ik heb een vraag mbt mijn oude cv ketel, ik huur nu gedurende 12 jaar een ketel via eneco, eneco heeft dit ondergebracht bij de firma tempus nu is 12/02/2009 de ketel kapot gegaan ik heb dus de firma tempus gebeld met de melding dat er geen warm water meer is en of er dus een monteur langs kon komen de monteur zou vrijdag tussen 13:00/17:00 komen uiteindelijk was de monteur er om 16:00 na een hoop kijken/bellen kon ie er niet uit komen ik eigenlijk de moed al een beetje opgegeven komt ik om half 5 naar beneden met de melding dat de ketel werkt (helemaal uit het niets) dom als ik ben geloof ik dit en controleer ik het niet voldoende en 15 min later zit ik weer in de kou.
ik bel dus gelijk weer tempus zaterdag zal er weer een nieuwe monteur langskomen tussen 8 en 12:30 ook deze monteur weer aan het bellen geslagen en een hoop gedoe hij morrelt wat aan de kleppen waardoor we weer warm water hebben ditmaal natuurlijk dik 15 min de warme kraan aangehouden en bleef gelukkig warm deze monteur vriendelijk bedankt en een prettig weekend gewenst.
maar helaas na 2 uur houdt de ketel er weer mee op uitraard weer tempus gebeld zouden weer een monteur sturen die zou er binnen 2 uurtjes zijn, monteur ondertussen weer aanwezig neemt een paar blikken op de ketel en ziet al gelijk dat deze ketel de beste tijd heeft gehad en geeft mij het volgende op, ik moest zijn monteursnr noteren etc etc
hij zal maandag 16/02/2009 gelijk het balletje opgooien om vervanging van de ketel mogelijk te maken
ik heb dus gelijk die maandag nog gebeld om te vragen hoe en wat
er zal een man van tempus langskomen om een nieuw contract te regelen want de ketel is 12 jaar oud en dus voor tempus afgeschreven
deze maan verteld mij doodleuk dat ik een nieuwe ketel kan huren maar dat de installatie kosten hierbij uitraard betaald moeten worden vind ik ook heel normaal, totdat ie mij verteld dat de kosten daarvan € 800 euro zijn dit vind ik wel heel erg schrikbarend veel
dit tot daaraantoe komt er ook nog bij de ketel was dus voor tempus afgeschreven maar ze hebben mij hier wel gewoon 2 jaar lang het volle pond voor laten betalen terwijl de ketel dus al was afgeschreven
eigenlijk hier de vraag wat kan ik hiermee
€ 800 euro betalen voor een nieuwe huurketel vind ik niet normaal want hij zal nimmer van mij worden en aangezien ik gewoon een contract heb lopen moet tempus hem toch gewoon vervangen??
en kan ik de kosten voor de 2 jaar dat de ketel al afgeschreven zou zijn restutueren ??
is het een optie om hier rechtsbijstand bij te halen??