dan hebben plaats gevonden tussen 1 maart 2014 en eind okt 2014 waarna de nacalculatie werd gepresenteerd.
Medio okt / nov 2014 dus zeg maar 8 maanden verbruik ( zomermaanden), kregen wij plots een nacalculatie van eneco waarop een verschil van 1000 kuub gas was gebruikt.
Wij op onderzoek en er daarbij achter gekomen dat eneco uit eigen beweging niet de standen heeft genoteerd zoals door ons was doorgegeven tijdens de aanmelding op 20 okt 2013.
Uiteraard kunnen wij daar niet mee akkoord gaan te meer dat onze maandelijkse termijn nu uitkomt op 145 euro per maand terwijl hebben we uitgerekend het gewoonweg met 75 kunnen doen of zelfs nog met 65 euro per maand aan voorschot nota's.
Vervolgens eneco gebeld en deze vermelde dus dat wij maar met de oude eigenaar moesten zien te overleggen en zodoende een bevestiging zien te krijgen, opdat daarna pas een passende verrekening kan worden gemaakt.
Nou de oude eigenaar was dus ook niet blij met dat verbruik welke door zijn huurder was verbruikt.
Want de eigenaar in kwestie had het huisje verhuurd aan de persoon die er nog 6 weken had gewoond .
Nu inmiddels aanmaningen gekregen van eneco met een boete er bij enz enz met een bedrag van rond de 1200 euro .
En dat alleen omdat eneco eigenzinnig niet de standen heeft aangehouden die er van aanvang hadden moeten staan.
Dat eneco pas na een jaar te kennen gaf dat ze de begin meterstanden gemaks halve maar hadden geschat terwijl ik ze die had gegeven.
Nu al diverse male de oude eigenaar gebeld en gemaild maar die is niet zo snel , en lijkt het erop dat eneco mij onder druk zet over een verbruik welke ik onmogelijk heb verbruikt.
herkent iemand dit probleem?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Begin standen opgeven als nieuwe klant eneco
Re: Begin standen opgeven als nieuwe klant eneco
Ik heb zojuist contact gehad met een medewerker van eneco , en die vertelde mij als volgt dat zij zich hebben laten adviseren door de energie transporteur net werk beheerder Stedin.
Stedin in deze heeft eneco geadviseerd om andere beginstanden te noteren anders als welke wij zelf bij het begin van ons contract hadden doorgegeven aan eneco zelf.
Het verschil van de 1000 kuub gas , wordt nu wel toegegeven dat het niet zo netjes is en de schoonheids prijs niet verdiend .
Dat wij deze verschillen pas een jaar na dato krijgen te zien , dat wij uberhaubt pas weten na een heel jaar dat stedin met de door ons opgegeven standen eigenzinnig is gaan knoeien.
Lijkt mij als ik stedin zou heten dat een afspraak of een bezoek ter controlle wel op zijn plaats was geweest.
Heb vandaag een klachten brief opgesteld en moest daar 90 cent voor betalen... verder via de sms lukte het niet geld weg ..dan maar via de telefoon...hahaha je snapt m al weer 90 cent... eneco zelf bellen 45 cent.
Klanten service?????
Stedin in deze heeft eneco geadviseerd om andere beginstanden te noteren anders als welke wij zelf bij het begin van ons contract hadden doorgegeven aan eneco zelf.
Het verschil van de 1000 kuub gas , wordt nu wel toegegeven dat het niet zo netjes is en de schoonheids prijs niet verdiend .
Dat wij deze verschillen pas een jaar na dato krijgen te zien , dat wij uberhaubt pas weten na een heel jaar dat stedin met de door ons opgegeven standen eigenzinnig is gaan knoeien.
Lijkt mij als ik stedin zou heten dat een afspraak of een bezoek ter controlle wel op zijn plaats was geweest.
Heb vandaag een klachten brief opgesteld en moest daar 90 cent voor betalen... verder via de sms lukte het niet geld weg ..dan maar via de telefoon...hahaha je snapt m al weer 90 cent... eneco zelf bellen 45 cent.
Klanten service?????