LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplichtings praktijken van Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
PjotrDdus

De oplichtings praktijken van Eneco

Ongelezen bericht door PjotrDdus »

Wat is het geval.
Eneco factureerde mij de transportkosten achteraf en keurig verscheen daarvoor afgelopen oktober een rekening.
Groot was mijn verbazing dat op dezelfde afrekening ook even de transportkosten tot en met september 2011 vooraf betaald moesten worden.
Zeker als je daarbij bedenkt dat Eneco op dat moment al wist dat ze vanaf januari 2011 die kosten niet meer aan mij konden factureren.
Vier keer met Eneco gebeld om een correctie van de jaarafrekening waarbij ik aangegeven heb dat de transportkosten tot januari betaald zouden worden en daarna niet meer.
Drie van de vier medewerkers waren niet in staat om mijn jaarafrekening te begrijpen laat staan er iets zinnigs over te zeggen.
Nummer vier zou het aanpassen maar dat is nooit gebeurt.
Zelf ondertussen het bedrag tot 1 januari maar eens uitgerekend en dat uiteindelijk maar betaald.
Uiteindelijk drie weken later een brief of eigenlijk twee van een deurwaarders kantoor met allerlei bedreigingen en tot mijn grote verbazing het gehele bedrag van de jaarafrekening.
De deurwaarder maar eens gaan bellen en ja ze bestaan echt iemand met hersens en vriendelijkheid aan de telefoon die onder het mompelen van computer storingen enzo mij gelijk moest geven.
Dat alles heeft niet mogen baten want Eneco wil terwijl ze deze situatie zelf veroorzaakt heeft en niet wil oplossen ook nog even incasso en herinneringskosten vangen.
Kan iemand mij vertellen waar in de wet ergens staat dat je mensen transportkosten in rekening mag brengen waar je helemaal geen recht op hebt ?
Volgens mij heet dat oplichting zeker als je er van uit kan gaan dat Eneco bij het opmaken van de jaarrekening al wist dat ze tot eind 2010 transportkosten in rekening kon en mocht brengen.
Hebben meer mensen deze situatie met Eneco ?

Eneco mdw

Re: De oplichtings praktijken van Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste PjotrDdus,

Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat uw jaarnota, die we hebben gemaakt voor de transportkosten, volgens u, niet correct is. U geeft aan dat u hierover al een aantal keer contact heeft gehad met onze Klantenservice. Dit heeft voor u niet geleid tot de gewenste oplossing.

Het is niet gebruikelijk dat we op een jaarnota de termijnbedragen voor een volgende periode in rekening brengen. Ik vind het vervelend dat onze nota’s vragen bij uw oproepen. Om inhoudelijk op uw vragen te reageren en om inzicht te krijgen in uw gegevens, vraag ik u uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum te sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Hosnia, Eneco

PjotrDdus

Ongelezen bericht door PjotrDdus »

Zoals iedereen heeft kunnen lezen heeft er iemand van Eneco gereageerd met een email adres.
Mail verzonden naar dat adres komt terug met een foutmelding.

Hi. This is the qmail-send program at mail64.opentransfer.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
CNAME lookup failed temporarily. (#4.4.3)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Weet ondertussen via het incassoburo dat Eneco het dossier heeft terug gehaald bij hun.
Hou jullie op de hoogte.

Voor Eneco:
[email protected]

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste PjotrDdus,

Wij hebben uw e-mail op 14 februari 2011 ontvangen en hebben deze in behandeling genomen. Het is voor ons niet duidelijk waarom u een foutmelding kreeg. In elk geval hebben we uw e-mail in goede orde ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Gesloten