LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingen essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pvoets

betalingen essent

Ongelezen bericht door pvoets »

mijnheer,wij wonen al sinds aug 2004 in belgie.vanaf die datumzijn we dus weg uit nederland,en nemen dus ook geen stroom meer af van essent .de stroom werd sinds enige tijd geleverd door Durion .Groene stroom.Ook Durion hebben we op de hoogte gesteld van ons vertrekuit Nederland!Volgens Essent lopen de rekeningen echter gewoon door,zolang Durion niet doorgeeft dat we nu in Belgie wonen sinds Aug 2004!! Die rekening is al aardig opgelopen tot meer als 410 euro.Essent komt nu met een deurwaarder en we maken ons daar zorgen over.
we hebben nog nooit met een deurwaarder te maken gehad.Moeten wij dan toch betalen,en voor WAT!!Sinds we in Belgie wonen hebben we nog geen kilowatt stroom afgenomen van ESSENT,NOG van Durion.Deze laatste naam is overigens gewijzigt in oxxion of zo iets ,en daar hebben we niet eens bericht van gehad...Wel zouden ze toendertijd onze verhuizing doorgeven aan de desbetrffende afdeling.Dus omdat DURION in gebreke blijft moet ik betalen voor iets dat ik nooit ontvangen heb.Ik wacht in spanning Uw antwoord af Met groeten.
Pvoets .rue des peupliers 37 remouchamps 4920 belgie.[/b]

Gast

Re: betalingen essent

Ongelezen bericht door Gast »

als jij verhuist moet jij dat doorgeven aan je netbeheerder en dat is essent geweest en niet durion. essent geeft dan de koppeling van de standen door aan durion. zolang jij niks gemeld hebt gaat essent ervan uit dat jij daar nog altijd woonachtig bent gok ik.

maar... je hebt natuurlijk ook de nwe bewoners daar zitten en die hebben zich ongetwijfeld wel aangemeld, en komen wederom uit bij essent als netbeheerder. dus... mogelijk 2 kl.nr's op 1 adres, zou het effe checken bij de nwe bewoners van je ouwe huis.

alphons

Re: betalingen essent

Ongelezen bericht door alphons »

wij zijn 4 maanden gebruiker van essent geweest.Wij hebben samen met de oude bewoner tevens eigenaar van het pand tot 3 maal toe de meterstanden doorgegeven.iedere keer opnieuw waren ze de standen kwijt.tussen door is er nog een officieele meteropnemer van hun geweest.Toen we na 1 maand verhuist waren, en de eindstand dus ook doorgegeven hadden samen met de nieuwe bewoner,kregen we de afrekening.Wij zouden een jaarverbruik hebben gehad van 10869 kub
gas en 2733 kwh electriciteit met 2 personen.Terug grekend naar de 4 maanden gebruik resulteerde dat in een bedrag van 900,33euro.
Na verschillende telefoontjes naar de klantenservice,die het verbruik ook enorm hoog vonden,zeiden ze niets voor ons te kunnen doen,we moesten maar gewoon betalen.tijdens een telefoontje naar het ministerie van economische zaken werd ons het advies gegeven een brief naar de directie van essent te sturen,want aan de klanten dienst had je niks,want dan kon je bij een weigering van essent om de juiste rekening te sturen naar de geschillen commissie.Ik vind het een zeer slecht zaak dat een bedrijf die haar directeur een salaris betaald dat werkelijk buiten alle proporties is,haar klanten meent hiervoor op te laten draaien.Ik denk dat ook de regering zich eens achter hun oor moet krabben en terug moet komen op de vrijgave van de energie markt,want het is een grote puinhoop.

Gesloten