LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Colporteur Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
S.Vissers

Colporteur Nuon

Ongelezen bericht door S.Vissers »

Afgelopen week stond er een colporteur van Nuon voor de deur. In een razend tempo gooide hij een onduidelijk verhaal eruit dat ik niet direct begreep (wat uiteraard de bedoeling is).

Het kwam hier ongeveer op neer: volgens de colporteur zijn de aansluitingen (?) in mijn flat van Nuon, en zij geven daar standaard 20% korting op. Omdat ik nu geen klant ben bij Nuon, wordt die korting doorberekend bij mijn huidige energieleverancier. Nu wil Nuon liever geen concurrent helpen, dus hij vroeg of ik de aansluiting op mijn naam wilde zetten. Dat zou wel betekenen dat mijn huidige energieleverancier wat minder blij zou zijn, omdat ze die 20% korting niet meer ontvangen. Toen ik door vroeg naar wat hij nou eigenlijk wilde en wat de consequenties zijn van het op mijn naam zetten van de (zogenaamde) aansluiting, antwoordde hij dat het er vaak op neer komt dat mensen klant worden bij Nuon omdat de andere energieleverancier ze niet meer ziet zitten als klant. Toen ik opmerkte dat ik een contract had met mijn huidige leverancier en ze dit contract niet zomaar mogen ontbinden, antwoordde hij dat dat waar was, maar dat Nuon dan die 20% korting zelf aan kon bieden en ik dus sowieso minder ging betalen dan bij mijn huidige leverancier. Als ik mijn huidige verbruik wist kon hij me laten zien hoeveel ik dan zou besparen.

Op dat moment waren we dus beland bij het standaard verkooppraatje om te laten zien dat een overstap naar Nuon voordeliger zou zijn. Aangezien ik mijn verbruik niet uit mijn hoofd wist en weigerde dat op te zoeken waar hij bij was (zoals altijd willen ze dan binnen komen), hield het gesprek hier op. Wel merkte hij nog even op dat ik echt veel kon besparen, dus dat ik maar even mijn verbruik op moest zoeken en hij dan komende week terug komt.

Nu moet ik toegeven dat ik niet veel verstand heb van energiecontracten en aansluitingen en dus niet direct de juiste vragen klaar had toen hij met zijn verhaal kwam. Ik vroeg me af of iemand hier weet of het verhaal van het op naam zetten van de aansluiting kan kloppen, of dat het inderdaad een nieuw broodje aap verhaal is om onwetende mensen ongewild klant te laten worden van Nuon. Als ik niet had doorgevraagd leek het namelijk alleen maar te gaan om het op naam zetten van de aansluiting, maar ik heb (gezien de verhalen die ik op internet lees over agressieve verkoopmethodes van colporteurs) het vermoedde dat ik, wanneer ik dit doe, eigenlijk een contract teken bij Nuon.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, zodat ik hem de volgende keer dat hij langskomt de juiste vragen kan stellen of zijn verkooppraatje kan weerleggen. En mogelijk kan ik dan mijn mede flatbewoners waarschuwen, want op leugenachtige verkooppraatjes zit niemand te wachten.

Michelle_L
Contacteer:

Re: Colporteur Nuon

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Of bel met de klantenservice van uw huidige energieleverancier. Dan heb je beide partijen gehoord.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Doorgaans is een colporteur niet te vertrouwen omdat ze vaak meer betaald krijgen als ze meer contracten verkopen. Het komt dan ook met enige regelmaat voor dat mensen hier een topic openen nadat ze er zijn achter gekomen dat een colporteur hun heeft laten tekenen voor een x jaarcontract terwijl ze een heel ander verhaal te horen hadden gekregen en vaak ook nog duurder uit zjin.

Als de colporteur gelijk had kun je de kosten op de website vast wel nazien en beslissen. Nooit zomaar iets tekenen bij een colporteur.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Laat u door een colporteur volledig en uitgebreid voorlichten over all ins en outs.
Koffie of thee aanbieden is niet nodig.

Mocht blijken dat het per ongeluk een goed advies is, tekent u niets bij de colporteur, maar vraagt u zelf een aansluiting aan via internet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goh, de Radarpolitie is weer berichten aan het weggooien. En ik had het geeneens over dat achterlijke salaris van hun oppergoeroe.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

S.Vissers schreef:
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Je kunt jezelf helpen door even te kijken bij een energievergelijker. Dan hoef je alleen maar je globale gegevens en verbruik in te vullen, en dan zie je van de meeste energieboeren wat ze je kunnen en willen bieden. Je bepaalt dan zelf waar je op in gaat, en dat kan dan via die energievergelijker.

De meest aantrekkelijke aanbiedingen kun je trouwens het beste nemen als je ieder jaar van leverancier wisselt; vaak is er een hele hoge korting, maar dan zijn de leveringstarieven ook niet de goedkoopste. Alleen kom je daar pas na een jaar achter.

Mocht je ooit behoefte voelen om over te stappen, dan kun je dit prima op deze manier doen. Heb je die colporteurs helemaal niet voor nodig, en dat kun je ze ook precies zo zeggen als ze weer langs komen.

rvp

Ongelezen bericht door rvp »

S.Vissers schreef: en dat kun je ze ook precies zo zeggen als ze weer langs komen.
Je hoeft niets te zeggen als ze langs komen, gewoon deur dicht en klaar.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

S.Vissers schreef:Afgelopen week stond er een colporteur van Nuon voor de deur. In een razend tempo gooide hij een onduidelijk verhaal eruit dat ik niet direct begreep (wat uiteraard de bedoeling is).

Het kwam hier ongeveer op neer: volgens de colporteur zijn de aansluitingen (?) in mijn flat van Nuon, en zij geven daar standaard 20% korting op. Omdat ik nu geen klant ben bij Nuon, wordt die korting doorberekend bij mijn huidige energieleverancier. Nu wil Nuon liever geen concurrent helpen, dus hij vroeg of ik de aansluiting op mijn naam wilde zetten. Dat zou wel betekenen dat mijn huidige energieleverancier wat minder blij zou zijn, omdat ze die 20% korting niet meer ontvangen. Toen ik door vroeg naar wat hij nou eigenlijk wilde en wat de consequenties zijn van het op mijn naam zetten van de (zogenaamde) aansluiting, antwoordde hij dat het er vaak op neer komt dat mensen klant worden bij Nuon omdat de andere energieleverancier ze niet meer ziet zitten als klant. Toen ik opmerkte dat ik een contract had met mijn huidige leverancier en ze dit contract niet zomaar mogen ontbinden, antwoordde hij dat dat waar was, maar dat Nuon dan die 20% korting zelf aan kon bieden en ik dus sowieso minder ging betalen dan bij mijn huidige leverancier. Als ik mijn huidige verbruik wist kon hij me laten zien hoeveel ik dan zou besparen.

Op dat moment waren we dus beland bij het standaard verkooppraatje om te laten zien dat een overstap naar Nuon voordeliger zou zijn. Aangezien ik mijn verbruik niet uit mijn hoofd wist en weigerde dat op te zoeken waar hij bij was (zoals altijd willen ze dan binnen komen), hield het gesprek hier op. Wel merkte hij nog even op dat ik echt veel kon besparen, dus dat ik maar even mijn verbruik op moest zoeken en hij dan komende week terug komt.

Nu moet ik toegeven dat ik niet veel verstand heb van energiecontracten en aansluitingen en dus niet direct de juiste vragen klaar had toen hij met zijn verhaal kwam. Ik vroeg me af of iemand hier weet of het verhaal van het op naam zetten van de aansluiting kan kloppen, of dat het inderdaad een nieuw broodje aap verhaal is om onwetende mensen ongewild klant te laten worden van Nuon. Als ik niet had doorgevraagd leek het namelijk alleen maar te gaan om het op naam zetten van de aansluiting, maar ik heb (gezien de verhalen die ik op internet lees over agressieve verkoopmethodes van colporteurs) het vermoedde dat ik, wanneer ik dit doe, eigenlijk een contract teken bij Nuon.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, zodat ik hem de volgende keer dat hij langskomt de juiste vragen kan stellen of zijn verkooppraatje kan weerleggen. En mogelijk kan ik dan mijn mede flatbewoners waarschuwen, want op leugenachtige verkooppraatjes zit niemand te wachten.

Goedemiddag,

Ik kwam dit bericht tegen en besloot hierop te reageren. Voordat iemand klant van Nuon wordt, moet hij of zij zo volledig mogelijk zijn geïnformeerd. Wij wensen van onze medewerkers dat ze alle tarieven en voorwaarden met je bespreken. Zoals ik dat hier lees, is dat niet gebeurd. Ook het verhaal over de standaard 20% korting klinkt mij niet bekend. Ik raad je in elk geval aan om nooit op een aanbod in te gaan als de voorwaarden niet duidelijk zijn.

De installaties zijn eigendom van de netbeheerder. Het is mogelijk dat in het verleden de installaties in jouw flat eigendom van Nuon zijn geweest. In 2009 werden alle energiebedrijven opgedragen om in een leverings- en netbeheerbedrijf te splitsen. Vanaf dat moment heeft Nuon geen gas- en elektriciteitsinstallaties in beheer. Dat valt onder de netbeheerder genaamd Liander. Nuon geeft geen standaard 20% korting op installaties van Liander.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijkheid heb kunnen verschaffen. Als je alsnog een volledig aanbod van ons wenst, vraag ik je om je adresgegevens en verbruik naar ons te mailen. Dat kan naar [email protected]. Dan zorg ik ervoor dat je van ons een goed aanbod krijgt.

Met vriendelijke groet,
Eugene, Nuon Webcare

Gesloten