LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belachelijke prijsverhoging

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
championneke

belachelijke prijsverhoging

Ongelezen bericht door championneke »

Beste dames en heren,

Nu zijn wij al jaren bij de essent en ik beginme steeds meer af te vragen of ikwel blij ben met hen.
Nu laatst de prijsvrhoging:
Ik krijg op 2ojanuari een mail in mijn mailbox van essent, op zich nix bijzonders, maar hierin werd een prijsverhoging aangekondigt. Ook op zich niets raars. Maar de prijsverhoging gaat in per 1 januari 2008 en ik krijg de mail pas op 20 januari. Echt zwaar belachelijk!!!! :twisted: :evil:
Zou diteigenlijk wel mogen, dat lijkt mij niet!

championneke

h@rm@n

Re: belachelijke prijsverhoging

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik kreeg deze mail op 21 januari. Maar op 3 januari in een nieuwsbrief werd al verwezen naar de wijziging en verhoging van de tarieven. Ik denk dat dit een service van Essent is. Wat anders te denken van diegene die helemaal geen internet hebben of die geen mailadres door hebben gegeven. Verder heeft Essent gegarandeerd geadverteerd in een aantal grote dagbladen in Nederland. Dit laatste zullen ze wel verplicht zijn.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik kreeg helemaal geen brief, geen mail ,geen krantberticht etc van de Essent club van Boersma ,(*-*). :D :? !

Harman moet wel een goed netwerk met bonusclub Essent opgebouwd hebben om een nieuwsbrief te krijgen.,

Essent en Service zijn zaken die bij Essent bepaald niet samengaan, gelukkig loopt mijn 3 jarig jaar contract af en kan ik gaan shoppen, hun a.s dochter Eneco is goedkoper , LOL :idea:

De aangetekende brief ligt al klaar. cc naar Boersma , de mail is al verstuurd naar de klantenbalie.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Uit artikel 19 ("Wijziging van de voorwaarden en de tarieven") van de algemene voorwaarden van Essent:
Bekendmaking vindt plaats door middel van een persoonlijke kennisgeving OF door middel van een algemene kennisgeving op de internetsite van de leverancier OF in één of meer binnen Nederland verspreide dag- of weekbladen, met dien verstande dat ingeval van een tariefstijging altijd uiterlijk binnen één maand na inwerkingtreding van de stijging een persoonlijke kennisgeving plaatsvindt. In de kennisgeving wijst de leverancier de contractant op de mogelijkheid de overeenkomst op te zeggen.
Bij Eneco staat overigens letterlijk hetzelfde in artikel 19.2 van de voorwaarden! Is dus allemaal één pot nat. Als het maar op tijd in het Vlielands Weekblad heeft gestaan is dat volgens de voorwaarden al voldoende. Je hoort daarnaast nog wel een persoonlijke brief of mail te krijgen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ach iedereen kon al weten van de prijsverhoging van Gas en verlaging van Elektra. Het was al breed uitgemeten op het NOS journaal alsook op RTL4 nieuws.
Die brief is niet meer of minder dan een bevestiging daarvan. Ze hebben nog 8 dagen de tijd om u middels snailmail in kennis te stellen.

Henri42

Laat ons dan nog maar even afwachten of Essent zo,n brief gaat versturen, de laatste brief was van Boersma,s Essent, waarin hij de fusie met Eneco aankondigden,dit schrijven is schijnbaar weer terug genomen door Essent na onenigheid wie de hoogste baas moest worden en het salaris van meer dan een half miljoen (*_*)

roeptumaar

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Ach iedereen kon al weten van de prijsverhoging van Gas en verlaging van Elektra.
Van verlaging electra is dus geen sprake.
Ja ook ik kreeg vanmorgen pas het bericht van Essent in mijn bus.
Boodschap: +/- 4 euri verhoging per maand.

Het schandalige hieraan vind ik dit:

Energiebelasting electriciteit per kwh, 1 tot 10 000kwh 8,65 ct p. kwh
10 000 tot 50 000 4,46 ct. p.kwh.

Dus behoor je tot de categorie ,zuinig met energie,wordt je behoorlijk genaait.

PS Dit heeft niets te maken met tevreden of ontevreden zijn met Essent,

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

energiebelasting is een overheidsbelasting die de overheid ook bepaalt. de leverancier int dit weliswaar maar draagt dit weer af aan de belasting.

Leuk he die overheid!

h@rm@n

Nuon Henri42, Nuon :roll: .

Henri42

Nuon Henri42, Nuon .

Harman , leg uit wat je bedoelt , als beschermer van Boersma hoef je niet te functioneren . Heb jij ook een misleidende brief van Essent mogen ontvangen.

h@rm@n

Nee Henri42, ik heb nog nooit een brief van Essent ontvangen betreffende tariefswijziging(en). :cry: Elk jaar heb ik middels hun advertentie in een regionaal dagblad hun wijzigingen kunnen waarnemen. Ook is er nooit niemand aan de deur geweest om op 31 december om 24:oo uur de meterstanden op te nemen i.v.m. de tariefswijzigingen. Dus ik ben een doorsnee verbruiker. Verder hoef ik dhr. Boersma niet te beschermen, want ik ken hem persoonlijk niet eens. :o
Tot slot, de fusie had betrekking op Essent en Nuon. Zover mij bekend is, uit de media, zou de fusie niet zijn doorgegaan, omdat de hoogste in functie bij Nuon niet de 2e viool wilde spelen na de fusie in het nieuwe bedrijf. Dit laatste vind ik nogal straf en bijna onmogelijk dat hierdoor een fusie, die ten doel had een sterkere concurentie positie te verwerven, niet doorgaat. :wink:

Gesloten