| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Op de site van Energiedirect heb ik aangegeven om over te stappen naar hun levering van energie. Dit is gebeurd in maart 2018.
Eind april kreeg ik de jaarafrekening van mijn oude energie leverancier Qurrent. Dit was 6 weken na de opzegging door Energiedirect die dat gedaan heeft voor mij.
Op de eindafrekening staat een boetebedrag van euro 100 wat ik moet betalen omdat ik eerder dan 12 maanden had opgezegd.
Zelf was ik in de veronderstelling dat de nieuwe leverancier daar wel rekening mee zou houden. Maar dat is niet juist zegt Energiedirect. Dit gaven ze aan nadat ik hun gevraagd heb, of zij dat vergoeden.
Is dit zo en/of kan ik op een bepaalde manier de kosten toch nog ergens verhalen.
Wim
Eind april kreeg ik de jaarafrekening van mijn oude energie leverancier Qurrent. Dit was 6 weken na de opzegging door Energiedirect die dat gedaan heeft voor mij.
Op de eindafrekening staat een boetebedrag van euro 100 wat ik moet betalen omdat ik eerder dan 12 maanden had opgezegd.
Zelf was ik in de veronderstelling dat de nieuwe leverancier daar wel rekening mee zou houden. Maar dat is niet juist zegt Energiedirect. Dit gaven ze aan nadat ik hun gevraagd heb, of zij dat vergoeden.
Is dit zo en/of kan ik op een bepaalde manier de kosten toch nog ergens verhalen.
Wim
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Waarom denkt u dat de nieuwe leverancier gaat onderzoeken wanneer u boetevrij kan opzegen en daar zijn planning op aanpast? Als ik online bij de bakker een brood ga bestellen gaat deze ook niet eerst in mijn vriezer kijken wanneer het oude brood op is.
U doet een aanvraag bij een nieuwe leverancier, het is dus ook uw taak om dat te doen als het kan.
U doet een aanvraag bij een nieuwe leverancier, het is dus ook uw taak om dat te doen als het kan.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Hier regelt de nieuwe bakker de opzegging bij de oude bakker.NeoDutchio schreef: Als ik online bij de bakker een brood ga bestellen gaat deze ook niet eerst in mijn vriezer kijken wanneer het oude brood op is.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Je moest eens weten wat slimme koelkasten allemaal kunnen. Siemens heeft er zelfs een met een camera. Kun je online kijken of het brood op is.NeoDutchio schreef:Waarom denkt u dat de nieuwe leverancier gaat onderzoeken wanneer u boetevrij kan opzegen en daar zijn planning op aanpast? Als ik online bij de bakker een brood ga bestellen gaat deze ook niet eerst in mijn vriezer kijken wanneer het oude brood op is.
U doet een aanvraag bij een nieuwe leverancier, het is dus ook uw taak om dat te doen als het kan.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Lees eens hier, maar ik weet niet of Energiedirect de gedragscode heeft getekend.
https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... vergenomen
https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... vergenomen
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
De opzegging heeft niets te maken of de klant boetevrij kan opstappen.16again schreef:Hier regelt de nieuwe bakker de opzegging bij de oude bakker.NeoDutchio schreef: Als ik online bij de bakker een brood ga bestellen gaat deze ook niet eerst in mijn vriezer kijken wanneer het oude brood op is.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Zoals de klant vraagt en ongeacht de voorraad brood die nog in zijn de vriezer ligt.16again schreef:Hier regelt de nieuwe bakker de opzegging bij de oude bakker.NeoDutchio schreef: Als ik online bij de bakker een brood ga bestellen gaat deze ook niet eerst in mijn vriezer kijken wanneer het oude brood op is.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Hallo Wim, op deze pagina https://www.energiedirect.nl/klantenser ... vergoeding op de site van Energiedirect staat info over het terugbetalen van een opzegvergoeding door Energiedirect.
Er staat o.a.:
We betalen de opzegvergoeding van uw vorige leverancier aan u terug als u voldoet aan de volgende 3 voorwaarden:
1.u kiest voor een meerjarig contract
2.én u sluit een Altijd Voordeel contract af
3.én u stapt over nadat we u telefonisch hebben benaderd of na een persoonlijk gesprek aan de deur of in een winkel
Er staat o.a.:
We betalen de opzegvergoeding van uw vorige leverancier aan u terug als u voldoet aan de volgende 3 voorwaarden:
1.u kiest voor een meerjarig contract
2.én u sluit een Altijd Voordeel contract af
3.én u stapt over nadat we u telefonisch hebben benaderd of na een persoonlijk gesprek aan de deur of in een winkel
-
witte angora
- Berichten: 30775
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Hoe lang heb je bij Qurrent gezeten? Als je 3 maanden voor het einde van het contract opzegt, dan gaat het nieuwe contract inderdaad 12 maanden in nadat het oude in is gegaan. Dan is er niks aan het handje. Ik had althans toen ik afgelopen jaar van Qurrent overstapte naar VandenBron geen enkel probleem.Wimdjp schreef:Op de site van Energiedirect heb ik aangegeven om over te stappen naar hun levering van energie. Dit is gebeurd in maart 2018.
Eind april kreeg ik de jaarafrekening van mijn oude energie leverancier Qurrent. Dit was 6 weken na de opzegging door Energiedirect die dat gedaan heeft voor mij.
Op de eindafrekening staat een boetebedrag van euro 100 wat ik moet betalen omdat ik eerder dan 12 maanden had opgezegd.
Zelf was ik in de veronderstelling dat de nieuwe leverancier daar wel rekening mee zou houden. Maar dat is niet juist zegt Energiedirect. Dit gaven ze aan nadat ik hun gevraagd heb, of zij dat vergoeden.
Is dit zo en/of kan ik op een bepaalde manier de kosten toch nog ergens verhalen.
Wim
Zelf stap ik doorgaans over tussen de 8 en 6 weken voordat het oude contract beëindigd wordt. Dit omdat je 14 dagen bedenktijd hebt, en er nog tijd nodig is om alles rond te krijgen.
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Bedankt voor jullie meedenken en reacties.
Ik ga Energiedirect opnieuw benaderen en de gedragsregels van de energieleveranciers bespreken.
Ik ga Energiedirect opnieuw benaderen en de gedragsregels van de energieleveranciers bespreken.
-
Joris_van_Litsenburg
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mei 2018 12:15
Re: Boete bij overstappen naar nieuwe energieleverancier
Toevallig heb ik deze maand exact dezelfde overstap gemaakt (van Qurrent naar Energiedirect, resterende looptijd bij Qurrent nog tot aug 2019).
Ik heb ook meer overstapvergoeding betaald aan Qurrent dan ik vooraf zelf had berekend. Maar die 50,- extra valt weg tegen de voordeliger tarieven die ik nu heb bij Energie direct.
Ook heb ik rekening gehouden met de welkomstbonus in het genoten voordeel.
Volgend jaar zie ik wel weer of ik opnieuw overstap of verleng.
Ik heb ook meer overstapvergoeding betaald aan Qurrent dan ik vooraf zelf had berekend. Maar die 50,- extra valt weg tegen de voordeliger tarieven die ik nu heb bij Energie direct.
Ook heb ik rekening gehouden met de welkomstbonus in het genoten voordeel.
Volgend jaar zie ik wel weer of ik opnieuw overstap of verleng.
