Het verschil is zelfs rond de 50%, dus dit is dikke onzin! Dat heb ik ze ook gecommuniceerd, maar ze geven hier geen reactie op en blijven bij hun standpunt.Energiedirect heeft uw meterstanden genoteerd en berekend, aan de hand van uw meterstanden blijkt de schatting van de netbeheerder binnen de richtlijnen te vallen. Energiedirect heeft dan ook niet de mogelijkheid een correctie aan te vragen bij de netbeheerder, daar deze geen aanpassing uitvoert indien het verschil op jaarbasis kleiner is dan 25%.
Daarnaast is het voorschot dat ik dit jaar heb gebaseerd op deze 2x te hoge verbruik over 2005. Fijn, dat is dan 114 euro per maand, terwijl ik volgens mijn eigen berekening zo'n 65 euro aan voorschot zou moeten betalen op basis van werkelijk verbruik.
Ook hier wordt niet naar geluisterd, en de rekening loopt inmiddels op tot ruim 800 euro. Je zult begrijpen dat ik dat niet ga betalen, omdat de service verschrikkelijk tekort schiet en deze bedragen niet kloppen! Bovendien kan ik niet elke maand 114 euro betalen.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Kan ik hier een zaak van maken bij de geschillencommissie, of moet ik wachten op een aardige medewerker van EnergieDirect die me hiermee uit de brand helpt??
Ik walg er ondertussen zo van, dat is niet normaal. Ik heb er gewoon een dagtaak aan om alles uit te zoeken en de communicatie verloopt uitermate stroef.[/quote]