LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete contractbreuk bij engergiebedrijf.com

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jelle Sp.

Boete contractbreuk bij engergiebedrijf.com

Ongelezen bericht door Jelle Sp. »

Hallo,

17 aug. kwam een een deurverkoopster bij me om energie van eneco te verkopen, hierop ben ik ingegaan, de precieze contracteinddatum van mijn huidige leverancier (energiebedrijf.com) wist ik niet daar heeft de verkoper een vraagteken ingevuld (dit zouden ze wel uitzoeken bij Eneco, zodat ik geen contractbreuk 'boete' hoef te betalen).
Eneco heeft me nu wel te vroeg afgemeld bij energiebedrijf.com waardoor ik een boete moet betalen van 160 euro.

Eneco heeft duidelijk geen rekening gehouden met het feit dat er alleen een vraagteken bij de ingangsdatum stond ingevuld. Daarom ben ik van mening dat Eneco de rekening van engergiebedrijf moet betalen of de hele zaak moet terugdraaien. Dit heb ik ook aangegeven bij Eneco, maar zij schrijven me dat ze niet verantwoordelijk zijn voor contractbreuken.

Welke volgende stap kan ik ondernemen? Of moet ik alles maar betalen? Ook als ik mischien gelijk heb?

Vriendelijke groet Jelle.

MAXIEM

Re: Boete contractbreuk bij engergiebedrijf.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jelle

Eneco is natuurlijk wel verantwoordelijk voor het te vroeg opzeggen van je contract. Stel eneco schriftelijk in gebreke en eis dat ze of de boete betalen of ze zaak terugdraaien. Sukses, groeten, Ton.

Gesloten