LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijna vier jaar geen stroom betaald
Bijna vier jaar geen stroom betaald
Wij zijn eind 2002 verhuist naar dit adres.Heb Essent medegedeeld,dat wij hier kwamen wonen en dat alles automatisch mocht worden afgeschreven.Elke keer netjes de meterstanden doorgegeven.
Kregen we een tijd terug een brief van Essent en daar stond in dat ik mijn meterstanden door moest geven,anders werden we afgesloten.Meteen gebeld en alles door gegeven en die vrouw aan de andere kant van de lijn,vertelde dat er wel meterstanden waren door gegeven>Ik hoefde me niet druk om te maken.
Kreeg ik van de week een brief daar stond in dat ik een nieuwe bewoner was en zo en dat er vanaf 5-9'06 een voorschot werdt ingehouden.Iets verder opstond,van de brief stond,voor de energie die u tot hebt verbruikt en waarvoor u niet heeft betaald,krijgt een apparte nota.
Ik meteen alles nakijken en ja hoor,sinds wij hier wonen hebben ze niks afgeschreven,terwijl ik daar wel opdracht voor heb gegeven!Omdat ik aan heb gegeven,dat het automatisch mocht worden afgeschreven,heb ik dat nooit in de gaten gehouden.Ik heb alle meterstanden telkens doorgegeven........en nu komen ze erachter,dat ze al die tijd niks hebben afgeschreven.
Wat nu?
Kregen we een tijd terug een brief van Essent en daar stond in dat ik mijn meterstanden door moest geven,anders werden we afgesloten.Meteen gebeld en alles door gegeven en die vrouw aan de andere kant van de lijn,vertelde dat er wel meterstanden waren door gegeven>Ik hoefde me niet druk om te maken.
Kreeg ik van de week een brief daar stond in dat ik een nieuwe bewoner was en zo en dat er vanaf 5-9'06 een voorschot werdt ingehouden.Iets verder opstond,van de brief stond,voor de energie die u tot hebt verbruikt en waarvoor u niet heeft betaald,krijgt een apparte nota.
Ik meteen alles nakijken en ja hoor,sinds wij hier wonen hebben ze niks afgeschreven,terwijl ik daar wel opdracht voor heb gegeven!Omdat ik aan heb gegeven,dat het automatisch mocht worden afgeschreven,heb ik dat nooit in de gaten gehouden.Ik heb alle meterstanden telkens doorgegeven........en nu komen ze erachter,dat ze al die tijd niks hebben afgeschreven.
Wat nu?
Re: Bijna vier jaar geen stroom betaald
Dag mamaAnne,
Gewoon de rekening betalen en/of een betalingsregeling afspreken.
Vriendelijke groet, Paula.
Gewoon de rekening betalen en/of een betalingsregeling afspreken.
Vriendelijke groet, Paula.
ondank dat het automatisch gaat moet je het wel in de gaten houden. Dat je dat 1 maand vergeet wil ik geloven, maar 4 jaar vind ik een beetje overdreven.
Maar je zal inderdaad moeten betalen, dus een betalingsregeling lijkt me een prima optie.
Maar je zal inderdaad moeten betalen, dus een betalingsregeling lijkt me een prima optie.
4 Jaar lang niet gezien dat ze het niet afgeschreven hebben??? Hoe kan dat nou toch. Bij mij wordt het ook automatisch afgeschreven, maar ik zie het toch iedere maand hoor dat het afgeschreven is. En hoe kan dat dan met je afrekening? Daar staat toch ook de bedragen die betaald zijn en wat je uiteindelijk te veel of te weinig heb betaald?
En als je echt nooit betaald hebt, dan zit er niks anders op dan het nog wel te betalen. Inderdaad een betalingsregeling treffen, maar je zal toch moeten betalen.
Da's inderdaad balen.
Je hoopt dat ze het nooit in de gaten krijgen: 'wat niet weet, wat niet deert'.
Hebben ze het toch ontdekt.
Een fikse tegenvaller. Ik leef met je mee.
Je hoopt dat ze het nooit in de gaten krijgen: 'wat niet weet, wat niet deert'.
Hebben ze het toch ontdekt.
Een fikse tegenvaller. Ik leef met je mee.
Wel betalen natuurlijk!
Ik vind dit wel typisch.. Ik heb dit ook meegemaakt. Drie jaar geleden ben ik verhuisd en heb indertijd alle standen doorgegeven (via telefoon en kaartje).. Na anderhalf jaar kwam ik er achter dat ik nog niets had betaald aan Essent. Meteen gebeld en een betalingsregeling afgesproken.
Maar hoe kan het dat je er pas na anderhalf of 4 jaar achterkomt? Ik zie toch echt elke maand op mijn afschrift een bedrag staan dat afgeboekt wordt. Kijk je daar dan nooit naar of zo?
inderdaad...karr-2...onbegrijpelijk!!...ik kruis elke maand aan wat is afgeschreven...hebben jullie dan geen boekhouding en hou je het niet bij??
Hoe doen jullie dat dan??..ben echt nieuwschierig!!..je moet toch weten wat je overhoud om van te leven elke maand
Hoe doen jullie dat dan??..ben echt nieuwschierig!!..je moet toch weten wat je overhoud om van te leven elke maand
Tsja, hoe kan dat dat je dat nooit gemerkt hebt?
1.) Je zit goed in de slappe was. Geen centje pijn: niet iedere dubbeltje hoeft omgedraaid te worden voor dat je het uitgeeft, het geld groeit je op de rug etc.
Kortom geen enkele noodzaak om een beetje goed te boekhouden.
Wat maakt het uit?
Bijkomend voordeel: alsnog de hele rekening betalen mag geen probleem zijn,
Of:
2.) Je hebt het wel gemerkt, maar dacht: ik heb me gemeld, nu zijn zij aan de beurt. Komen ze niet, dan heb ik geluk.
(en nu dus toch pech).
1.) Je zit goed in de slappe was. Geen centje pijn: niet iedere dubbeltje hoeft omgedraaid te worden voor dat je het uitgeeft, het geld groeit je op de rug etc.
Kortom geen enkele noodzaak om een beetje goed te boekhouden.
Wat maakt het uit?
Bijkomend voordeel: alsnog de hele rekening betalen mag geen probleem zijn,
Of:
2.) Je hebt het wel gemerkt, maar dacht: ik heb me gemeld, nu zijn zij aan de beurt. Komen ze niet, dan heb ik geluk.
(en nu dus toch pech).
zooo... ga jij ff in de problemen komen.
En dan van 4 jaar, sorry maar dan heb je zelf ook je ogen niet open gehouden, hoe cru het ook klinkt.
En dan van 4 jaar, sorry maar dan heb je zelf ook je ogen niet open gehouden, hoe cru het ook klinkt.
-
Eeeeen.... MamaAnne zien we niet meer terug
Tja.. ik hou het ook bij en zou het ook hebben gemerkt, maar niet iedereen doet dat. Ik hoor mijn vader nog zeggen toen ik het huis uit ging: "Hou een boekhouding bij zodat je weet wat je kwijt bent". En die les heb ik ter harte genomen.
Gewoon vriendelijk om een regeling vragen.
Tja.. ik hou het ook bij en zou het ook hebben gemerkt, maar niet iedereen doet dat. Ik hoor mijn vader nog zeggen toen ik het huis uit ging: "Hou een boekhouding bij zodat je weet wat je kwijt bent". En die les heb ik ter harte genomen.
Gewoon vriendelijk om een regeling vragen.
Wij doen het met 75 euro in de week en die pin ik en let verder niet op,maar dat gaat nu wel anders.De rekening is inmiddels binnen...
Ik hou zelfs elke 2 maanden mijn meterstanden bij, om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.
Heb geen zin in naaiacties, kleine moeite om dat soort dingen te voorkomen, 2 sec. kijken, scvrijven... hoop zorgen minder.
Heb geen zin in naaiacties, kleine moeite om dat soort dingen te voorkomen, 2 sec. kijken, scvrijven... hoop zorgen minder.
-
Aan de ene kant vervelend, maar ik vrees dat er weinig aan te doen is. Zoiets zou je toch minimaal bij de jaarafrekening moeten opvallen?
Wel vreemd dat ook je energieleverancier nu pas aan de bel trekt. Je zou toch denken dat ze dat bij die jaarafrekening wel doen, en dan hadden jullie toen de boel kunnen rechttrekken. Beide kanten hebben fouten gemaakt, ik kan geen andere conclusie trekken.
Wel vreemd dat ook je energieleverancier nu pas aan de bel trekt. Je zou toch denken dat ze dat bij die jaarafrekening wel doen, en dan hadden jullie toen de boel kunnen rechttrekken. Beide kanten hebben fouten gemaakt, ik kan geen andere conclusie trekken.