LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestaat er 1 goede energieleverancier
bestaat er 1 goede energieleverancier
Ik ben in het schip gegaan met oplichtersbende Oxxio en kom daar nauwelijks meer af. Ieder onderdeel moet naar geschillencommissie, word er helemaal gestoord van. Verbruik wordt verdubbeld (klopt niet, ik win dus alle zaken) ik kom er niet vanaf, blokkade opgezet, en ze melden me steeds terug aan
Greenchoice schrijft dan weer zo'n bedrag en dan weer zus af en nadeel, oxxio wurmt zich steeds terug ertussen, dat kan zomaar. Aanmelding klant maakt kennelijk niet meer uit
Ik wil ervan af al zal dit tot een eind brengen nog jaren duren gezien Oxxio.
IS ER IN NEDERLAND EEN GOEDE CORRECTE ENERGIE LEVERANCIER DAN STAP IK NU OVER!
Greenchoice schrijft dan weer zo'n bedrag en dan weer zus af en nadeel, oxxio wurmt zich steeds terug ertussen, dat kan zomaar. Aanmelding klant maakt kennelijk niet meer uit
Ik wil ervan af al zal dit tot een eind brengen nog jaren duren gezien Oxxio.
IS ER IN NEDERLAND EEN GOEDE CORRECTE ENERGIE LEVERANCIER DAN STAP IK NU OVER!
Re: bestaat er 1 goede energieleverancier
Dat is nu juist ,t probleem,Alweer,Overstappen.
Schept verwarring,geeft alleen maar veel problemen-en geld kost ,t overal en dan nog de irritatie.
Schept verwarring,geeft alleen maar veel problemen-en geld kost ,t overal en dan nog de irritatie.
we kunnen dus de conclusie trekken dat de energieliberalisering een FIASCO is?!!!!
Geen enkel energiebedrijf is perfect.
Overal worden fouten gemaakt, al is het bij de één erger dan bij de ander.
Oxxio spant de kroon, dat is inmmidels wel duidelijk.
Zelf zit ik al jaren bij Eneco energie, ook daar worden fouten gemaakt, maar die lossen ze na 1 telefoontje meestal meteen op.
Dat het vrijgeven van de energiemarkt niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd komt mijnsinziens voornamelijk omdat het allemaal toch nog steeds erg onoverzichtelijk is.
Transparant zou het moeten worden, maar helaas is dit zeker niet het geval, nieuwkomers krijgen gewoon geen voet aan de grond in ons kikkerlandje.
Mijn hoop is nog steeds dat de buitenlandse energiebedrijven voet aan de grond kunnen krijgen, dan zal de rekening snel naar beneden gaan voor ons allemaal.
Waarom hoor ik u zeggen, heel erg simpel, buitenlandse bedrijven heffen veel minder BTW, produceren vaak stukken goedkoper en kopen hun aardgas in bij ons.
Hiervoor betalen ze stukken minder dan dat wij ervoor moeten betalen, komt nog ergens uit de zeventiger jaren vandaan!
Ik zou zo zeggen, buitenlandse energieleveranciers, waar blijven jullie?
Overal worden fouten gemaakt, al is het bij de één erger dan bij de ander.
Oxxio spant de kroon, dat is inmmidels wel duidelijk.
Zelf zit ik al jaren bij Eneco energie, ook daar worden fouten gemaakt, maar die lossen ze na 1 telefoontje meestal meteen op.
Dat het vrijgeven van de energiemarkt niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd komt mijnsinziens voornamelijk omdat het allemaal toch nog steeds erg onoverzichtelijk is.
Transparant zou het moeten worden, maar helaas is dit zeker niet het geval, nieuwkomers krijgen gewoon geen voet aan de grond in ons kikkerlandje.
Mijn hoop is nog steeds dat de buitenlandse energiebedrijven voet aan de grond kunnen krijgen, dan zal de rekening snel naar beneden gaan voor ons allemaal.
Waarom hoor ik u zeggen, heel erg simpel, buitenlandse bedrijven heffen veel minder BTW, produceren vaak stukken goedkoper en kopen hun aardgas in bij ons.
Hiervoor betalen ze stukken minder dan dat wij ervoor moeten betalen, komt nog ergens uit de zeventiger jaren vandaan!
Ik zou zo zeggen, buitenlandse energieleveranciers, waar blijven jullie?
Op 1 december is er een prijs uitgereikt aan de beste energieleverancier van Nederland voor consumenten. Er is inderdaad niet 1 winnaar maar eigenlijk twee. Rendo heeft de 1e prijs binnengehaald maar Westland Energie Services heeft de prijs voor beste gasleverancier gewonnen en is met een héél klein verschil 2e geworden. Deze bedrijven geven goede services, klantvriendelijk en hebben een hele goede klachtenafhandeling. Hiermee hebben zij de grote energiebedrijven verslagen.
Mag toch ook wel eens wat positief gezegd worden over energiebedrijven toch
Afzender een tevreden klant
Mag toch ook wel eens wat positief gezegd worden over energiebedrijven toch
Afzender een tevreden klant
Zeker, ik ga meteen kijken
.... hopelijk stappen hierdoor mensen niet massaal over naar deze bedrijven en kunnen ze het dan niet meer aan
Positieve berichten zijn zeker van groot belang en welkom!
DANK
.... hopelijk stappen hierdoor mensen niet massaal over naar deze bedrijven en kunnen ze het dan niet meer aan
Positieve berichten zijn zeker van groot belang en welkom!
DANK
-
Zijn jullie trots op een bedrijf met een goeie klachtenafhandeling, dan heb je dus een klacht gehad!!! Dan is het toch geen goed bedrijf ???
Het gaat mij om de prijs en die is bij Oxxio het laagst. Met 750 kH gratis erbij.
Weet iemand of Oxxio ook aan water doet.
Het gaat mij om de prijs en die is bij Oxxio het laagst. Met 750 kH gratis erbij.
Weet iemand of Oxxio ook aan water doet.
tonijnsalade werkt bij Oxxio, heeft geen verstand van zaken
het is DE oplichtersbende van NL
wil de eerste die normaal behandeld is door hen zich hier melden
het is DE oplichtersbende van NL
wil de eerste die normaal behandeld is door hen zich hier melden
klagers schreeuwen het hardst. Maar de mensen die te vreden zijn hoor je bijna nooit.
Klopt helpt ook als je energie nodig hebt, je betaald te veel en wordt opgelicht en moet nog € 600 van hen krijgen dan moet je dit laten weten aan je medeburgers
en zelf een strakke strategie (zonder schreeuwen) toepassen
Ik ben overigens zeker iemand die goede ervaringen meldt, erg belangrijk!!!!!!
en zelf een strakke strategie (zonder schreeuwen) toepassen
Ik ben overigens zeker iemand die goede ervaringen meldt, erg belangrijk!!!!!!
welke energie leverancier vind je nu de betrouwbaarste?
-
Mij hoor je ook nog 1 keer.
Vandaag Oxxio gebeld en keurig geholpen. Ze hebbe alleen geen water anders had ik dat ook genomen. Ik werd zelfs naar de webside gestuurd om me aan te melden omdat ik dan goedkoper zou zijn. Service , dus dat durf ik echt wel te zeggen.
Flappie, betrouwbaar is iemand die tussen al het klagen door zijn echte aard laat zien. Bedankt voor je meedenken.
MNB, jij moet op een klaaglijn werke hier mogen alleen discussies gevoerd worden of mensen elkaar helpe. Jij roept zo hart en en morgen is er zeker weer een ander bedrijf de pineut.
Nou ga lekker zo door fijne kerst gedachte.
Alle andere bedankt voor het helpen.
Vandaag Oxxio gebeld en keurig geholpen. Ze hebbe alleen geen water anders had ik dat ook genomen. Ik werd zelfs naar de webside gestuurd om me aan te melden omdat ik dan goedkoper zou zijn. Service , dus dat durf ik echt wel te zeggen.
Flappie, betrouwbaar is iemand die tussen al het klagen door zijn echte aard laat zien. Bedankt voor je meedenken.
MNB, jij moet op een klaaglijn werke hier mogen alleen discussies gevoerd worden of mensen elkaar helpe. Jij roept zo hart en en morgen is er zeker weer een ander bedrijf de pineut.
Nou ga lekker zo door fijne kerst gedachte.
Alle andere bedankt voor het helpen.
Hier ook zeer tevreden over Westland Energie.
Op korte termijn verhuizen we vanuit het Westland naar de Hoeksche Waard en nemen hen gewoon mee (de doorgifte gaat alleen via Eneco). Ook qua tarieven komen ze er prima uit, zag ik op diverse vergelijkingssites.
Na een mailtje krijg je snel een reactie. Dit ging over de overbruggingsperiode tussen de overdracht van de komende woning en die van de huidige woning.
Tot tevredenheid!
Op korte termijn verhuizen we vanuit het Westland naar de Hoeksche Waard en nemen hen gewoon mee (de doorgifte gaat alleen via Eneco). Ook qua tarieven komen ze er prima uit, zag ik op diverse vergelijkingssites.
Na een mailtje krijg je snel een reactie. Dit ging over de overbruggingsperiode tussen de overdracht van de komende woning en die van de huidige woning.
Tot tevredenheid!
-
Er bestaat helaas geen perfecte energieleverancier
Wie denkt goedkoop energie geleverd te krijgen komt veelal bedrogen uit.
Energie kost geld en de netto tarieven zijn overal gelijk.
Wie op basis van een aanbod van goedkope energie is overgestapt naar een andere leverancier is misleid.
Een energieleverancier kan alleen goedkoper aanbieden wanneer dit ten koste gaat van services en een hard maar kort incassobeleid. Hiervan is het ontvangen van een herinnering alsook aanmaning via Intrum Justitia een bekend gevolg ofschoon deze werkwijze volstrekt onwettig is.
Waarom probeert men U middels het praatje van goedkopere energie of prijsvaste energie wanneer U een contract aangaat voor de duur van drie jaar? U betaald evenveel voor energie als Uw buurman die geen driejarig contract heeft en U betaald net zoveel prijsverhoging als alke andere klant. De enige die bij Uw drie jarig contract baat heeft is de energieleverancier zelf omdat ze middels de hoeveelheid duurzame contracten bankgaranties worden verworven. Voorheen was een energieleverancier een kapitaalkrachtig fenomeen vanwege de verworven monopolypositie maar tegenwoordig is dat kapitaalkrachtige verledentijd en moeten energieleveranciers het hoofd boven water zien te houden door werving van duurzame contracten. Omdat mensen niet zonder enige tegenprestatie akkoord verklaren met een duurzaam contract wordt er goedkope energie beloofd ofschoon de prijzen daarvan niet eens door de leverancier bepaald worden en deze daarop geen enkele invloed heeft. Door veel duurzaame klanten te hebben vergaart een energieleverancier bedrijfskapitaal. Er bestaat niet één leverancier waarvan beaamd wordt dat het een goede en sociale leverancier is.
Eneco is als best georganiseerde energieleverancier uit de test gekomen al was deze test zeer betrekkelijk daar het incassobeleid alsmede de sociale houding en services niet werden meegewogen.
Chanmaster
Wie denkt goedkoop energie geleverd te krijgen komt veelal bedrogen uit.
Energie kost geld en de netto tarieven zijn overal gelijk.
Wie op basis van een aanbod van goedkope energie is overgestapt naar een andere leverancier is misleid.
Een energieleverancier kan alleen goedkoper aanbieden wanneer dit ten koste gaat van services en een hard maar kort incassobeleid. Hiervan is het ontvangen van een herinnering alsook aanmaning via Intrum Justitia een bekend gevolg ofschoon deze werkwijze volstrekt onwettig is.
Waarom probeert men U middels het praatje van goedkopere energie of prijsvaste energie wanneer U een contract aangaat voor de duur van drie jaar? U betaald evenveel voor energie als Uw buurman die geen driejarig contract heeft en U betaald net zoveel prijsverhoging als alke andere klant. De enige die bij Uw drie jarig contract baat heeft is de energieleverancier zelf omdat ze middels de hoeveelheid duurzame contracten bankgaranties worden verworven. Voorheen was een energieleverancier een kapitaalkrachtig fenomeen vanwege de verworven monopolypositie maar tegenwoordig is dat kapitaalkrachtige verledentijd en moeten energieleveranciers het hoofd boven water zien te houden door werving van duurzame contracten. Omdat mensen niet zonder enige tegenprestatie akkoord verklaren met een duurzaam contract wordt er goedkope energie beloofd ofschoon de prijzen daarvan niet eens door de leverancier bepaald worden en deze daarop geen enkele invloed heeft. Door veel duurzaame klanten te hebben vergaart een energieleverancier bedrijfskapitaal. Er bestaat niet één leverancier waarvan beaamd wordt dat het een goede en sociale leverancier is.
Eneco is als best georganiseerde energieleverancier uit de test gekomen al was deze test zeer betrekkelijk daar het incassobeleid alsmede de sociale houding en services niet werden meegewogen.
Chanmaster
Ik zit hier in Eindhoven al van het begin af aan bij NRE. Nooit geen problemen mee gehad en heb dus ook nooit de neiging gehad om over te stappen. Ik weet niet of ze goedkoop of duur zijn maar het feit dat ik bij overstappen alleen maar problemen zou kunnen krijgen heeft mij doen besluiten om gewoon te blijven zitten waar ik zit.
Kreeg een paar weken terug een brief waarin stond dat als ik me nog 2 jaar aan NRE verbond ik 20 euro korting op mijn rekening zou krijgen.
Ik heb hem gelijk ingevuld en terug gestuurt. Het is misschien niet veel, 20 euro, maar ik ben toch niet van plan om over te stappen dus dan pak ik die toch even mee.
Kreeg een paar weken terug een brief waarin stond dat als ik me nog 2 jaar aan NRE verbond ik 20 euro korting op mijn rekening zou krijgen.
Ik heb hem gelijk ingevuld en terug gestuurt. Het is misschien niet veel, 20 euro, maar ik ben toch niet van plan om over te stappen dus dan pak ik die toch even mee.
Aanvulling, enige tijd geleden gebeld door NWE of iets dergelijks met een aanbieding voor zoveel jaar.
Ik heb ze info laten sturen (ik vond het al zo raar dat er bandopnamen gemaakt werden), blijkt het een contract te zijn...
Direct (binnen 7 dagen moet dat) teruggestuurd met de melding: annuleren!
Later bleek dat die gasten zelfs nog peperduur zijn ook!!!
Zo proberen ze mensen er in te luizen.
Westland Energie bevalt perfect. Zijn volgens de vergelijkingssites nog scherp qua tarieven ook. Tja, niet echt een commerciële instelling (zeg maar het Univé gevoel).
Ik heb ze info laten sturen (ik vond het al zo raar dat er bandopnamen gemaakt werden), blijkt het een contract te zijn...
Direct (binnen 7 dagen moet dat) teruggestuurd met de melding: annuleren!
Later bleek dat die gasten zelfs nog peperduur zijn ook!!!
Zo proberen ze mensen er in te luizen.
Westland Energie bevalt perfect. Zijn volgens de vergelijkingssites nog scherp qua tarieven ook. Tja, niet echt een commerciële instelling (zeg maar het Univé gevoel).
-
Klopt helemaal, de mensen worden letterlijk bij de poot genomen.
Maar goed, wie ben ik. Misschien wordt ik zelf nog wel eens leverancier.
Chanmaster
Maar goed, wie ben ik. Misschien wordt ik zelf nog wel eens leverancier.
Chanmaster
NRE is in ieders geval niet Ok. Een eindafrekening die na vier maanden en een hoop gebel eens kwam, zeker niet foutloos. Het geld dat teveel was betaald en werd pas na herhaaldelijk bellen in rekening gebracht. Na vier maanden (januari) kwamen ze eindelijk met een nieuw voorschotbedarg voor de nieuwe woning, die torenhoog was omdat in februari de meterstanden weer doorgegeven moesten worden. En rara, de jaarafrekening (nu al binnen!) is ook niet foutloos. De periode van 2 sep t/m 3 feb is 5,95 maanden. Ik gebeld en ze doen net alsof ik oerstom ben dat ik niet begrijp dat 5 maanden en 1 dag echt wel 5,95 maanden is.
Ook wou ik heb voorschotbedrag verlagen, maar dat kon echt niet, want als ik nu voor 120 euro per maand in de winter verbruik, verbruik ik nog meer in de zomer en zo kom je aan 120 euro per maand voor het hele jaar. Volgt u het????
Dus stap nooit over naar NRE!
Ook wou ik heb voorschotbedrag verlagen, maar dat kon echt niet, want als ik nu voor 120 euro per maand in de winter verbruik, verbruik ik nog meer in de zomer en zo kom je aan 120 euro per maand voor het hele jaar. Volgt u het????
Dus stap nooit over naar NRE!
-
Ga gewoon naar Cogas , misschien niet de allergoedkoopste maar wel betrouwbaar, zo is mijn ervaring! Die ratten van xxi zouden daar nog heel wat van kunnen leren!
Alhoewel, ik vraag me af of zij überhaupt iets kunnen, want het motto van xxi luidt:
"Elke kneus kan aan de slag bij Eric de Heus"!
Alhoewel, ik vraag me af of zij überhaupt iets kunnen, want het motto van xxi luidt:
"Elke kneus kan aan de slag bij Eric de Heus"!
wat links met vergelijkingsmateriaal op de dte site:
Vragen en klachtenrapportage (hoeveelheid klachten, hou er hier wel rekening mee dat grote leveranciers natuurlijk ook meer klachten krijgen)
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... rering.asp
Scorecard (tijdigheid diverse rekeningen en processen)
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... recard.asp
Vragen en klachtenrapportage (hoeveelheid klachten, hou er hier wel rekening mee dat grote leveranciers natuurlijk ook meer klachten krijgen)
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... rering.asp
Scorecard (tijdigheid diverse rekeningen en processen)
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... recard.asp