LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Correctie rekeningen??????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cocoallo

Correctie rekeningen??????

Ongelezen bericht door cocoallo »

Hieronder mijn brief aan Eneco, het slaat werkelijk alles wat ze daar doen.

"Geachte mijnheer/mevrouw,

Vandaag heb ik de 3e energie rekening gekregen in 10 dagen tijd.
Vorige week waren het 2 rekeningen t.w. 1 van Eneco energie zijnde een correctie rekening op de jaarnota 2003/2004 van € 276.77, deze heb ik inmiddels betaald.
Ook het bedrag van deoorspronkelijke jaarafrekening in december van € 619,- is volledig aan u betaald.
Nu heb ik nog een eindnota rekening liggen van Netbeheer dat ook onder uw naam valt van € 182,45.
Vandaag kwam daar nog een correctie rekening bovenop van Shell Nederland van € 122,60.
Dit is een totaal bedrag van € 1200,82.
Vorig jaar zijn er maandtermijnen betaald van € 220,- per maand.
Ik kan me niet voorstellen dat ons verbruik zo extreem hoog is geweest.
De meterstanden zijn netjes doorgegeven en ons verbruik is bekend bij u.

Vorig jaar zijn we 2x door u afgesneden, 1x van gas en 1x van cai, er is toen steeds een brief in de bus gegooid met het totaal wat er nog verschuldigd was, dat is ook betaald.
Hoe kan het dan dat er zoveel correctie rekeningen worden gemaakt met voor mij spookbedragen??
Ik mag er toch wel van uitgaan dat na een onderbreking van één van uw diensten, en na betaling van uw sommatie en afsluitkosten er verder geen openstaande posten meer zijn??
Ik heb 2x gebeld met uw telefonische medewerksters maar kreeg sterk de indruk dat zij er ook niks meer van begrijpen, zij kwamen weer met bedragen uit 2003 en voorjaar 2004, dat kan helemaal niet!
Ik wil dit heel erg graag zwart op wit en gespecificeerd van u uitgelegd krijgen."

Tot zover de brief.....

Ik begrijp geen jota meer van het gegoochel met cijfers. Het kan toch niet waar zijn dat je bovenop je maandelijkse termijnen ook nog eens ruim 900 euro moet betalen?? ( die heb ik inmiddels ook betaald, vraag me niet hoe, maar anders sluiten die ........ je zonder pardon af)..men beweerd nu dat ik nog een termijn betaling moet doen van 280 euro (februari dus, en gister heb ik die correctie nota betaald van 276,77), netbeheer (ook eneco) 182,45 euro en aan shell ook nog eens een zgn correctie rekening van 122,60 euro's...dit is toch van de zotte...shell heb ik n.b via een incasso buro alle openstaande bedragen betaald!!

Zijn er meer mensen die correctie rekeningen hebben gekregen en even bij shell hebben gezeten voor groene stroom???

Misschien weet er iemand wat hieraan te doen is, wij hebben het niet breed, leven van een uitkering en gedeeltelijke wao, we kunnen dit echt niet meer trekken hoor.

O ja, ons maandtarief was verhoogd naar 280 euro, dit heb ik 10 procent kunnen verlagen, maar het blijft een hele hap om te betalen... ..

C. Dijkstra

Jacqueline-O

Re: Correctie rekeningen??????

Ongelezen bericht door Jacqueline-O »

Op 11 november 2004 heb ik de jaarafrekening van de NUON voor energie en warmwater ontvangen ten bedrage van € 4.479,10. Dit bedrag staat in schril contrast met de jaarafrekening van 2003, waar ik ongeveer de helft van de totale energie gebruikt hebben, zonder dat er in de afgelopen jaar extra stroom/warmwater apparatuur is bijgekomen of verbruik hebben geïntensiveerd. (In de buurt zijn meer gezinnen met problemen betreffende eindjaarafrekening)
Hierop heb ik dezelfde dag telefonisch contact gezocht met de NUON (Mevr. Van der Wall)
Zij gaf ons het advies de meterkast te laten nakijken en de eventuele gebreken te laten oplossen en wederom contact te leggen. Wij moesten desondanks wel de rekening betalen danwel een betalingsregeling treffen. Tevens was in deze jaarafrekening het nieuwe termijn bedrag verhoogd van € 52,- naar € 442,- (een stijging van 800%!!!)
Wij hebben het volgende afgesproken:
- Het totaal bedrag mocht in 11 gelijke termijnen worden voldaan en de begin datum was januari 2005.
-Ook werd mij een zogenoemde “dag-en-nacht tarief” geadviseerd.
Dit heb ik laten doen op 1 december 2004 door een NUON monteur dit kostte € 92,45.
-Tevens heb ik een Technisch installatie bureau ingeschakeld om eea door te laten meten en eventuele gebreken op te sporen, kostte €166,-
Er zijn geen gebreken geconstateerd en hij gaf aan dat de jaar afrekening hem niet reëel overkwam.

Op 3 januari 2005 ontving ik van de NUON een verrekening over een openstaande saldo ten bedrage van € 8.074,99.
Hierop heb ik wederom direct gebeld met de NUON (helaas geen naam genoteerd), waar de desbetreffende persoon aangaf dat er nergens een bedrag van € 8.074,99 te zien was alleen nog maar een rekening te zien van € 754,66.
Hierop heb ik een uitdraai gevraagd met het verzoek deze mij op te sturen, dit heb ik op 7 januari ‘05 ontvangen.

Op 17 februari ’05 werd ik door de NUON gebeld met de mededeling dat er een rekening openstond van ongeveer € 5500,-. Deze persoon was van buitenlandse afkomst en zeer moeilijk te verstaan en sprak gebrekkig Nederlands. In eerste instantie dacht ik dat het om een ziekelijk kwajongenstreek ging. Gedurende het zeer onvriendelijke gesprek werd gedreigd dat bij ingebreke blijven, van de afdracht van het totale bedrag ineens, de NUON een deurwaarder zou sturen. In dit gesprek somde ik het bovenstaande op, waar hij aangaf geen boodschap te hebben aan de voorgeschiedenis, en dat de betalingsregeling was vervallen.

Op 22 februari ’05 heb ik zelf de NUON gebeld (Mevr. Kloppper) zij gaf aan dat er een bedrag openstaat van € 4800,- en dat de deurwaarder onderweg is!! Verdere communicatie was volgens haar niet zinvol meer. Ik heb met klem verzocht een leidinggevende te mogen spreken (of iemand die niet op het call center zit) om het bovengenoemde aan te geven en tot een juiste jaarrekening te komen, dit was volgens haar onmogelijk.

U zult begrijpen dat ik zeer ontstemt ben over de gehele gang van zaken, echter ik zit ook niet te wachten op grote problemen. Mijn inziens heeft de NUON zelf enorme administratieve blunders gemaakt en probeert hun fouten op de consument af te wimpelen.

Gesloten