Sinds kort hebben wij ook de twijfelachtige eer dat er slimme energie meters zijn geplaatst.
Nou, een feestje is dat!
De aanleg ging al niet geheel vlekkeloos, maar dat even terzijde.
De meterstanden van de oude meters, zijn door de installateur keurig op een kaart gezet en vervolgens neemt onze energie leverancier, Nuon in dit geval, niet de vastgestelde meterstanden over, maar verzint deze gewoon ter plekke.
Navraag bij Nuon de mededeling op dat Liander een fout heeft gemaakt blijkbaar en ik moet dus maar bewijzen dat mijn opgaven kloppen.
Na enig gedoe is dit gecorrigeerd, maar vervolgens komt naar voren dat de nieuwe meters behoorlijke standen aangeven, zonder dat wij in de meet periode helemaal niet thuis zijn geweest.
Op mijn opmerking dat een en ander niet kan kloppen, wordt gezegd dat ze de klacht, dat de nieuwe meters niet nauwkeurig meten, helemaal niet herkennen en dat als ik de wens heb dat de meters geijkt moeten worden, ik daarvoor de kosten zelf moet ophoesten.
Dat lijkt mij toch niet helemaal de juiste gang van zaken.
De netwerk maatschappijen en energie leveranciers willen dat we overstappen op zgn slimme meters, maar als je klachten hebt over de nieuwe apparatuur, dan proberen ze verdere stappen te ontmoedigen, door de klant een rekening te sturen van het ijken van die meters.
Op zijn zachtst gezegd vind ik dit onzorgvuldig handelen, maar er zijn ook pittiger uitdrukkingen voor te vinden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De "slimme meter"
Re: De "slimme meter"
Je opent het zoveelste topic over dit onderwerp. Veel leesplezier ;€
viewtopic.php?f=51&t=169147
viewtopic.php?f=51&t=118406
viewtopic.php?f=51&t=167351
viewtopic.php?f=51&t=158583
viewtopic.php?f=51&t=169147
viewtopic.php?f=51&t=118406
viewtopic.php?f=51&t=167351
viewtopic.php?f=51&t=158583
-
Zombiemaster
Wat zijn "behoorlijke standen" ? Stroom of gas of beiden. U verwijst toch niet naar het gasmeternummer ipv de gasstand (staat op display gasmeter)
Zonder dat u niet thuis was? U bedoelt ws. zonder dat u thuis was. Maar de CV, heetwatervoorraad en de koelkast/diepvries/pomp draaien gewoon door.
Zonder dat u niet thuis was? U bedoelt ws. zonder dat u thuis was. Maar de CV, heetwatervoorraad en de koelkast/diepvries/pomp draaien gewoon door.
Ja en nee. MOcht uit de ijking komen dat de meter inderdaad foutieve waardes aan geeft, dan zijn die kosten gewoon voor de netbeheerder. Mocht uit de ijking komen dat de meter gewoon correct is, ja, dan zijn de kosten voor de aanvrager.WillemJanTouw schreef:Op mijn opmerking dat een en ander niet kan kloppen, wordt gezegd dat ze de klacht, dat de nieuwe meters niet nauwkeurig meten, helemaal niet herkennen en dat als ik de wens heb dat de meters geijkt moeten worden, ik daarvoor de kosten zelf moet ophoesten.
Dat lijkt mij toch niet helemaal de juiste gang van zaken.