Eneco verhoogt tarieven per 1 januari 2005. Los gezien van of dit wel of niet eerlijk zou zijn het volgende;
Rond april krijg ik altijd een eindafrekening, niks mis mee. Hoe gaat nu e.a. berekend worden van af 1 januari 2005 ?
Van april 2004 tot en met 31 december 2004 heb ik iets van tig kuub aan gas verbruikt (tegen het oude tarief dus).
Vanaf januari 2005 tot de komende eindafrekening in april 2005 verbruik ik (toevallig?) relatief minder gas (tegen de verhoogde prijs per 1 jan. 2005).
Knappe jongens bij Eneco maar er is daar geen zicht in de meterstand van mijn gasmeter per 1 januari 2005. Ik heb deze stand altijd redelijk in kaart en zie het nu gebeuren dat e.a. natuurlijk weer "geschat" gaat worden. Iedereen weet dat de schattende partij altijd naar zich zelf toerekend..........
Benieuwd hoe jullie hier straks mee om gaan. Eneco en DTE hebben vooralsnog geen inhoudelijk antwoord op deze vragen kunnen/willen formuleren, dat geeft te raden...........
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] berekening tarieven per 1 jan 2005
Re: berekening tarieven per 1 jan 2005
Opgenomen standen per 31/12 doorgeven aan Eneco en vragen hiermee i.p.v. de schattting bij de faktuur rekening te houden.
De schatting is namelijk een alternatief voor het hebben van de echte standen, als ze de echte standen hebben, dan kunnen ze die hanteren i.p.v. de schatting.
suc6
De schatting is namelijk een alternatief voor het hebben van de echte standen, als ze de echte standen hebben, dan kunnen ze die hanteren i.p.v. de schatting.
suc6
wat is het probleem?
als je eerst 100€ p/m betaalt vanaf april t/m december 2004.
betaal je vanaf januari bijv 120€ tot de afrekening in 2005.
hebben ze je vervolgens te hoog ingeschat dan krijg je dat het jaar erop verrekend.
ze kunnen trouwens de energie behoefde van een huishouden redelijkgoed schatten.
de jaar afrekening dat is vaker het probleem.
als je eerst 100€ p/m betaalt vanaf april t/m december 2004.
betaal je vanaf januari bijv 120€ tot de afrekening in 2005.
hebben ze je vervolgens te hoog ingeschat dan krijg je dat het jaar erop verrekend.
ze kunnen trouwens de energie behoefde van een huishouden redelijkgoed schatten.
de jaar afrekening dat is vaker het probleem.
-
nee, je begrijpt het niet...
ik stook 100 eenheden tot eind december en ik stook er 50 tot de eindrekening die 150 eenheden is. Stel ze gaan schatten.. 75 eenheden tot eind december en 75 tot de eindrekening. nu had ik eigelijk 100 goedkopere eenheden, maar ze schatten er maar 75 goedkoop en 75 duur, dat is het risico waar de topicopener over struikelt, en terecht denk ik zo...
ik stook 100 eenheden tot eind december en ik stook er 50 tot de eindrekening die 150 eenheden is. Stel ze gaan schatten.. 75 eenheden tot eind december en 75 tot de eindrekening. nu had ik eigelijk 100 goedkopere eenheden, maar ze schatten er maar 75 goedkoop en 75 duur, dat is het risico waar de topicopener over struikelt, en terecht denk ik zo...
Klopt, Michellangelo slaat de spijker op zijn kop.
Waarschijnlijk zal niet iedereen direct deze gedachtengang volgen en daarom is er van Eneco ook geen enkele inhoudelijke reactie geweest.
Voor diegenen die het op zijn beloop latenmaakt het ook niet uit omdat deze waarschijnlijk geen zicht hebben op het verbruik en wat niet weet wat niet deerd (deert ?).
Waarschijnlijk zal niet iedereen direct deze gedachtengang volgen en daarom is er van Eneco ook geen enkele inhoudelijke reactie geweest.
Voor diegenen die het op zijn beloop latenmaakt het ook niet uit omdat deze waarschijnlijk geen zicht hebben op het verbruik en wat niet weet wat niet deerd (deert ?).