Beste leden van dit forum.
Ik heb een dringende vraag ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoordt kan geven op mijn probleem.
Ik huur een huis bij iemand. Mijn stroom gaat over een tussen meter die is gekoppeld aan een hoofd meter.
De laaste maanden zie ik dat me dag verbruik aanzienlijk is verdubbelt. Met name de dag teller is erg hoog.
Ik heb eens gekeken in het hok waar alle meters hangen. Is me op gevallen dat er precies onder mijn meter of in me meter een dik soort staal draad loopt naar een soort verdeel kastje. Het ziet er erg onprofessioneel uit niet aangelegd door een netbeheerder in iedere geval
Mijn vraag is kan die staal draad eventueel de meter beïnvloeden op een of andere manier??
Mijn dag teller zegt dat ik een gemiddelde dag verbruik van 24 kwh hebt op alleen een dag meter en de nacht meter op 11 kwh. overdag is er vrijwel niemand thuis er staan ook geen spullen aan. De was wordt pas in de avond uren gedaan nadat het nacht tarief is in gegaan.
Is het mogelijk dat die staal draad iets met het hoge dag verbruik te maken heeft??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dag meter beinvloedbaar??
Re: Dag meter beinvloedbaar??
Het lijkt me eerder dat die staaldraad een aardleiding is.
Er kunnen ook andere redenen zijn dat het dagverbruik hoger is. Heb je wellicht een electrische boiler?
Er kunnen ook andere redenen zijn dat het dagverbruik hoger is. Heb je wellicht een electrische boiler?
en z'n draad zit in mijn meter en dat hoort dan zo.???. Nee heb geen boiler.
-
Bob Schurkjens
In elk geval niet aan de aardedraad komen. Die zit er voor je veiligheid!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
@Bob Schurkjens
Dankje voor de link. Maar dan is het dus bij mij geen aardedraad
Dankje voor de link. Maar dan is het dus bij mij geen aardedraad