| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CV Onderhoud
CV Onderhoud
Men moet goed informeren wat onder onderhoud verstaat.
Mijn slechte ervaringen. Deze monteurs kijken alleen hoe de verbranding is en evt. de condensbakje legen. Niets schoonmaken of meten, zelf
- Marco Heat, bij mijn Valliant lekte de pakking en niet tijdig vervangen met het gevolg dat mijn CV in de fik raakt.
- Martin Breman - komt zo'n Belg rukte de front van mijn Daaldrop, de 8 connectoren was los gerukt. Ipv dat hij eerst 2 schroeven los maakte. Hij zei hij gaat alleen meten op mijn verzoek. Toen hij ZZPer in Belgie was deed hij grondig schoonmaak. Ik vroeg moet je de brander/gloeier van de boiler nakijken. Hij keek boven op of er geen stof op zit. Zo moet je 80 euro betalen
Eigenlijk moet je zo'n zwarte lijst samenstellen.
Ook bij Martin Breman ging je vooraf telefonisch bespreken met een foto voor een oplossing voor mijn fontein in de keuken en mij toegezegd dat hij kan maken hoe ik wil. Kwam die Belg en verving die siphon. Oude siphon mankeert niks en kost je weer 26,60 euro extra. Zogenaamde geen voorrijkosten is wel degelijk verwerkt in de prijs. Voor 5 min. werk moet je 90 euro betalen. Met die geweldadige Belg is geen overleg mogelijk.
Mijn slechte ervaringen. Deze monteurs kijken alleen hoe de verbranding is en evt. de condensbakje legen. Niets schoonmaken of meten, zelf
- Marco Heat, bij mijn Valliant lekte de pakking en niet tijdig vervangen met het gevolg dat mijn CV in de fik raakt.
- Martin Breman - komt zo'n Belg rukte de front van mijn Daaldrop, de 8 connectoren was los gerukt. Ipv dat hij eerst 2 schroeven los maakte. Hij zei hij gaat alleen meten op mijn verzoek. Toen hij ZZPer in Belgie was deed hij grondig schoonmaak. Ik vroeg moet je de brander/gloeier van de boiler nakijken. Hij keek boven op of er geen stof op zit. Zo moet je 80 euro betalen
Eigenlijk moet je zo'n zwarte lijst samenstellen.
Ook bij Martin Breman ging je vooraf telefonisch bespreken met een foto voor een oplossing voor mijn fontein in de keuken en mij toegezegd dat hij kan maken hoe ik wil. Kwam die Belg en verving die siphon. Oude siphon mankeert niks en kost je weer 26,60 euro extra. Zogenaamde geen voorrijkosten is wel degelijk verwerkt in de prijs. Voor 5 min. werk moet je 90 euro betalen. Met die geweldadige Belg is geen overleg mogelijk.
-
rozemarijntje
Re: CV Onderhoud
en nu?
is dit je klacht over het bedrijf?
je schrijft wel grappig...maar dat is vast je bedoeling niet?
maxiem had allerlei lijsten maar ja die is er niet meer....
is dit je klacht over het bedrijf?
je schrijft wel grappig...maar dat is vast je bedoeling niet?
maxiem had allerlei lijsten maar ja die is er niet meer....
Onze CV monteur is wel erg bekwaam moet ik zeggen.. Ik vind mijn wasmeubel na hun bezoek terug onder de zwarte troep, dus de CV schoonmaken doen ze wel 
De eerste keer dat ze kwamen was er ook iets met de packing. Helaas hadden we zelf al ondervonden dat er iets niet klopten en gelukkig hadden we de CV midden in de winter uit gezet. Het was koud, maar het is onze redding geweest.. Er kwam namelijk koolmonoxide vrij, maar het was zo'n kleine hoeveelheid dat de melder niet af ging. Echter bleek er al langdurig deze hoeveelheid vrij te komen en dat is net zo gevaarlijk als 1x een grote hoeveelheid..
Ze kwamen vrij snel, gaven gratis meerdere electra kachels te leen, bekeken de CV en probeerden het op te lossen. Ze zeiden toen al dat ze niet zeker wisten of dit ging helpen en dat de CV nog nooit onderhouden was geweest (wij waren er net komen wonen) en dat hij veel mankeerde.
Het bleek dus niet te helpen (we hadden geen warm water meer) en dus moest er een nieuwe komen. Ze waren de goedkoopste en deden ook nog eens de eerdere reparatie kosten van die prijs af!
Tijdens het installeren van de nieuwe CV moest de instalateur even naar het toilet. Daar ontdekte hij dat het kraantje van het toilet niet helemaal functioneerde. Dit heeft hij toen ook nog eens gratis gerepareerd..
De laatste controle bleek de gaskraan te lekken, wij hadden het nooit door gehad, maar de monteur heeft het gratis gefixt!
Ja, ik ben echt gelukkig met ze
De eerste keer dat ze kwamen was er ook iets met de packing. Helaas hadden we zelf al ondervonden dat er iets niet klopten en gelukkig hadden we de CV midden in de winter uit gezet. Het was koud, maar het is onze redding geweest.. Er kwam namelijk koolmonoxide vrij, maar het was zo'n kleine hoeveelheid dat de melder niet af ging. Echter bleek er al langdurig deze hoeveelheid vrij te komen en dat is net zo gevaarlijk als 1x een grote hoeveelheid..
Ze kwamen vrij snel, gaven gratis meerdere electra kachels te leen, bekeken de CV en probeerden het op te lossen. Ze zeiden toen al dat ze niet zeker wisten of dit ging helpen en dat de CV nog nooit onderhouden was geweest (wij waren er net komen wonen) en dat hij veel mankeerde.
Het bleek dus niet te helpen (we hadden geen warm water meer) en dus moest er een nieuwe komen. Ze waren de goedkoopste en deden ook nog eens de eerdere reparatie kosten van die prijs af!
Tijdens het installeren van de nieuwe CV moest de instalateur even naar het toilet. Daar ontdekte hij dat het kraantje van het toilet niet helemaal functioneerde. Dit heeft hij toen ook nog eens gratis gerepareerd..
De laatste controle bleek de gaskraan te lekken, wij hadden het nooit door gehad, maar de monteur heeft het gratis gefixt!
Ja, ik ben echt gelukkig met ze
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 21 aug 2012 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
rozemarijntje
dan heb je dus echt een flinke engel op je schouder gehad!!
ik hoor de onderhouds man hier nog een keer zeggen,ach de moderne ketels van tegenwoordig ,die hebben een beveiling...daar komt geen kool...meer vrij.
ik zeg oh vandaar dat er soms nog mensen dood in huis liggen die bv net een nieuwe ketel hebben...
wat een helder licht was dat zeg,ik zeg nou, als je het niet erg vind,laat ik mijn rook en kool melder wel hangen...
,en dan nog zeggen.
ja,kan je dan moet maar nodig is het niet...nee vandaar dat ik nu ook een nieuwe ketel heb sinds 5 weken...
ik hoor de onderhouds man hier nog een keer zeggen,ach de moderne ketels van tegenwoordig ,die hebben een beveiling...daar komt geen kool...meer vrij.
ik zeg oh vandaar dat er soms nog mensen dood in huis liggen die bv net een nieuwe ketel hebben...
wat een helder licht was dat zeg,ik zeg nou, als je het niet erg vind,laat ik mijn rook en kool melder wel hangen...
ja,kan je dan moet maar nodig is het niet...nee vandaar dat ik nu ook een nieuwe ketel heb sinds 5 weken...
We hadden idd een engel op onze schouder.. Mijn dieren waren sloom en sliepen meer, ik was sloom en in die tijd paste ik ook nog op andermans kinderen in mijn eigen huis..rozemarijntje schreef:dan heb je dus echt een flinke engel op je schouder gehad!!
ik hoor de onderhouds man hier nog een keer zeggen,ach de moderne ketels van tegenwoordig ,die hebben een beveiling...daar komt geen kool...meer vrij.![]()
wat een helder licht was dat zeg,ik zeg nou, als je het niet erg vind,laat ik mijn rook en kool melder wel hangen...![]()
,en dan nog zeggen.
Mijn partner had weinig last, maar die was destijds ook weinig thuis.
De CV waar ik het over had was van ongeveer 2005, maar echt niet ouder.. Het bleek een productie fout te bevatten en was dus nooit onderhouden geweest.. Dit terwijl wij bij de koop nadrukkelijk afgesproken hadden dat hij gecontroleerd moest worden voor de tekening bij de notaris. Bij de notaris kregen wij een mondeling antwoord dat hij gecontroleerd en schoongemaakt zou zijn, maar we hebben nooit om bewijs gevraagd (volgende keer wel!!).
Dat drukvat bleek overigens ook stuk te zijn en we hadden altijd 'knallen' in onze leidingen. Nu met de nieuwe installatie is dat allemaal verledentijd.
Met goed jaarlijks onderhoud een een goede koolmonoxide meter (die meters die de hoeveelheid aangeven ipv de meters zonder display) moet het wel goed gaan..
Het is overigens wel zo dat er altijd een 2e buis aan de CV vast zit. Dit zou de eventuele koolmonoxide naar buiten moeten afvoeren ipv dat het in je huis blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 21 aug 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rozemarijntje
nou ontzettend veel geluk! ze zeggen idd dat je er weinig van merkt ,ja dat verband leg je niet als je trager wordt,je geeft altijd iets anders de schuld?toch..
niks meer aan te doen natuurlijk..kosten verhalen,gaat niet meer?
nou ja belangrijkste is ..alles is nu oke! je bent er goed van afgekomen en daar moet je maar aandenken,toch?
daar kan geld niet tegen op..om het zo maar te zien.
nou ja belangrijkste is ..alles is nu oke! je bent er goed van afgekomen en daar moet je maar aandenken,toch?
Wij hebben het er idd maar bij laten zitten. We hadden wel meer tegoed van die verkoper, maar wilden gelukkig wonen en niet gelijk met wrok beginnen..rozemarijntje schreef:nou ontzettend veel geluk! ze zeggen idd dat je er weinig van merkt ,ja dat verband leg je niet als je trager wordt,je geeft altijd iets anders de schuld?toch..
En je geeft idd iets anders de schuld.. Ik dacht dat er een griepje aan zat te komen en dat ik dat van de dieren verkeerd zag..
De vorige bewoner heeft het huis incl. CV ketel van de woningbouw gekocht. Wij kochten het weer van hem. Hij heeft het dus nooit laten controleren.soldaatje schreef:als je een cv ketel laat plaatsen heb je daar tegenwoordig toch ook gewoon gratis onderhoud bij (of het zit bij de prijs inbegrepen) of mis ik nou iets ja tenzij je een ouwe cv ketel heb maar dan zijn er altijd wel een paar particulieren bedrijfjes die het doen voor een apel en een ei dat is mijn ervaaring dan maar oke bij jullie zal het wel wat anders liggen,
kussjes soldaatje
Wij hebben nu wel een service contract afgesloten. Ik geloof dat dat 50 euro per jaar is. Ze doen dan 1x een onderhoudsbeurd en als hij verder in het jaar wat mankeerd, dan krijg je alleen de materiaal kosten.