LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Colportage

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Leny Visser

Colportage

Ongelezen bericht door Leny Visser »

Regelmatig wordt er aan de deur gebeld en dan zeggen ze . WIJ WERKEN SAMEN MET ESSENT en u kunt van een extra korting genieten als u vandaag overstapt. Ze noemen hun eigen bedrijfsnaam niet goed en ook niet duidelijk.
Als ouderen Essent horen dan denken zij dat het wel goed is en tekenen
Ik vind dat dit niet kan.

Ron58

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Ron58 »

WIJ WERKEN SAMEN MET ESSENT
Als ze dit zeggen in het gebied waar Essent netbeheerder is, dan hebben ze in zekere zin nog gelijk ook, want Essent blijft dan de netbeheerder.

Je kunt ze op die uitspraak dan niet pakken, want dan zeggen ze doodleuk dat ze bedoelden dat Essent het netwerk beheert en zij de energie leveren.

Het is langzamerhand in dit land zo ver dat je tegen alles keihard NEE! moet zeggen, of het nu om energie, internet of telefonie gaat.
Een fatsoenlijke leverancier die doet wat ie belooft en eventuele problemen netjes oplost bestaat (bijna) niet. :cry:

Sunbow

Ongelezen bericht door Sunbow »

Tja ik ben ook slachtoffer van de colportuers van Greenchoice. Wordt er gewoon depressief van. Dahct dat ik na aangetekend schrijven en hulp van Consuwijzer van Greenchoice af was (greenchoice heeft met zelfs een brief gestuurd dat alles terug gedraaid zou worden), maar die boeven halen gewoon de maandlevering van mijn rekening af. Betaal nu dus energie aan 2 leveranciers.

Geschillencomissie en desnoods ga ik naar Rotterdam nar het kantoor van greenchoice totdat ze alles fatsoenlijk geregled hebben.

Kan pas na de paasdage weer actie ondernemen. goed voormijn hart diet gedoe :twisted:

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Er is maar een oplossing voor mensen die misleid worden;

Stoneren, dus geld telkens terug halen bij bank, via internet bankieren een muisklik, maar ook je eigen bank kan deze blokkeren!

Misleiding is verboden, en door de Netwerkbeheerders naam te noemen is misleiding!

Ze komen niet namens de netbeheerder, hebben er zelfs niets mee te maken, maar je dient je eigen firma naam te noemen, en mag wel aanvullen dat het via de kabels van gaat, maar meer ook niet!

Stoneren en je eigen firma laten weten dat er gefraudeerd word, en bij een overschakeling direkt door deze laten terugzetten!

bovendien, veel overgestapte hebben een jaarcontract dat telkens met een jaar verlengt word, dus die kunnen niet zomaar over!

Geef nooit zomaar je rekening nummer, als ze namens de netbeheerder komen weten ze het nummer dus al, en zou het goed zitten...

Dus zonder nummer kunnen ze niets afboeken en laat ze gerust alles invullen en teken dan niets, werk voor niets, en verscheuren mag!

Dus in plaats van tekenen verschuren, zijn ze meestal boos, vooral omdat ik naast mijn eigen ook 4 andere klanten verscheurde!

Als ze het er niet mee eens waren, zal ik even de politie bellen, Nee dat hoefde niet, dus weer enkele buren blij gemaakt?

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vind het niet zo netjes van je, nu kunnen die buren geen gebruik maken van deze fantastische aanbieding! :wink:

Kyle

Ongelezen bericht door Kyle »

planeta promotions
bleeklaan117 leeuwarden

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Duidelijk een sticker op de deur met de tekst "aan de deur wordt niet gekocht en voor de jehova getuigen, bekeerd zijn we ook al" Er was bij kassa ook zo iets over pretium zou van KPN zijn dus niet, het is walgelijk om vooral ouderen op een manier als deze over te halen. We moeten gewoon terug dat een contract pas is bevestigd na het zetten van de handtekening en dit pas in laten gaan als de klant dit verstuurt naar het bedrijf.

Ronald.

Sunbow

Ongelezen bericht door Sunbow »

Colportage moet verboden worden. Liever een junk die me fiets steelt dan een colporteur.

en bestaan die stickers nog? Zal straks ff kijken, want wil er graag eentje.

Energie, spoorvervoer, posterijen ed zouend gewoon in s taatshanden moeten zijn. Voorkomt problemen en spart een hoop (reclame)geld.

San10

Ongelezen bericht door San10 »

sunbow schreef:Tja ik ben ook slachtoffer van de colportuers van Greenchoice. Wordt er gewoon depressief van. Dahct dat ik na aangetekend schrijven en hulp van Consuwijzer van Greenchoice af was (greenchoice heeft met zelfs een brief gestuurd dat alles terug gedraaid zou worden), maar die boeven halen gewoon de maandlevering van mijn rekening af. Betaal nu dus energie aan 2 leveranciers.

Geschillencomissie en desnoods ga ik naar Rotterdam nar het kantoor van greenchoice totdat ze alles fatsoenlijk geregled hebben.

Kan pas na de paasdage weer actie ondernemen. goed voormijn hart diet gedoe
Ik had die net. Het misselijke is dat ze altijd alles omdraaien. Ze komen altijd met een verhaal dat je van je eigen energie bedrijf geld terug krijgt,
of dat er iets mis is.
En de folders die ze bij zich hebben willen ze niet geven; je 'moet' gelijk reageren
of tekenen, een folder met informatie krijg je dus niet.

Dus inderdaad, misleidend, omleidend.
Net als Dela die met het praatje kwam dat je onverzekerd was en dat ze nagingen of er mensen onverzekerd waren voor begrafeniskosten.
Terwijl het natuurlijk gewoon verkoop is.

Ik zou inderdaad een sticker tegen colportage naast m'n bel hebben,
net als de Nee Nee sticker tegen ongewenste papieren reclame en die werkt, die sticker. Desnoods ontwerp ik er zelf een. Die komt dan op de plaats waar
ik nu het verbodsbord tegen muggen heb. Ja, muggen zijn ook parasieten.

;) Sanne

Gesloten