LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] december energie betaald aan Oxxio en de NEM

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jada40

december energie betaald aan Oxxio en de NEM

Ongelezen bericht door jada40 »

Ook ik ben aangesproken door een colporteur van Oxxio. Deze meneer kwam met verschrikkelijke verhalen over de Nederlandse Energie maatschappij en ook over het vele geld dat ik zou kunnen besparen bij Oxxio. Ik heb iets getekend waarvan deze meneer verzekerde dat het geen contract zou zijn. Stom, stom, stom.....Ik las de vele forums op internet over de reputatie van Oxxio en de "spookrekeningen," en schrok me kapot. Ik heb de NEM gebeld dat ik bij hen wilde blijven. De mevrouw verzekerde me dat ze het zou oplossen. Op mijn vraag of ik zelf nog wat zou moeten ondernemen antwoorde ze "nee hoor, komt nu allemaal goed." En ik werd inderdaad door een andere mevrouw gebeld, met het bekende bandje om mijn gegevens in te spreken. Voor de zekerheid stuurde ik toch maar een aangetekende brief naar Oxxio om alsnog het contract op te zeggen, want dat kon nog binnen de proefperiode van drie maanden. Maar wat blijkt nu? Ik heb in de maand december aan twee energiemaatschappijen betaald? Te weten, 162 euri aan NEM en 154, euri aan Oxxio (afgerond). Hoe kant dit, en nog belangrijker, hoe kan ik dit laten vergoeden? Is dat mogelijk?

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Re: december energie betaald aan Oxxio en de NEM

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste jada40,

Uw forumbericht van 19 december jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw NAW-gegevens door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

bij een overstap in het midden van de maand kan dit gebeuren.
De oude leverancier heeft al gefactureerd als midden in de maand de afmelding binnenkomt.
De nieuwe leverancier factureeds de zelfde maand omdat dit de eerste maand van levering is.

Het is belangrijk om in dit soort gevallen de eindafrekening te controleren.
Als de oude leverancier de juiste standen hanteert (deze worden als de nieuwe leverancier het het goed doet door de nieuwe leverancier geleverd) en u ziet alle termijnen (inclusief de dubbele) terug op de afrekening is alles goed gegaan.
Op dat moment bent u tot de meterstand afgerekend.

Dit alles staat natuurlijk los van het feit dat u in dit geval helemaal niet wilde switchen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet Oxxio maar een verkoper op provisie belazerde U dus!

Teken nooit iets en geld storneren omdat hier sprake is van misleiding kan wel.
Dus laat NEM herstellen en vraag via uw bank het aan Oxxio betaalde terug of doe dit via internet.

Ook had U een welkomstbrief van Oxxio moeten ontvangen en daar lees ik niets van.
Dus zonder klant nummer in welkomstbrief gewoon geld terug halen.

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

stofzuigertje schreef:Niet Oxxio maar een verkoper op provisie belazerde U dus!

Teken nooit iets en geld storneren omdat hier sprake is van misleiding kan wel.
Dus laat NEM herstellen en vraag via uw bank het aan Oxxio betaalde terug of doe dit via internet.

Ook had U een welkomstbrief van Oxxio moeten ontvangen en daar lees ik niets van.
Dus zonder klant nummer in welkomstbrief gewoon geld terug halen.
het licht er een beetje aan hoe dit is afgehandeld
indien er een korte periode van levering is geweest dan is er ondanks de fout van oxxio over de levering een betalingsplicht.
In dat geval dient u te betalen en krijgt u een afrekening over een aantal dagen.

Indien er een officieel onterechte switch procedure is gevolgd, dan hoeft u niet te betalen, de levering van oxxio word dan verrekend.

schakel dus eerst even met uw leverancier voordat u storneert, anders heeft oxxio zo nog een claim over incasso kosten ook.

Gesloten