Vandaag op 15/11 hebben we ons huis verkocht. Dat doorgegeven aan Nuon. Omdat we nog niet ons nieuwe huis kunnen kan er niets worden omgezet.
Op 30-11 as zou het contract aflopen. Nu krijgen we een boete van 100,- (gas en elektra 2x50) omdat we aan contractbreuk doen.
Ik vind het echt ontzettend klantonvriendelijk om dit zo door te voeren.
Als ik zeg, laat maar doorlopen tot 30/11 en daarna klaar, kan dat?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contractbreuk Nuon: 100 euro boete
Contractbreuk Nuon: 100 euro boete
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2017 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Contractbreuk Nuon: 100 euro boete
Heeft natuurlijk niets met klantvriendelijheid te maken, maar het niet nakomen vanaf jou kant van gemaakte afspraken met Nuon. Denk zo dat als Nuon hun contract niet zouden nakomen, bv geen gas leveren, je ook zou eisen met je contract in de hand dat ze dit wel moeten doen. Helaas zijn de rollen nu omgekeerd......Janine99 schreef:Vandaag op 15/11 hebben we ons huis verkocht. Dat doorgegeven aan Nuon. Omdat we nog niet ons nieuwe huis kunnen kan er niets worden omgezet.
Op 30-11 as zou het contract aflopen. Nu krijgen we een boete van 100,- (gas en elektra 2x50) omdat we aan contractbreuk doen.
Ik vind het echt ontzettend klantonvriendelijk om dit zo door te voeren.
Als ik zeg, laat maar doorlopen tot 30/11 en daarna klaar, kan dat?
Of je het contract kunt uitdienen kan je gewoon bij Nuon opvragen, daar geven ze je graag de juiste info.
Ja. U komt dan uw contractuele verbintenissen uit het contract na, terwijl u geen gebruik maak van de contractuele verbintenissen die Nuon is aangegaan.Janine99 schreef:Als ik zeg, laat maar doorlopen tot 30/11 en daarna klaar, kan dat?
Nuon zal ongetwijfeld die boete “on hold” zetten als u persoonlijk contact opneemt en uitlegt waarom u nog geen energie van hen kan afnemen.
-
NeoDutchio
Wellicht is het nu al te laat aangezien de overdracht al geweest, maar u had aan de nieuwe bewoners kunnen aangeven dat u nog 2 weken het stroom betaald waardoor u boetevrij kon opzeggen. Op het moment dat de nieuwe bewoners vanaf de 15de een nieuwe aanbieder hebben gekozen zou Nuon ook opgezegd zijn met een boete.
U kunt nu wellicht nog wel voorstellen om bij Nuon de vaste kosten te voldoen tot einde contract. Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan de opzegboete. Dus het verbruik tot 15-11 betalen en de vaste kosten tot 30-11. Of ze er aan mee willen werken is onbekend, maar vragen kan altijd.
U kunt nu wellicht nog wel voorstellen om bij Nuon de vaste kosten te voldoen tot einde contract. Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan de opzegboete. Dus het verbruik tot 15-11 betalen en de vaste kosten tot 30-11. Of ze er aan mee willen werken is onbekend, maar vragen kan altijd.
-
stofzuigertje
Zodra je nieuwe huis klaar is kun je aanbieden weer Nuon te nemen als zij die boete dan verrekenen....... en dan ga je niet naar andere aanbieder...
Vaak is dan een coulance wel mogelijk.
Geen keuze maar zodra je huis klaar is onder voorbehoud terug komen na verrekenen betaalde boete, ze willen graag tevreden klanten en probeer het eens...
Vaak is dan een coulance wel mogelijk.
Geen keuze maar zodra je huis klaar is onder voorbehoud terug komen na verrekenen betaalde boete, ze willen graag tevreden klanten en probeer het eens...