LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte SMA sunnyboy omvormer MetDeZon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Driekus67

Defecte SMA sunnyboy omvormer MetDeZon

Ongelezen bericht door Driekus67 »

In 2012 heb ik een setje zonnepanelen van 1000 Watt piek aangeschaft met SMA sunnyboy omvormer van EUR 750 bij MetDeZon. Onlangs is deze omvormer defect geraakt en wat blijkt net buiten de garantietermijn van vijf jaar. Contact gezocht met MetDeZon en op basis van de foutcode werd geadviseerd om een nieuwe omvormer aan te schaffen. Dat de omvormer net buiten de garantietermijn defect raakte was domme pech. Op deze manier wordt een investering in zonnepanelen nooit rendabel als je om de vijf jaar een nieuwe omvormer moet aanschaffen! Op coulance hoef je dus ook niet te rekenen.

Vorige week vroeg mijn buurman om naar zijn omvormer te kijken en ook zijn omvormer bleek defect (merk Vision) en kon niet meer synchroniseren met het net. Helaas bleek zijn leverancier failliet en had hij geen aankoopbewijs om te reclameren bij de producent.

Spacestar

Re: Defecte SMA sunnyboy omvormer MetDeZon

Ongelezen bericht door Spacestar »

Mijn Mastervolt Soladin 600 was ook 'net' buiten de garantie.
Moest ook maar een nieuwe kopen(500 euro), maar na een hele korte zoektocht op internet
bracht mij een adres in Drachten die hem voor 40 euro repareerde.
Wel de verzendkosten naar Drachten betaald en retour zat volgens mij in de prijs.
U moet wel even zelf gaan zoeken als u hem 'goedkoop/vertrouwd' wilt laten maken...
Misschien ook voor uw buurman. :>)

Gesloten