is het normaal dat een energiebedrijf na het inlopen van een betalingachterstand ineens een borg van 600 euro eist.
Als ik deze borg niet wil betalen of kan betalen is het dan wel mogelijk om naar een ander energiebedrijf over te stappen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] borg
Re: borg
Je kunt je aanmelden bij een andere leverancier om deze borg te ontlopen. Echter heeft dit alleen zin als je een goede betalingsregeling hebt bij je huidige leverancier. Anders wordt het gezien als 'weglopen' en wordt je alsnog afgesloten. Als je dus een regeling hebt getroffen en deze ook netjes betaalt en je regelt voor de afsluitdatum een nieuwe leverancier zul je niet snel afgesloten worden. verzekeren kan niemand het je. Ook niet een nieuwe leverancier omdat deze je verleden niet kent!
Succes
Succes
essent wil geen regeling treffen.
maakt ook niet uit want het gaat maar over twee maanden.
die betaal ik dan ook in een keer.
Maar hierdoor en doordat het maar over twee maanden gaat en door in het verleden een veel te hoge jaar afrekening wil ik van essent af.
Het is dus geen weg lopen maar ook de druppel.
maakt ook niet uit want het gaat maar over twee maanden.
die betaal ik dan ook in een keer.
Maar hierdoor en doordat het maar over twee maanden gaat en door in het verleden een veel te hoge jaar afrekening wil ik van essent af.
Het is dus geen weg lopen maar ook de druppel.
Ook ik heb zo iets degelijks momenteel. Heb de achterstand weg kunnen werken met mijn huidige leverancier en wil graag over naar een andere leverancier.
Door de problemen die ik heb gehad met mijn huidige leverancier, zou ik willen weten, waar ik zonder borg, mij aan kan melden. Die borg kan ik momenteel echt niet betalen, maar zou toch graag stroom willen hebben.
Eventueel kan en wil een familid borg staan, indien nodig. Kan dat ook?
Ik hoor graag van u!
Door de problemen die ik heb gehad met mijn huidige leverancier, zou ik willen weten, waar ik zonder borg, mij aan kan melden. Die borg kan ik momenteel echt niet betalen, maar zou toch graag stroom willen hebben.
Eventueel kan en wil een familid borg staan, indien nodig. Kan dat ook?
Ik hoor graag van u!