LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bodemloze put
Bodemloze put
Ik weet niet eens waar te beginnen met mijn verhaal!!
Als ik ooit had geweten dat energiebedrijven zo'n ramp hadden kunnen zijn...ZUCHT!!
Nou ik probeer er zo duidelijk mogelijk verhaal van te maken!!
We wonen sinds vorig jaar November samen, we hadden voor die tijd al ruim geregeld bij ESSENT dat we bij hun een pakket zouden afsluiten voor zowel gas en electra.
Wij dachten mooi niets om naar om te kijken en volgens essent zou alles goed verlopen!!
Dit hele proces heeft alsnog 2 maanden geduurd mede onze belletjes voordat het liep!
Eindelijk kregen we rekening soms zelfs 2 tegelijk ja hun fout maar of we toch even geld wilde neerleggen!!
Nu de bedragen we moesten maar liefst 220 euro p/m neerleggen
dus toen 440 ja we hadden geen keus!!
Voor de duidelijkheid we woonde toen nog gewoon met zijn 2tjes in een oud rijtjeshuis en waren nauwelijks thuis maar ala..
We belde en we belde hoe komt het dat we zoveel moeten betalen? en waarom kan het niet omlaag?
Ze bleven er omheen praten en konden geen duidelijk antwoord hierover geven na vele telefoontjes/maanden later zei zelfs een dat al de moeite voor niets was geweest!!
De energie markt kwam vrij de een na de andere leverancier viel me lastig met aanbiedingen!!
We waren het zat bij Essent ze hadden ons via NRE veeeel te hoog ingeschat met dank aan de vorige eigenaars!!
Dus bij GREENCHOICE hebben we ja gezegd!
Die zouden ons overnemen en we wilden nu wel eens een afrekening van essent en flink wat geld ontvangen..
Maar tot onze verbazing kregen we een rekening waar op stond maar liefst 365 euro nog te betalen en jawel hoor zelfs op de afrekening hadden ze de meterstanden verkeerd staan scheelde echt 1000en getallen te erg gewoon!!
Wij weer bellen, en greenchoice zou het onderling oplossen met essent, en bij greenchoice gingen we namelijk 159 betalen nog te hoog maar dit konden ze later pas goed bepalen!
Nu hoorde we niets meer en moesten we maand na maand de rekening verzetten van Essent, totdat we een dreigende brief kregen van essent dat als we niet zouden betalen we afgesloten zouden worden pardon?
we zitten sowieso niet bij hun meer! en wij weer bellen was niet het geval en de 365 was alweer bijna 100 euro bovenop gekomen want ja ze vonden dat ze nu wel geld mochten vragen voor de verzettingen van de rekeningen die hun fout hebben ingeschat!!
Ik weer greenchoice bellen, die bleken al maanden contact te hebben met hun en snappen niet dat hun administratie zo slecht is want het staat er allemaal in dat essent zedgt het aangepast te hebben en de goede afrekening te gaan sturen...
Nu gaan ze het nog een keer proberen zowel via de mail als telefoon en ben ik heeel benieuwd of het erin staat van essent en hoop ik dat we van de ellende af zijn..
Omdat wij al die tijd niets hoorde van greenchoice en essent zo makkelijk de schuld aan greenchoice gaf terwijl die dus duidelijk bij hun ligt zijn we nu weer naar OXXIO overgestapt ik wilde het eigenlijk niet, ik heb duidelijk gemaakt dat ik eerst dit opgelost wilde hebben voordat ik bij hun ga beginnen dit werd ook beloofd...Alleen ik geloof nog weinig van de beloftes nu!!
Dus ik ga nu fijn weer greenchoice bellen om te vragen of ze al meer weten en daarna essent weer bellen om waarschijnlijk weer teleurgesteld te worden!!
We zijn nu een gezinnetje met een klein dochtertje erbij..
en kunnen zo'n smak geld niet missen en vooral niet als je gewoon RECHT hebt op geld van essent!!
Nou sorry voor het lange verhaal moest het eventjes kwijt!
Voor degene die het helemaal gelezen hebben alvast bedankt..
en ALLE HULP IS WELKOM!!!
SNIK SNIK SNIK
Als ik ooit had geweten dat energiebedrijven zo'n ramp hadden kunnen zijn...ZUCHT!!
Nou ik probeer er zo duidelijk mogelijk verhaal van te maken!!
We wonen sinds vorig jaar November samen, we hadden voor die tijd al ruim geregeld bij ESSENT dat we bij hun een pakket zouden afsluiten voor zowel gas en electra.
Wij dachten mooi niets om naar om te kijken en volgens essent zou alles goed verlopen!!
Dit hele proces heeft alsnog 2 maanden geduurd mede onze belletjes voordat het liep!
Eindelijk kregen we rekening soms zelfs 2 tegelijk ja hun fout maar of we toch even geld wilde neerleggen!!
Nu de bedragen we moesten maar liefst 220 euro p/m neerleggen
dus toen 440 ja we hadden geen keus!!
Voor de duidelijkheid we woonde toen nog gewoon met zijn 2tjes in een oud rijtjeshuis en waren nauwelijks thuis maar ala..
We belde en we belde hoe komt het dat we zoveel moeten betalen? en waarom kan het niet omlaag?
Ze bleven er omheen praten en konden geen duidelijk antwoord hierover geven na vele telefoontjes/maanden later zei zelfs een dat al de moeite voor niets was geweest!!
De energie markt kwam vrij de een na de andere leverancier viel me lastig met aanbiedingen!!
We waren het zat bij Essent ze hadden ons via NRE veeeel te hoog ingeschat met dank aan de vorige eigenaars!!
Dus bij GREENCHOICE hebben we ja gezegd!
Die zouden ons overnemen en we wilden nu wel eens een afrekening van essent en flink wat geld ontvangen..
Maar tot onze verbazing kregen we een rekening waar op stond maar liefst 365 euro nog te betalen en jawel hoor zelfs op de afrekening hadden ze de meterstanden verkeerd staan scheelde echt 1000en getallen te erg gewoon!!
Wij weer bellen, en greenchoice zou het onderling oplossen met essent, en bij greenchoice gingen we namelijk 159 betalen nog te hoog maar dit konden ze later pas goed bepalen!
Nu hoorde we niets meer en moesten we maand na maand de rekening verzetten van Essent, totdat we een dreigende brief kregen van essent dat als we niet zouden betalen we afgesloten zouden worden pardon?
we zitten sowieso niet bij hun meer! en wij weer bellen was niet het geval en de 365 was alweer bijna 100 euro bovenop gekomen want ja ze vonden dat ze nu wel geld mochten vragen voor de verzettingen van de rekeningen die hun fout hebben ingeschat!!
Ik weer greenchoice bellen, die bleken al maanden contact te hebben met hun en snappen niet dat hun administratie zo slecht is want het staat er allemaal in dat essent zedgt het aangepast te hebben en de goede afrekening te gaan sturen...
Nu gaan ze het nog een keer proberen zowel via de mail als telefoon en ben ik heeel benieuwd of het erin staat van essent en hoop ik dat we van de ellende af zijn..
Omdat wij al die tijd niets hoorde van greenchoice en essent zo makkelijk de schuld aan greenchoice gaf terwijl die dus duidelijk bij hun ligt zijn we nu weer naar OXXIO overgestapt ik wilde het eigenlijk niet, ik heb duidelijk gemaakt dat ik eerst dit opgelost wilde hebben voordat ik bij hun ga beginnen dit werd ook beloofd...Alleen ik geloof nog weinig van de beloftes nu!!
Dus ik ga nu fijn weer greenchoice bellen om te vragen of ze al meer weten en daarna essent weer bellen om waarschijnlijk weer teleurgesteld te worden!!
We zijn nu een gezinnetje met een klein dochtertje erbij..
en kunnen zo'n smak geld niet missen en vooral niet als je gewoon RECHT hebt op geld van essent!!
Nou sorry voor het lange verhaal moest het eventjes kwijt!
Voor degene die het helemaal gelezen hebben alvast bedankt..
en ALLE HULP IS WELKOM!!!
SNIK SNIK SNIK
Re: Bodemloze put
Ok ik heb gebeld..
Dit is wat ze zeggen :
greenchoice, we hebben contact gehad met uw netbeheerder volgens hun dus NRE. Ik zeg nee wij zitten bij de leverancier Essent en ik weet dat nre netbeheerder is maar ik heb duidelijk aangegeven contact op te nemen met ESSENT!!
Ok navragen collega die mail had verstuurd was niet aanwezig, maandag was ze er weer en zou met spoed contact opnemen? WOW dat zal dan de eerste zijn in al die tijd die dat gaat doen het zou mij benieuwen. En zij kan mij vertellen waar de mail naartoe is gegaan..
Dus naar essent of nre.
Nou voordat ik dit wist had ik tussendoor ook al essent gebeld, om weer hetzelfde te horen dat ze dus niets kunnen zien in hun administratie van contact met greenchoice? dus vandaar dat ik greenchoice weer terug gebeld had met het bovenstaande antwoord..
Nu dacht ik eens uit nieuwschierigheid laat ik eens nre bellen kijken wat die weten, nou die mogen niets aan mij vertellen omdat ik geen klant ben bij hun...kom ik dus ook niet verder..
vraag me nu dus ook echt af met wie ze contact hebben gehad?
nre zei wel geef duidelijk aan bij greenchoice dat je niet meer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden en dat ze het oplossen!!
en dat ik niet moest bellen om het zelf op te lossen zonde van het geld..
dat klopt wel, maar ze begreep het wel!
en anders schiet het nooit op...maandag maar weer afwachten dus..
zucht...
Dit is wat ze zeggen :
greenchoice, we hebben contact gehad met uw netbeheerder volgens hun dus NRE. Ik zeg nee wij zitten bij de leverancier Essent en ik weet dat nre netbeheerder is maar ik heb duidelijk aangegeven contact op te nemen met ESSENT!!
Ok navragen collega die mail had verstuurd was niet aanwezig, maandag was ze er weer en zou met spoed contact opnemen? WOW dat zal dan de eerste zijn in al die tijd die dat gaat doen het zou mij benieuwen. En zij kan mij vertellen waar de mail naartoe is gegaan..
Dus naar essent of nre.
Nou voordat ik dit wist had ik tussendoor ook al essent gebeld, om weer hetzelfde te horen dat ze dus niets kunnen zien in hun administratie van contact met greenchoice? dus vandaar dat ik greenchoice weer terug gebeld had met het bovenstaande antwoord..
Nu dacht ik eens uit nieuwschierigheid laat ik eens nre bellen kijken wat die weten, nou die mogen niets aan mij vertellen omdat ik geen klant ben bij hun...kom ik dus ook niet verder..
vraag me nu dus ook echt af met wie ze contact hebben gehad?
nre zei wel geef duidelijk aan bij greenchoice dat je niet meer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden en dat ze het oplossen!!
en dat ik niet moest bellen om het zelf op te lossen zonde van het geld..
dat klopt wel, maar ze begreep het wel!
en anders schiet het nooit op...maandag maar weer afwachten dus..
zucht...
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31
Re: Bodemloze put
Het gaat goed bij de energiebedrijven he? Ja, die topbestuurders hebben wel weer een flinke bonus verdiend. Administratieve chaos? Welnee! Minister Brinkhorst heeft alles onder controle. En het volk lijdt voort... Sterkte ermee. Nuon, Essent, Eneco. Kosten niet alleen teveel geld, maar ze vreten ook bergen energie (van hun klanten).
Re: Bodemloze put
ik kan wel janken bijna...
waarom moet het ZO moeilijk zijn??
heeft radar hier al een uitzending over gehad??
het is een avond vullend programma namelijk zo
waarom moet het ZO moeilijk zijn??
heeft radar hier al een uitzending over gehad??
het is een avond vullend programma namelijk zo
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58
Re: Bodemloze put
Naar OXXIO, dommer kun je niet zijn. Lees jij alle ellende over die lui hier niet. NOOIT MEER OXXIO
Re: Bodemloze put
Ja als ik dit had geweten had ik het natuurlijk ook niet gedaan he!!
Maar je snapt wel dat ik in eerste instantie ook alleen info wilde en eerst dit opgelost wilde hebben en ik toch gelijk aan een contract vastzit
Ik zie nu alles ook niet meer zo helder vind je het gek??
eerste keer dat ik iets afsluit voor het eerst samen wonen...
etc
Maar je snapt wel dat ik in eerste instantie ook alleen info wilde en eerst dit opgelost wilde hebben en ik toch gelijk aan een contract vastzit
Ik zie nu alles ook niet meer zo helder vind je het gek??
eerste keer dat ik iets afsluit voor het eerst samen wonen...
etc
Re: Bodemloze put
@sem2005:
Om dit te corrigeren gaat het als volgt:
- greenchoice neemt contact op met de netbeheerder (NRE dus) om de meterstanden te wijzigen
- als NRE akkoord is, geeft deze de wijzigingen aan beide leveranciers door
- essent krijgt de nieuwe standen van de NRE door en maakt een nieuwe afrekening
Greenchoice mag en kan niet rechtstreeks contact opnemen met Essent om dit te regelen. De netbeheerder (NRE) is verantwoordelijk voor de meterstanden en is dus uiteindelijk degene die de beslissing neemt daarover.
Greenchoice is als nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het doorgeven van de meterstanden bij overstap. Dit hebben ze in eerste instantie niet gedaan (vandaar de hoge rekening van Essent), en uiteindelijk moet Greenchoice dit dus ook oplossen. Bellen met NRE/Essent zal weinig zin hebben en alleen tot meer frustratie leiden.
Om dit te corrigeren gaat het als volgt:
- greenchoice neemt contact op met de netbeheerder (NRE dus) om de meterstanden te wijzigen
- als NRE akkoord is, geeft deze de wijzigingen aan beide leveranciers door
- essent krijgt de nieuwe standen van de NRE door en maakt een nieuwe afrekening
Greenchoice mag en kan niet rechtstreeks contact opnemen met Essent om dit te regelen. De netbeheerder (NRE) is verantwoordelijk voor de meterstanden en is dus uiteindelijk degene die de beslissing neemt daarover.
Greenchoice is als nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het doorgeven van de meterstanden bij overstap. Dit hebben ze in eerste instantie niet gedaan (vandaar de hoge rekening van Essent), en uiteindelijk moet Greenchoice dit dus ook oplossen. Bellen met NRE/Essent zal weinig zin hebben en alleen tot meer frustratie leiden.
Re: Bodemloze put
dit begon ik al door te krijgen :S
alleen jammer dat zei dit zo niet gewoon kunnen vertellen
maar 1 ding heb je niet goed de hoge rekeningen zijn helemaal essent zijn schuld want greenchoice is pas later gekomen en had er toen nog niets mee te maken..
we betalen vanaf het begin al 220 euro p/m dus belachelijk hoog en dat komt door de standen van nre en de te hoge inschatting dus..
en nre blijkt er nu ook lang over te doen met de overzetting naar greenchoice van essent :S
maar de electra is er alleen gas nog niet ben echt benieuwd naar de correctie!!
alleen jammer dat zei dit zo niet gewoon kunnen vertellen
maar 1 ding heb je niet goed de hoge rekeningen zijn helemaal essent zijn schuld want greenchoice is pas later gekomen en had er toen nog niets mee te maken..
we betalen vanaf het begin al 220 euro p/m dus belachelijk hoog en dat komt door de standen van nre en de te hoge inschatting dus..
en nre blijkt er nu ook lang over te doen met de overzetting naar greenchoice van essent :S
maar de electra is er alleen gas nog niet ben echt benieuwd naar de correctie!!
Re: Bodemloze put
Helaas, voor de rekeningen van essent is de NRE als netbeheerder verantwoordelijk: NRE maakt een inschatting van het vebruik en op basis daarvan komt Essent tot een maandbedrag. De rekening van Essent is op dezelfde manier gebaseerd op een door de NRE gebaseerde schatting.
Dit had op twee manieren voorkomen kunnen worden:
- door bij essent te blijven: essent heeft de mogelijkheid om na een paar maanden te bellen met meterstanden, waarna ze het maandbedrag verlagen op basis van je werkelijke verbruik (hebben ze jou deze mogelijkheid niet aangeboden?)
- door naar een energieleverancier te gaan die bij overstappen wel de standen opneemt, dan waren die meteen via de NRE doorgegeven aan essent en had je van essent ook geen hoge rekening gekregen.
Dit had op twee manieren voorkomen kunnen worden:
- door bij essent te blijven: essent heeft de mogelijkheid om na een paar maanden te bellen met meterstanden, waarna ze het maandbedrag verlagen op basis van je werkelijke verbruik (hebben ze jou deze mogelijkheid niet aangeboden?)
- door naar een energieleverancier te gaan die bij overstappen wel de standen opneemt, dan waren die meteen via de NRE doorgegeven aan essent en had je van essent ook geen hoge rekening gekregen.
Re: Bodemloze put
als ik dat geweten had he?
We gingen samen vanuit thuis samenwonen in een bestaande woning..
Dus ook wel ik weet niet wat de vorige eigenaars hadden?
Wij zijn begonnen met essent.
Bij de eerste rekening zijn we al gaan bellen en dit hebben we wel verschillende keren gedaan met de vraag waarom het bedrag ZO hoog is?
En waarom het niet lager kan...
Enigste wat ze zeiden is terug werkende kracht...en daarbij ook nog nee het kan niet lager..
zelfs na een half jaar niet!
We hebben het duidelijk uitgelegd dat we zoveel niet verbruiken en we hebben ze zelfs van begin dat we er waren en na 6 maanden aangetoond wat we hadden verbruikt en dat we dus hun te hoge inschatting noooooooooit kunnen halen maar zelfs dit wilde ze gewoon NIET aannemen..
Daarom kwamen wij er gewoon niet uit bij essent ondanks dat we wel weten dat ze van nre afkomen nu maar vantevoren kun je dit niet weten..en het contract was al afgesloten bij essent voordat we erin zaten dus ja!?
Maar we hebben voor de hoge eindafrekening een correctie aangevraagd, en deze is er volgens hun dus bijna doorheen want van nre is iemand geweest om het op te nemen, en deze vroeg zelfs of we minder apparaten zijn gebruiken ik zeg nee we zitten er nieuw in zucht.,..
maar greenchoice is het dus nu aan het regelen..en zoals ik nu lees had ik er dus beter kunnen blijven? want oxxio is dus nog erger :S
nou ja er is blijkbaar dus geen een goede snap echt niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt als ze gewoon juiste standen gebruiken hoeft er niets geschat te worden en kunnen ze gewoon normaal overstappen en een normale rekening sturen..maar zo...
We vonden het erg jammer dat essent met niets mee kon helpen en dit kregen we uiteindelijk van 1 van de medewerkers te horen dat we gewoon in de ruimte hebben zitten te lullen want hun kunnen niet helpen...
***** ik vind die energiebedrijven echt belachelijk zo en ik ga iets niet betalen waar hun geen recht op hebben...
Hoe kun je iemand nu 5000 te hoog inschatten kom op zeg :S
Nre moet er echt iets aan doen als ze zooo graag de netbeheerder willen blijven :S
We gingen samen vanuit thuis samenwonen in een bestaande woning..
Dus ook wel ik weet niet wat de vorige eigenaars hadden?
Wij zijn begonnen met essent.
Bij de eerste rekening zijn we al gaan bellen en dit hebben we wel verschillende keren gedaan met de vraag waarom het bedrag ZO hoog is?
En waarom het niet lager kan...
Enigste wat ze zeiden is terug werkende kracht...en daarbij ook nog nee het kan niet lager..
zelfs na een half jaar niet!
We hebben het duidelijk uitgelegd dat we zoveel niet verbruiken en we hebben ze zelfs van begin dat we er waren en na 6 maanden aangetoond wat we hadden verbruikt en dat we dus hun te hoge inschatting noooooooooit kunnen halen maar zelfs dit wilde ze gewoon NIET aannemen..
Daarom kwamen wij er gewoon niet uit bij essent ondanks dat we wel weten dat ze van nre afkomen nu maar vantevoren kun je dit niet weten..en het contract was al afgesloten bij essent voordat we erin zaten dus ja!?
Maar we hebben voor de hoge eindafrekening een correctie aangevraagd, en deze is er volgens hun dus bijna doorheen want van nre is iemand geweest om het op te nemen, en deze vroeg zelfs of we minder apparaten zijn gebruiken ik zeg nee we zitten er nieuw in zucht.,..
maar greenchoice is het dus nu aan het regelen..en zoals ik nu lees had ik er dus beter kunnen blijven? want oxxio is dus nog erger :S
nou ja er is blijkbaar dus geen een goede snap echt niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt als ze gewoon juiste standen gebruiken hoeft er niets geschat te worden en kunnen ze gewoon normaal overstappen en een normale rekening sturen..maar zo...
We vonden het erg jammer dat essent met niets mee kon helpen en dit kregen we uiteindelijk van 1 van de medewerkers te horen dat we gewoon in de ruimte hebben zitten te lullen want hun kunnen niet helpen...
***** ik vind die energiebedrijven echt belachelijk zo en ik ga iets niet betalen waar hun geen recht op hebben...
Hoe kun je iemand nu 5000 te hoog inschatten kom op zeg :S
Nre moet er echt iets aan doen als ze zooo graag de netbeheerder willen blijven :S
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Bodemloze put
Beste Sem2005.
Het voortdurend switchen tussen energieleveranciers blijkt zoals bekend een steeds hoger wordende rekening tot gevolg te hebben.
Dit is het gevolg van de steeds oplopende schattingen welke hierop losgelaten worden. Wanneer U nu Uw energieleverancier hebt gevonden en echt voornemens bent deze te houden kan het probleem opgelost worden anders niet.
Energiehoppers heeft men niet zo graag binnen de energiebedrijven.
Laat van U horen zou ik zeggen.
Chanmaster
Het voortdurend switchen tussen energieleveranciers blijkt zoals bekend een steeds hoger wordende rekening tot gevolg te hebben.
Dit is het gevolg van de steeds oplopende schattingen welke hierop losgelaten worden. Wanneer U nu Uw energieleverancier hebt gevonden en echt voornemens bent deze te houden kan het probleem opgelost worden anders niet.
Energiehoppers heeft men niet zo graag binnen de energiebedrijven.
Laat van U horen zou ik zeggen.
Chanmaster
Re: Bodemloze put
Met een probleem als dit zou ik toch wat hogerop hulp gaan zoeken.
Bv DTe
http://www.dte.nl/
of de ombudsman.
http://www.ombudsman.nl/
Mischien kost het een geeltje, maar is altijd beter dan hier rondhangen, hoe geruststellend het ook kan zijn dat je niet de enige bent met narigheid.
Laat de energiebedirjven VOORAL weten dat je deze paden gaat bewandelen......
En niks ten nadele van "de medewerker" of andere so called experts, maar ik heb ook ooit eens mijn hele hebben en houden voor een "Nuon medewerker" neeregelegd, en er nooit meer iets van gehoord. Ook na info inwinnen bij de callcenters wisten ze niets van een medewerker die op de forums aktief was om mensen te helpen.
Bv DTe
http://www.dte.nl/
of de ombudsman.
http://www.ombudsman.nl/
Mischien kost het een geeltje, maar is altijd beter dan hier rondhangen, hoe geruststellend het ook kan zijn dat je niet de enige bent met narigheid.
Laat de energiebedirjven VOORAL weten dat je deze paden gaat bewandelen......
En niks ten nadele van "de medewerker" of andere so called experts, maar ik heb ook ooit eens mijn hele hebben en houden voor een "Nuon medewerker" neeregelegd, en er nooit meer iets van gehoord. Ook na info inwinnen bij de callcenters wisten ze niets van een medewerker die op de forums aktief was om mensen te helpen.
Re: Bodemloze put
Ik wacht eerst de correctie af!!
Mocht het dan nog niet opschieten tja dan ga ik stappen ondernemen hier waren wij ook al overuit..
en chanmaster ik heb al aardig wat over je gelezen hier op het forum en jou advies wil ik liever niet!!
en inderdaad ik wilde ook gewoon eventjes mijn eitje kwijt
bedankt!!
Mocht het dan nog niet opschieten tja dan ga ik stappen ondernemen hier waren wij ook al overuit..
en chanmaster ik heb al aardig wat over je gelezen hier op het forum en jou advies wil ik liever niet!!
en inderdaad ik wilde ook gewoon eventjes mijn eitje kwijt
bedankt!!
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Bodemloze put
Met alle respect! Tot goed bedoeld maar soms hard en altijd rechtvaardig.
Chanmaster
Chanmaster
Re: Bodemloze put
.............en ook altijd zéér verwarrend en meestal gedeeltelijk off-topic
Re: Bodemloze put
Allereerst Sem2005 wil ik even de Chanmaster-kwal even de mond snoeren. Wat ben jij een irritante galbak. Zo.
Sem2005, jouw probleem ligt bij de netwerkbeheerder. Dus degene van wie de leidingen zijn tot aan jouw huis. Nu kan ik echter niet duidelijk bepalen of dit nou NRE of Greenchoice is. Volgens mij is Greenchoice een energieleverancier.
Indien NRE een foutieve meterstand doorgeeft aan Essent, dit kan een typefout zijn of een foute inschatting, dan gaat Essent er van uit dat deze energie is gebruikt.
Als het goed is staat op je factuur de meterstand beginopname en eindopname.
Pas ook op dat je niet zelf foute waarden opschrijft.
Oplossing: simpel maar het duurt nog even. 1 maal per jaar moet er een eindafrekening komen en moet je dus de meterstanden opgeven. Indien deze veel afwijkt komen ze vanzelf kijken. Dan kun je je verhaal kwijt en heb je recht op teruggave inc. wettelijke rente.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen troosten.
Een andere stap zou nog kunnen zijn dat je ongeveer uitrekent wat je op jaarbasis moet betalen. Vanaf dat moment storneer je de bedragen. Geef wel Essent te kennen wat de reden van stornering is anders zit je met een incassoprocedure. Hier moeten ze ook op reageren. Dat zullen ze ook wel doen want nu zit je aan hun centen. Schrijf hun aangetekend dat je vanaf maand..... de bedragen storneert.
Sem2005, jouw probleem ligt bij de netwerkbeheerder. Dus degene van wie de leidingen zijn tot aan jouw huis. Nu kan ik echter niet duidelijk bepalen of dit nou NRE of Greenchoice is. Volgens mij is Greenchoice een energieleverancier.
Indien NRE een foutieve meterstand doorgeeft aan Essent, dit kan een typefout zijn of een foute inschatting, dan gaat Essent er van uit dat deze energie is gebruikt.
Als het goed is staat op je factuur de meterstand beginopname en eindopname.
Pas ook op dat je niet zelf foute waarden opschrijft.
Oplossing: simpel maar het duurt nog even. 1 maal per jaar moet er een eindafrekening komen en moet je dus de meterstanden opgeven. Indien deze veel afwijkt komen ze vanzelf kijken. Dan kun je je verhaal kwijt en heb je recht op teruggave inc. wettelijke rente.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen troosten.
Een andere stap zou nog kunnen zijn dat je ongeveer uitrekent wat je op jaarbasis moet betalen. Vanaf dat moment storneer je de bedragen. Geef wel Essent te kennen wat de reden van stornering is anders zit je met een incassoprocedure. Hier moeten ze ook op reageren. Dat zullen ze ook wel doen want nu zit je aan hun centen. Schrijf hun aangetekend dat je vanaf maand..... de bedragen storneert.
Re: Bodemloze put
Beste Sem,
Als je over gaat naar een andere leverancier ga je altijd over met geschatte meterstanden van de oude leverancier. (het is een vreemde constructie, maar het is niet anders). Bij de nieuwe leverancier moet je ZELF de huidige meterstanden doorgeven. (dit kan telefonisch).
De eindafrekening met de verkeerde geschatte standen moet u doorgeven (sturen of per fax) aan uw nieuwe leverancier en die maakt voor u een correctie met de zojuist door uzelf opgegeven correcte meterstanden. Hier hebben de energiemaatschappijen onderling afspraken over. Dit is niet aan u om dit te regelen. Uw nieuwe leverancier moet dit voor u regelen. Er komt geen meteropnemer langs. Alleen ten tijde van de jaarafrekening.
Het is jammer dat mensen vaak onkundig personeel aan de telefoon krijgen die de klanten met een kluitje in het riet sturen.
Laat u niet afschepen, u moet bij uw nieuwe leverancier zijn.
Als je over gaat naar een andere leverancier ga je altijd over met geschatte meterstanden van de oude leverancier. (het is een vreemde constructie, maar het is niet anders). Bij de nieuwe leverancier moet je ZELF de huidige meterstanden doorgeven. (dit kan telefonisch).
De eindafrekening met de verkeerde geschatte standen moet u doorgeven (sturen of per fax) aan uw nieuwe leverancier en die maakt voor u een correctie met de zojuist door uzelf opgegeven correcte meterstanden. Hier hebben de energiemaatschappijen onderling afspraken over. Dit is niet aan u om dit te regelen. Uw nieuwe leverancier moet dit voor u regelen. Er komt geen meteropnemer langs. Alleen ten tijde van de jaarafrekening.
Het is jammer dat mensen vaak onkundig personeel aan de telefoon krijgen die de klanten met een kluitje in het riet sturen.
Laat u niet afschepen, u moet bij uw nieuwe leverancier zijn.
Re: Bodemloze put
Dat is niet waar: de nieuwe energieleverancier heeft de mogelijkheid in het switchproces standen door te geven. O.a. essent vraagt om meterstanden wanneer je van een andere leverancier naar essent overstapt weet ik uit eigen ervaring.Als je over gaat naar een andere leverancier ga je altijd over met geschatte meterstanden van de oude leverancier.
Verder klopt je verhaal inderdaad: je nieuwe leverancier moet de problemen oplossen. En wat het personeel betreft: het varieert heel erg, de een snapt er inderdaad weinig van, maar er zitten ook mensen die prima weten hoe het werkt. Het blijft toch jammer dat daar zo veel verschil in moet zitten.
Re: Bodemloze put
Ik kan het toch weer niet laten: wat een onzin is dit weer.Beste Sem2005.
Het voortdurend switchen tussen energieleveranciers blijkt zoals bekend een steeds hoger wordende rekening tot gevolg te hebben.
Dit is het gevolg van de steeds oplopende schattingen welke hierop losgelaten worden. Wanneer U nu Uw energieleverancier hebt gevonden en echt voornemens bent deze te houden kan het probleem opgelost worden anders niet.
Energiehoppers heeft men niet zo graag binnen de energiebedrijven.
Laat van U horen zou ik zeggen.
Chanmaster
Switchen kost moeite en tijd, vooral als er dingen mis gaan, maar je zult nooit als gevolg van het switchen meer gaan betalen.
Wat er wel mis gaat is dat mensen met een te hoog voorschot ontevreden zijn over hun leverancier en daarom gaan switchen. Hiermee wordt de oorzaak van het hoge voorschot niet aangepakt, met als gevolg een hoge rekening van de oude leverancier en ook van de nieuwe leverancier een hoog voorschot. Dit alles komt gewoon doordat de netbeheerder een te hoog jaarverbruik vastgesteld heeft na de verhuizing.
Maar het is echt niet zo dat men er maar lukraak steeds wat bovenop gooit bij elke switch: alles is en blijft te verklaren uit het door de netbeheerder vastgestelde jaarverbruik, het vaste jaarlijkse moment van opnemen van de meterstanden en het patroon van de seizoenen.
En ik daag chanmaster/timefa uit met een concreet voorbeeld te komen waaruit het tegendeel blijkt. (Ten overvloede: het voorbeeld uit dit topic voldoet er niet aan, omdat de lasten niet zijn gestegen als gevolg van de switch)
Re: Bodemloze put
Jim, laat me je uit de droom helpen, bij switchen gebeuren zulke rare dingen dat ik het iedereen afraadt. Dat er in deze tijd bv. nog met geschatte meterstanden moet worden gewerkt bv, terwijl alle meterstanden doorgegeven en bekend zijn. Het is taktiek om Jan Publiek het wol over de ogen te trekken.Switchen kost moeite en tijd, vooral als er dingen mis gaan, maar je zult nooit als gevolg van het switchen meer gaan betalen
Ik werd als gevolg van een switch (terug) op 10000 kWh geschat door de Nuon, moest een termijnbedrag van een euroootje of 270 gaan betalen, en mijn eindafrekeing was ook iets van 400 euro tegoed aan de Nuon. Het heeft mij halfjaar geduurd om mijn gelijk te krijgen dat dit een belachelijke rekenfout was, en dat de Nuon MIJ geld verschuldigd was. Met verontschuldigingen van de Nuon. Maar ik verzeker je dat dit niet zonder de nodige emoties tot stand is gekomen . EN DAAROM ZAL IK NOOIT DE NUON VRIJWILLIG EEN AUTOMATISCHE INCASSO LATEN DOEN. Want Jim, er spelen soms meer dingen een rol die je niet kunt wegwuiven met dat eeuwige gelijk van je.....
Als ik die vervelend eindafrekening van een blaadje of 4 niet erg nauwkeurig bestudeerd had was ik mooi het schip in gegaan. Ik vraag me dan af met hoeveel mensen dat wel gebeurt. Een wat ouder iemand kan NOOIT van zijn leven de huidige eindafrekeningen meer volgen. Die zal dus nooit vraagtekens zetten. Het is een taktiek van zoveel mogelijk posten erop zetten, met alle groen energie belastingen en BTW's en alle netwerkflauwekul en BTW's en alle caloriese waarden + BTW's enz enz zodat niemand het nog kan volgen.