| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] btw over belasting is dat toegestaan?
-
edwinkoning95
btw over belasting is dat toegestaan?
mijns inziens gebeurt er bij de energienota's iets heel vreemds. Het nederlands belasting stelsel is dusdanig dat nooit 2x belasting over het zelfde mag worden betaald.
Gek dan dat ik over energiebelasting BTW moet betalen. volgens mij klopt dit niet. Wie kan mij uitleg geven?
Gek dan dat ik over energiebelasting BTW moet betalen. volgens mij klopt dit niet. Wie kan mij uitleg geven?
Re: btw over belasting is dat toegestaan?
Hier zijn al tig topics over geweest.
Energiebelasting is trouwens niet de enige belasting waarover btw wordt geheven. Accijns (drank, benzine, tabak)is nog een voorbeeld.
Energiebelasting is trouwens niet de enige belasting waarover btw wordt geheven. Accijns (drank, benzine, tabak)is nog een voorbeeld.
-
manondoris
volgends mij hoorde ik op t.v er iets over dat onze regering daar iets aan wilde doen. dat is al wel weer een tijdje geleden .
Dan zijn ze dat vast en zeker weer vergeten, het is te gek voor woorden als je de afrekening bekijkt van je gas/stroom.manondoris schreef:volgends mij hoorde ik op t.v er iets over dat onze regering daar iets aan wilde doen. dat is al wel weer een tijdje geleden .
Je betaalt gewoon belasting over belasting.
-
manondoris
ik ben het helemaal met je eens chocomel hopenlijk gaan ze hier ook daadwerkelijk iets aan doen het word toch echt te gek stoken en electra word sraks iets voor de rijken ik ken nu al genoeg gezinnen die s,avonds met hun dekbed voor de t.v zitten met een schemerlampje aan .
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zal het dan waarschijnlijk worden, wij de betalende mensen worden er echt niet beter van.Pindakaaspotje schreef:Ach. de VVD heeft in november inderdaad vragen hierover gesteld, misschien wordt het afgeschaft. Ik heb alleen het vermoeden dat ze dan de energiebelasting gewoon met 20% verhogen. Het geld moet immers toch binnenkomen
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MAXIEM
@@@
Nog niet zolang geleden is er een rapport verschenen waarin stond, dat van elke euro 83 eurocent betaald wordt aan (directe- en indirectie) belastingen.
Maxiem.
Nog niet zolang geleden is er een rapport verschenen waarin stond, dat van elke euro 83 eurocent betaald wordt aan (directe- en indirectie) belastingen.
Maxiem.
-
manondoris
jeeee niet normaal toch en wij pikken en slikken alles maar.
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Tja wat moeten we er aan doen, wat kunnen we er aan doen ?manondoris schreef:jeeee niet normaal toch en wij pikken en slikken alles maar.
-
De Tegenpartij
En wat te denken van de energiebelasting zelf. Heb een rekening voor mij liggen waarvan 70% bestaat uit energiebelasting ! 
Het is inderdaad gewoon niet normaal meer, kijk op je energierekening wat je werkelijk kwijt bent voor je stroom en gas en dan naar al die ships belastingen.De Tegenpartij schreef:En wat te denken van de energiebelasting zelf. Heb een rekening voor mij liggen waarvan 70% bestaat uit energiebelasting !
-
De Tegenpartij
Heb hier een jaarrekening liggen +/- 5500Kwh. Laag/hoog tarief, totale stroomkosten inclusief BTW 1035,- waarvan 737,- aan energiebelasting. De stroom is dus maar z'on 300,- per jaar !
Het is echt geldklopperij.De Tegenpartij schreef:Heb hier een jaarrekening liggen +/- 5500Kwh. Laag/hoog tarief, totale stroomkosten inclusief BTW 1035,- waarvan 737,- aan energiebelasting. De stroom is dus maar z'on 300,- per jaar !
Wat een geldklopperij allemaal dat zeker. Op de elektra rekening krijg je nog wat terug op gas niet. Elk product dat je koopt in de super zit 6% btw de andere producten 19% en dan heb je nog de loonbelasting de gemeente belasting waterschap, zuiveringsheffingen en noem maar op oja bijna vergeten de wegen belasting allemaal onzin afschaffen die zooi toch!, maar dan ook niet meer klagen als alle voorzieningen wegvallen. Met je dikke Suzuki Alto door een zandweg die ooit de A1 is geweest naar huis, die enkel met een boot te bereiken is.