LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De zusjes bij Eneco
De zusjes bij Eneco
"O ja????? O ja?????"
Hoe lang gaat dit bedrijf nog door met dit soort stupide reclames???
Hoe hoog schatten zij de intelligentie van hun huidige en (naar zij hopen) toekomstige klanten in???
Met dit soort reclames wil men ons doen geloven dat hun helpdesk plotseling een soort haarlemmerolie is geworden!
Er is niets op tegen om te proberen van een slechte naam af te komen; zorg dat het beter gaat en maak er desnoods reclame voor, maar onderschat NOOIT de intelligentie van je publiek.
Als Eneco niets beters kan verzinnen dan zou het veel verstandiger zijn om al dat reclamegeld te besteden aan het concurrerend maken van hun tarieven.
Hoe lang gaat dit bedrijf nog door met dit soort stupide reclames???
Hoe hoog schatten zij de intelligentie van hun huidige en (naar zij hopen) toekomstige klanten in???
Met dit soort reclames wil men ons doen geloven dat hun helpdesk plotseling een soort haarlemmerolie is geworden!
Er is niets op tegen om te proberen van een slechte naam af te komen; zorg dat het beter gaat en maak er desnoods reclame voor, maar onderschat NOOIT de intelligentie van je publiek.
Als Eneco niets beters kan verzinnen dan zou het veel verstandiger zijn om al dat reclamegeld te besteden aan het concurrerend maken van hun tarieven.
Re: De zusjes bij Eneco
Vind het anders best wel een paar lekkere meiden.
Ik prefereer lekker en een beetje minder dom
Geldt dat niet voor voor veel meer bedrijven?
UPC: "overstapen is niet eng"
KPN: "KPN sluit u aan"
@home: "zoals het hoort"
UPC is al jaren het meest enge bedrijf, KPN krijgt u niet aangesloten want ze kunnen het momenteel niet aan en @home staat momenteel op de 1e of 2e plaats van de klachten top drie van Kassa.
Zo zijn er legio voorbeelden, gisteren maakte ik hier thuis nog de opmerking dat des te harder een bedrijf in de reclame brult over hun klantenservice, des te beroerder deze in werkelijkheid juist is.
M.i. schatten ze de intelligentie van het publiek inderdaad niet al hoog in.
UPC: "overstapen is niet eng"
KPN: "KPN sluit u aan"
@home: "zoals het hoort"
UPC is al jaren het meest enge bedrijf, KPN krijgt u niet aangesloten want ze kunnen het momenteel niet aan en @home staat momenteel op de 1e of 2e plaats van de klachten top drie van Kassa.
Zo zijn er legio voorbeelden, gisteren maakte ik hier thuis nog de opmerking dat des te harder een bedrijf in de reclame brult over hun klantenservice, des te beroerder deze in werkelijkheid juist is.
M.i. schatten ze de intelligentie van het publiek inderdaad niet al hoog in.
Gezien het aantal mensen wat in zee gaat met vage bedrijven als Tele 2 en aanverwanten is de intelligentie van NL ook niet bijster hoog. Het niveau van de reclame is daar op aangepast denk ik.
-
Klopt, de meeste reclames zijn niet bijster intelligent en het serviceniveau van een aantal bedrijven zo mogelijk nog lager, Tele2 is daar wel een heel treffend voorbeeld van. De meest stompzinnige reclames vind ik nog altijd van shampoo's en verouderingscremepjes waar de meest absurde bestanddelen in zouden zitten (Q10 complex of weet ik wat voor rare namen allemaal)
Precies, elke keer verzinnen ze weer een nieuw zuur of een nieuwe bacterie die je in je darmen moet hebben of op je gezicht smeren om een goede stoelgang te hebben of er 10 jaar jonger uit te zien.
Hou toch op met die onzin, dat gelooft toch geen mens.
Hou toch op met die onzin, dat gelooft toch geen mens.
-
zo is dat, die bedrijven weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen om mensen geld uit hun zakken te kloppen...
Nog niet zo lang geleden boden mensen op Marktplaats tientallen euro's voor een Megawuppie ... Delen van het volk willen gewoon belazerd worden en weten van gekkigheid niet meer waaraan ze hun geld moeten uitgeven. Vanzelfsprekend springen de producenten en leveranciers daar op in met hun reclames en aanbiedingen. Wie als een idioot behandeld wil worden, wordt op zijn wenken bediend.
"Oh ja?" "Ja!".
"Oh ja?" "Ja!".
-
Is maar goed ook; anders zou dit forum helemaal geen bestaansrecht hebben
Die knaap in die Eneco reclame is trouwens zo dom dat ze hem later in het spotje van de telefoon af hebben getrokken om enveloppen dicht te likken.
Zo doen we dat bij Eneco. Er zijn nog xxx wachtenden voor u...
Zo doen we dat bij Eneco. Er zijn nog xxx wachtenden voor u...
-
Ja, inderdaad. Als ze zich daar tijdens kantooruren af laten trekken loopt de wachttijd nóg verder op
Of bedoelde je dat niet?
Of bedoelde je dat niet?
Dat bedoelde ik niet helemaal, Bob. Ik weet niet wat ze daar allemaal uitspoken Maar het spotje suggereert dat in het callcenter van Eneco iedereen alles voor je kan regelen, en daarnaast ook nog eens de post afhandelt. Waren het maar allemaal van die duizendpoten...
Natuurlijk komt die jongen in die reclame van een castingburo. En die zusjes, vormen die niet een cabaretduo? In ieder geval maakt het reclamespotje geenszins duidelijk hoe het in werkelijkheid op een callcenter toegaat. De werkelijkheid wordt weer eens mooier voorgespiegeld dan zij is. Maar dat is het kenmerk van reclame...
Natuurlijk komt die jongen in die reclame van een castingburo. En die zusjes, vormen die niet een cabaretduo? In ieder geval maakt het reclamespotje geenszins duidelijk hoe het in werkelijkheid op een callcenter toegaat. De werkelijkheid wordt weer eens mooier voorgespiegeld dan zij is. Maar dat is het kenmerk van reclame...