LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Besparing waterbesparende douchekop

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hawkwind

Besparing waterbesparende douchekop

Ongelezen bericht door hawkwind »

OK, dat ding bespaart water, maar wat is nu precies de besparing op gas.
Ik heb dit nu eens nagemeten.
Een 10 minuten douche gebruikt zonder waterbesparende douchekop ong. 0,48 m3 gas.
Dezelfde 10 minuten met waterbesparende douchekop (50%) ong 0,40 m3 gas (Intergas hre 28.24)
Minimale besparing dus.
Dit zeggende ,wil ik vermelden dat mijn dochter (veel)langer douched met een waterbesparende douchekop.
Ik (en mijn vrouw) zijn ook tot deze conclusie gekomen.
De besparing wordt door de matige waterstraal teniet gedaan omdat langer douchen noodzakelijk is en het waterverbruik/gasverbruik niet afneemt maar eerder zal toenemen!.

Isabel1

Re: Besparing waterbesparende douchekop

Ongelezen bericht door Isabel1 »

datis dus precies mijn ervaring!

leuk en aardig zo'n douchekop, maar het duurt 3x zo lang voordat ik shampoo uit mijn haar gespoeld heb. Ik heb dat ding er dus meteen weer uit gegooid.

isabel

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Hier geen last van heb hier 4 langharigen in huis douche op de jetstand weg shampoo :D

Kunst van het zuinig douchen is eronder staan kraan aan alles nat gelijkt dicht inzepen die boel en kraan aan en afspoelen en klaar :shock:

Zullen wel weinig mensen doen .

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Slobberbone schreef:Hier geen last van heb hier 4 langharigen in huis douche op de jetstand weg shampoo :D

Kunst van het zuinig douchen is eronder staan kraan aan alles nat gelijkt dicht inzepen die boel en kraan aan en afspoelen en klaar :shock:

Zullen wel weinig mensen doen .
je douchet nu eenmaal niet alleen om schoon te worden, maar ook voor je plezier
ik tenminste
dan duurt het wel wat langer

hawkwind

Slobberbone schreef:Kunst van het zuinig douchen is eronder staan kraan aan alles nat gelijkt dicht inzepen die boel en kraan aan en afspoelen en klaar :shock:
Is dit een crypto? , graag in begrijpende taal aub.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inzepen die handel. En een beetje snel :D Beetje tempo warm water is geld :)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Als u een slappe straal hebt, dan is het tijd om te kijken of uw ketel wel goed ingeregeld is en/of die geschikt is voor een besparende douchekop.
Heb hier een ketel van 1994 ( radson) en heb geen 'pisstraal'. De straal is prima. Douchekop is een een besparende van het merk grohe.
Zoals al gezegd, bespaart het niet alleen water maar ook: gas én elektra! Immers, de ketel als die aanslaat neemt gas én elektra.
U zegt dat uw dochter nu langer douched, omat het sop hoegenaamd niet uit het haar te spoelen is. Ik lees in uw verhaal niet dat u en uw vrouw ook langer douchen. Vrees dat het toch een probleem is dat bij uw dochter ligt en niet bij de douchekop.

Tot slot: die het kleine iet eert, het grote niet weert.
Zitten we ons van de ene kant druk te maken om centen verschil in energieprijzen, of duppies per minuut bellen, ......
Juist, u snapt mij wel.

hawkwind

@shine:
Ik had vorige week een waterbesparende (50%) koppeling gemonteerd . De huidige douchekop bleef gewoon aanwezig .
Als eerste begon mijn dochter al te klagen , daarna mijn vrouw ook nog eens.
Ik had er zelf niet zo,n probleem mee, maar ik heb de koppeling gisteravond weer verwijderd
om de goede orde in huis te waarborgen :wink:
Stiekem gemeten bij dochterlief afgelopen zaterdag: 12 minuten douchen met koppeling .
Vanmorgen "slechts" 7 minuten zonder koppeling :)
Trek zelf uw conclusie.

Shine

Een spaarkoppeling monteren is iets anders dan gebruik maken van een waterbesparende douchekop.
In uw ooening zegt u dat u een energiebesparende douchekop hebt gemonteerd. Nu spreekt u over een energiebesparende koppeling, met handhaving van de huidge douchekop.
Wat moet ik nu verstaan onder "huidige douchekop" Is dit uw oude douchekop of de bespaar douchekop?
Ik krijg nu de indruk dat u en-en hebt gedaan.

Haal die spaarkoppeling er eens tussenuit en monteer alleen een energiespaardouchekop. Of, monteer die spaarkoppeling en kijk of uw douchekop wel geschikt is. Niet iedere standaard douchekop kan namelijk overweg met die spaarkoppeling die u ertussen monteert.
Zorg er voor dt de spaardouchekop traploze verschillende standen heeft. Ikzelf heb hem hem zo inegsteld dat hij vlak tegen de beginnende jetstand staat, maar de straal dan toch breed genoeg is.

Enneh, neem de tijd van uw dochter eens op beiden zaterdag in plaats van een zaterdag en een maandagmorgen. Menigeen zal op een zaterdag langer douchen (niet werken lekker relaxed) dan een maandagmorgen als we weer 'moeten'. ;-)

hawkwind

@shine:
Sorry , mijn openingspost komt iid wat verwarrend over.
Ik hen een waterbesparende koppeling geplaatst , met behoud van onze (grote) douchekop ,
welke nog net geen stortdouche is.
Mijns inziens doet zo,n WB koppeling precies hetzelfde als een WB douchekop , vandaar.
Misschien toch eens die wb douchekop van Tiger eens proberen , maar ja, is die ook niet naar
wens bij de dames dan ben ik weer 10 euro lichter...zucht :wink:

ruud_a

als u de watertoevoer afknijpt is dat net zo iets als de kraan maar een beetje opendoen
het verkleinde gat van de toevoer laat minder water door
voorbij dat kleine gat wordt de leiding weer wijder
omdat de hoeveelheid water die door het verkleinde gat stroomt dezelfde is als later door de bredere leiding stroomt, zal het water voorbij dit gat langzamer moeten gaan stromen
dan krijg je dus een zielig straaltje water

hawkwind

ruud_a schreef:als u de watertoevoer afknijpt is dat net zo iets als de kraan maar een beetje opendoen
omdat de hoeveelheid water die door het verkleinde gat stroomt dezelfde is als later door de bredere leiding stroomt, zal het water voorbij dit gat langzamer moeten gaan stromen
Dus Ruud,de conclusie is :
Toch een waterbesparende douchekop monteren ? ,of schieten wij hier niets mee op

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik denk dat je er meer mee opschiet de dames in huis tevreden te houden. :wink:

ruud_a

hawkwind schreef:
ruud_a schreef:als u de watertoevoer afknijpt is dat net zo iets als de kraan maar een beetje opendoen
Dus Ruud,de conclusie is :
Toch een waterbesparende douchekop monteren ? ,of schieten wij hier niets mee op
toch een waterbesparende douchekop

hawkwind

bprosman schreef:Ik denk dat je er meer mee opschiet de dames in huis tevreden te houden. :wink:
De kogel is door de kerk , ik mag dat besparende onding niet meer monteren van de meiden :oops:

Shine

Hahahah, tis wat :D
Ach, bij de een gaat de liefde door de maag, bij de ander via de douche. :) :)

Gesloten