| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalen voor acceptgiro's?
betalen voor acceptgiro's?
Onderwerp: acceptgiro's
Ik en waarschijnlijk vele andere klanten krijg(en)van het energie bedrijf ENECO het bericht dat zij kosten in rekening gaan brengen voor het versturen van acceptgiro's.
sinds jaar en dag gebruikt ik electronic banking voor het doen van betalingen en zijn acceptgiro's voor mij en vele anderen volstrekt overbodig.
vraag: op welke grond(en) mogen zij dit doen? en is daar iets tegen doen?
mvrgr,
Ik en waarschijnlijk vele andere klanten krijg(en)van het energie bedrijf ENECO het bericht dat zij kosten in rekening gaan brengen voor het versturen van acceptgiro's.
sinds jaar en dag gebruikt ik electronic banking voor het doen van betalingen en zijn acceptgiro's voor mij en vele anderen volstrekt overbodig.
vraag: op welke grond(en) mogen zij dit doen? en is daar iets tegen doen?
mvrgr,
-
Ali Bensalah
Re: betalen voor acceptgiro's?
Kijk even verder dan je neus lang is:
is al een zeer actueel topic over:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62053
is al een zeer actueel topic over:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62053
hallo Ali B,
hartelijk dank voor uw vriendelijke manier van reageren.
hartelijk dank voor uw vriendelijke manier van reageren.
-
Riet de Groote
In de tekst in hun email-nieuwsbrief gebruikt NUON de volgende tekst om je (terecht) van de dure acceptgiro af te krijgen: u kunt kiezen voor "Digitale Nota" OF "automatische incasso". Dat "OF" is dus niet waar! Als je verder gaat voor dig. nota, dan blijkt dat je alleen maar "autom incasso" kan kiezen. Wat een onzin. Ze bieden dus zgn. 3 betaalwijzen aan, maar intussen luizen ze je in een autom. incasso. Ik ben daar principieel op tegen omdat ik baas over mijn eigen financien wil zijn. Ik mag toch ook niet in de portemonnaie van NUON graaien als er wat terug te halen valt? nou dan.
Dan begrijpt u het principe niet van de digitale nota!
Mensen willen middels accept betalen omdat die acceptgiro voor hun een rekening is.
De digitale nota is betalen middels incasso MET ontvangst van een digitale nota. Een soort van ontvangst van een rekening, zonder extra kosten.
Wilt u dit niet, dan kiest u voor acceptgiro (met dus extra kosten)en kunt u betrekkelijk zelf bepalen (denk om de vervaldatum!) wanneer u de rekening betaald.
Mensen willen middels accept betalen omdat die acceptgiro voor hun een rekening is.
De digitale nota is betalen middels incasso MET ontvangst van een digitale nota. Een soort van ontvangst van een rekening, zonder extra kosten.
Wilt u dit niet, dan kiest u voor acceptgiro (met dus extra kosten)en kunt u betrekkelijk zelf bepalen (denk om de vervaldatum!) wanneer u de rekening betaald.
-
Riet de Groote
Sorry Shine dat ik je moet teleurstellen. Een echte Digitale Nota die kan je zelf openen en digitaal betalen. Bij banken bijv... dan hoort er bijv deze tekst op de website te staan: kopie van de site van ABN AMRO:
Digitale nota: snel en veilig
Wilt u uw facturen ook snel en veilig betalen? Kies dan voor Digitale Nota. Hiermee ontvangt u voortaan uw nota's digitaal. U betaalt ze eenvoudig met een paar muisklikken binnen de beveiligde omgeving van Internet Bankieren.
Digitale nota: snel en veilig
Wilt u uw facturen ook snel en veilig betalen? Kies dan voor Digitale Nota. Hiermee ontvangt u voortaan uw nota's digitaal. U betaalt ze eenvoudig met een paar muisklikken binnen de beveiligde omgeving van Internet Bankieren.