LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De EU en uw Energie
De EU en uw Energie
Zet uw politiek partij onderdruk zodat de overheid maatregelen kan nemen, zodat we gevrijwaard blijven van dit senario.
Nederlandse verwarming dreigt uit te vallen
Gepubliceerd op dinsdag 20 december 2005
Als het echt koud wordt kan bij Nederlandse huishoudens de kachel uitvallen.
Ook de gaslevering aan bedrijven loopt dan gevaar. Dit zegt het Energieonderzoek Centrum Nederland ECN na een onderzoek tegen het dagblad Trouw.
De problemen worden veroorzaakt doordat Duitse bedrijven gebruik maken van Nederlands gas. Het gastransport hier is goedkoper en dus is het voor Duitse bedrijven aantrekkelijk om gas via Nederland te vervoeren. Nederland kan hier niet onderuit omdat de gaslevering is geregeld in wetten van de Europese Unie.
Verdere verlaging
ECN waarschuwt met name voor verdere verlaging van de Nederlandse tarieven voor het vervoer van gas. Nederland behoort reeds tot de goedkoopste landen. Toezichthouder op de gasmarkt Dienst uitvoering en toezicht Energie (DTe) is echter van plan verdere verlaging in de komende jaren af te dwingen.
Omdat het leidingnet beperkt is, dreigt de levering aan Nederlandse klanten in gevaar te komen. Dit probleem kan ontstaan als er een periode van kou aanbreekt waardoor meer huishoudens de kachel hoger zetten. Dit veroorzaakt congestie. Bij deze ophoping in het gasnet zorgt het drukverschil ervoor dat sommige leidingen helemaal geen toevoer meer krijgen.
Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat Nederlandse huishoudens in de kou komen te zitten.
Nederlandse verwarming dreigt uit te vallen
Gepubliceerd op dinsdag 20 december 2005
Als het echt koud wordt kan bij Nederlandse huishoudens de kachel uitvallen.
Ook de gaslevering aan bedrijven loopt dan gevaar. Dit zegt het Energieonderzoek Centrum Nederland ECN na een onderzoek tegen het dagblad Trouw.
De problemen worden veroorzaakt doordat Duitse bedrijven gebruik maken van Nederlands gas. Het gastransport hier is goedkoper en dus is het voor Duitse bedrijven aantrekkelijk om gas via Nederland te vervoeren. Nederland kan hier niet onderuit omdat de gaslevering is geregeld in wetten van de Europese Unie.
Verdere verlaging
ECN waarschuwt met name voor verdere verlaging van de Nederlandse tarieven voor het vervoer van gas. Nederland behoort reeds tot de goedkoopste landen. Toezichthouder op de gasmarkt Dienst uitvoering en toezicht Energie (DTe) is echter van plan verdere verlaging in de komende jaren af te dwingen.
Omdat het leidingnet beperkt is, dreigt de levering aan Nederlandse klanten in gevaar te komen. Dit probleem kan ontstaan als er een periode van kou aanbreekt waardoor meer huishoudens de kachel hoger zetten. Dit veroorzaakt congestie. Bij deze ophoping in het gasnet zorgt het drukverschil ervoor dat sommige leidingen helemaal geen toevoer meer krijgen.
Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat Nederlandse huishoudens in de kou komen te zitten.
Re: De EU en uw Energie
HoHo het Nederlandse leidingnet niet voldoende. Dan moeten wij, omdat de transportheffingen die wij verplicht betalen in verkeerde zakken zijn terecht gekomen. Nou zal mij dit in het huidige Nederland niet eens zoveel verbazen, maar als het zover komt schoppen wij dat zooitje in Den Hag toch naar buiten en gaan wij lekker warm zitten in dat hypocrite hol.
En weer wordt er een paranoide waanverhaal de wereld in geholpen
Dilbert29
Wat is hier paranoide aan?
Wat is hier paranoide aan?
Paranoide is dat het verhaal gewoon niet klopt en voor het grootste deel verzonnen is.
De Dte zelf zegt dat het gewoon niet waar is en dat geen enkele Nederlander hoeft te vrezen voor zijn verwarming of gastoevoer. Kortom, het is gewoon een paranoide verzinsel van de een of andere journalist die duidelijk niets beters te doen had.
De Dte zelf zegt dat het gewoon niet waar is en dat geen enkele Nederlander hoeft te vrezen voor zijn verwarming of gastoevoer. Kortom, het is gewoon een paranoide verzinsel van de een of andere journalist die duidelijk niets beters te doen had.
Dilbert29
Vreemd dat men er dan gisteren in de tweede kamer overgesproken heeft.
Daar spraken ze dat de mogenlijkheid om zoiets niet te laten gebeuren, de prijs voor transport in Nederland dan gelijk getrokken moet worden met de kosten van transport in Duitsland.
Wat dan weer op de klanten verhaald zal worden.
Aldus minister Zalm.
Vreemd dat men er dan gisteren in de tweede kamer overgesproken heeft.
Daar spraken ze dat de mogenlijkheid om zoiets niet te laten gebeuren, de prijs voor transport in Nederland dan gelijk getrokken moet worden met de kosten van transport in Duitsland.
Wat dan weer op de klanten verhaald zal worden.
Aldus minister Zalm.
Het hele probleem is ontstaan omdat Nederland op dat gebied een van de goedkoopste landen van Europa is. Niet zo gek dus dat het dan gelijk getrokken gaat worden....
Dilbert29,
Waarom moet Nederland volgens jouw weer het braafste jongentje van de klas wezen, waarom verlaagd de rest van Europa hun prijzen dan niet.
Of is dat paranoia.
Waarom moet Nederland volgens jouw weer het braafste jongentje van de klas wezen, waarom verlaagd de rest van Europa hun prijzen dan niet.
Of is dat paranoia.
Nee dat is niet paranoia. Nederland levert zijn diensten al jaren onder de kostprijs. Vandaar dat elk land in europa over ons netwerk gaat omdat het zo lekker goedkoop is. Op het moment dat wij dat aanpassen is het afgelopen en kunnen we onze eigen verwarming weer garanderen.
Het is redelijker voor 1 land om zijn prijzen te verhogen, als voor de rest om zijn prijzen te verlagen.
Het is redelijker voor 1 land om zijn prijzen te verhogen, als voor de rest om zijn prijzen te verlagen.
Dilbert29,
Graag verneem ik van je waarom men voor de klanten in Nederland een hogere transport prijs zou gaan betalen omdat andere landen een te hoge prijs hanteren.
Wie zegt dat onze prijs te laag is, als men het voor het bedrag wat het nu kost kan leveren en men leid er geen verlies op, waarom dan verhogen?
Of vind jij het normaal, dat de EU wetgeving zo krom in elkaar zit, dat het wel meer geld moet gaan kosten?
Graag verneem ik van je waarom men voor de klanten in Nederland een hogere transport prijs zou gaan betalen omdat andere landen een te hoge prijs hanteren.
Wie zegt dat onze prijs te laag is, als men het voor het bedrag wat het nu kost kan leveren en men leid er geen verlies op, waarom dan verhogen?
Of vind jij het normaal, dat de EU wetgeving zo krom in elkaar zit, dat het wel meer geld moet gaan kosten?
Ja dat vind ik normaal. Als we een Europa willen zijn, moeten we ons ook gedragen als 1 Europa. Soms is dat nadelig, soms is dat voordelig.
Dilbert29,
Graag verneem ik welke voordelen we hebben van de EU, behalve een strijd tussen de EU landen.
Kijk nu eens naar alle verschillen op economisch terrein en het eu muntstelsel.
Kijk eens naar alle subsidie stromen.
Zie de kosten van het heen en weer reizen Brussel-Straatsburg.
Dus graag even de voordelen vermelden.
Graag verneem ik welke voordelen we hebben van de EU, behalve een strijd tussen de EU landen.
Kijk nu eens naar alle verschillen op economisch terrein en het eu muntstelsel.
Kijk eens naar alle subsidie stromen.
Zie de kosten van het heen en weer reizen Brussel-Straatsburg.
Dus graag even de voordelen vermelden.
* Een en hetzelfde muntstelsel, dus geen wisselkoersen meer
* Vrije doorgang aan de grenzen, met bijbehorende rechten om je overal te vestigen en te werken
* Bescherming bij eventuele aanval van buitenaf
* Diverse subsidies op Europees Niveau die we anders niet gekregen hadden
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
* Vrije doorgang aan de grenzen, met bijbehorende rechten om je overal te vestigen en te werken
* Bescherming bij eventuele aanval van buitenaf
* Diverse subsidies op Europees Niveau die we anders niet gekregen hadden
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Geweldig, hierdoor duurder uit, de Gulden was veel sterker samen met de Dmark.Dilbert29.
* Een en hetzelfde muntstelsel, dus geen wisselkoersen meer
Nog nooit zoveel illigalen en criminelen gehad sinds shengen.* Vrije doorgang aan de grenzen, met bijbehorende rechten om je overal te vestigen en te werken
Dat hebben we gezien bij sebrenica.* Bescherming bij eventuele aanval van buitenaf
Dankzij deze subsidies zijn we ook de grootste netto betaler.* Diverse subsidies op Europees Niveau die we anders niet gekregen hadden
De landen met de meeste voordelen zijn Frankrijk, Ierland, Spanje en Portugal en strak de nieuwe aangesloten oostbloklanden.
Ik zie alleen maar nadelen die je opgegeven hebt.
Tsja dat jij overal het negatieve van wilt inzien is niet mijn fout denk ik.
Bovendie heeft Nederland 1 miljard korting gekregen op de tarieven voor de EU en worden de subsidies voor Frankrijk en de kortingen aan Engeland afgebouwd. Nou jij weer...
Bovendie heeft Nederland 1 miljard korting gekregen op de tarieven voor de EU en worden de subsidies voor Frankrijk en de kortingen aan Engeland afgebouwd. Nou jij weer...
Als de waarheid negatief is moet je mij daar niet de schuld van geven maar degene die het beleid maken/uitvoeren.Dilbert29,
Tsja dat jij overal het negatieve van wilt inzien is niet mijn fout denk ik
Wat betreft de afbouw van die subsidies, dat zijn nog maar voorstellen, er is nog niets door het europeesparlement goedgekeurd.
Evengoed prettige feestdagen toegewenst.
netto verbruik gas is 442,- euro
Met belasting en allerlei soorten van transport kom je uiteindelijk op 1007,- euro. Dit is te gek voor woorden en je hebt het maar gewoon te pikken.
De politieke partij hier hier iets aan wil doen haalt volgens mij een zeer ruime meerderheid.
en dan will dilbert het nog duurder maken
en dilbert wij betalen nog steeds 5 mijard aan de eu en krijgen er ..dacht ik 3 van terug..of was het 2..weet dit niet meer
wij hebben niet voor niets tegen de grondwet gestemd
en dilbert wij betalen nog steeds 5 mijard aan de eu en krijgen er ..dacht ik 3 van terug..of was het 2..weet dit niet meer
wij hebben niet voor niets tegen de grondwet gestemd