| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bewust onjuiste werving door Essent
-
Jackenjenny
Bewust onjuiste werving door Essent
Beste Allemaal,
Essent heeft eind 2016 telefonisch contact met mij gehad en de adviseur vertelde dat er op mijn adres een eenmansbedrijf was ingeschreven en dat hij daarom een mooie aanbieding had.
16€ per maand goedkoper dan mijn toenmalige leverancier.
5 jarig contract afgesloten dus prima deal dachten we.
Helaas jaareindafrekening 739€ bijbetalen met normaal jaarverbruik.
Klantenservice heeft mijn contract zelf opgeheven en wil 185€ maximaal teruggeven
Ipv volledig bedrag van 739€.
Klantenservice vindt het heel vervelend voor ons en hebben 100% begrip dat we hier niet akkoord mee gaan.
De werving is onjuist en bewust gedaan om ons als nieuwe klant binnen te halen.
In het contract stond alleen vermeld(door U opgegeven verbruik) en daar is het grote probleem.
Er is door de Adviseur gewoon een lager verbruik ingevuld en na een jaar komt dan
dit bericht dat je ook nog 65€ per maand meer moet gaan betalen.
Pure misleiding en ik wil graag weten wat we verder kunnen doen om dit op te lossen.
Ben heel benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groeten
J Koevoets
Essent heeft eind 2016 telefonisch contact met mij gehad en de adviseur vertelde dat er op mijn adres een eenmansbedrijf was ingeschreven en dat hij daarom een mooie aanbieding had.
Klantenservice heeft mijn contract zelf opgeheven en wil 185€ maximaal teruggeven
Klantenservice vindt het heel vervelend voor ons en hebben 100% begrip dat we hier niet akkoord mee gaan.
In het contract stond alleen vermeld(door U opgegeven verbruik) en daar is het grote probleem.
Er is door de Adviseur gewoon een lager verbruik ingevuld en na een jaar komt dan
Pure misleiding en ik wil graag weten wat we verder kunnen doen om dit op te lossen.
Met vriendelijke groeten
J Koevoets
Re: Bewust onjuiste werving door Essent
als ik het goed begrijp is de aanbieding gedaan , en het voorschot blijkbaar ook bepaald, aan de hand van een lager verbruik dan echt aan de orde was. Dan is het, goede aanbieding of niet, toch wel logisch dat er bijbetaald moet worden aangezien het daadwerkelijk verbruik hoger is. Dan is de enige discussie tegen welk tarief het uiteindelijk normale verbruik afgerekend wordt, dat is dan denk ik netjes gedaan namelijk die 16,- die voorgespiegeld was is u gegund. Meer lijkt mij er niet in te zitten, want dat zouden anders ook de gewone kosten zijn geweest. Zou niet weten waarom. Tenzij ik het niet goed begrijp, en dat kan zomaar want ik vind het verhaal niet heel erg helder.
Waarom gaat u op telefonische aanbiedingen in? En nog erger waarom gaat een vijfjarig contract aan?
Hier valt helemaal niets aan op te lossen, anders dan gewoon te betalen.
Hier valt helemaal niets aan op te lossen, anders dan gewoon te betalen.
-
NeoDutchio
Prijzen van energie bepaald men niet op basis van het voorschot. Vergelijk de verbruikskosten en de vaste kosten. Dan pas kan men zien of er een besparing is. Blind afgaan op een besoaring zonder de cijfers te weten is gewoon gokken.
-
stofzuigertje
Voor een zakelijk contract omdat je een KVK ingeschreven is zakelijk dus andere voorwaarden.
Daar trappen vele in en dan vervalt de consumenten bescherming.
Thuis een zakelijk contract terwijl vrijwel niemand volledig thuis werkt en dit kan aftrekken?
Gewoon gezeur aan de deur wegsturen.
Daar trappen vele in en dan vervalt de consumenten bescherming.
Thuis een zakelijk contract terwijl vrijwel niemand volledig thuis werkt en dit kan aftrekken?
Gewoon gezeur aan de deur wegsturen.
Heeft u bewijs voor de misleiding?
Bijvoorbeeld: staat er iets in het contract dat niet nagekomen is?
Voorschotten zeggen niets over de daadwerkelijke kosten.
Als het maandbedrag op nul gezet wordt, betekent dat niet dat het gratis is.
Bijvoorbeeld: staat er iets in het contract dat niet nagekomen is?
Voorschotten zeggen niets over de daadwerkelijke kosten.
Als het maandbedrag op nul gezet wordt, betekent dat niet dat het gratis is.
-
witte angora
Voor mij is dit ook onbekende materie. Hier vind je wat informatie over het hoe en wat:Jackenjenny schreef:Beste Allemaal,
Met vriendelijke groeten
J Koevoets
https://www.gaslicht.com/nieuws/bedrijf ... iecontract
Ik verbaas mij er vooral over dat iemand blijkbaar op basis van één telefoongesprek blind een overeenkomst voor vijf jaar met een waarde van duizenden euro's aangaat. Zonder nadien zelfs maar even het contract te bekijken. Zeker voor een zelfstandige een erg risicovolle situatie.