LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DIEFSTAL DOOR OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
johnra

DIEFSTAL DOOR OXXIO

Ongelezen bericht door johnra »

:evil: oxxio neemt mij als klant daar ik van niets weet.
ik kwam er pas achter toen ik een bedrag van mijn rekening afgehaald zag.(€79.10) dit is pure diefstal.
het kan toch niet dat er zomaarvan je rekening geplukt wordt, sterker nog, dat je zomaar veranderd van leverancier terwijl je er zelf niets van weet. :?:
dit is de 2é keer al.
veel telefoon kosten om het geheel weer recht te zetten.

oxxio is een bedrijf dat zijn eigen regels er op nahoud! :!:
oxxio is een bedrijf dat zich totaal niet aan de regels houd!
oxxio is een bedrijf dat diefstal pleegt!
oxxio is een bedrijf dat roulette speeld met klanten!
oxxio is een bedrijf dat(vul zelf maar in)
oxxio is een bdrijf dat WAARDELOOS is!

Jonjo

Re: DIEFSTAL DOOR OXXIO

Ongelezen bericht door Jonjo »

Geld direct storneren, bankrekeningnr. van Oxxio laten blokkeren en aangifte doen van diefstal.

johnra

Ongelezen bericht door johnra »

ja dat is een idee.
ik zal aangifte doen van diefstal.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Bespaar je de moeite, de politie zal de aangife waarschijnlijk niet opnemen, omdat het een civiele zaak is. Bovendien heb je door het storneren bij je bank het geld alweer terug (ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, in plaats van het via oxxio zelf proberen te regelen).

Je kunt beter een klacht indienen bij de DTE.

b manders

Ongelezen bericht door b manders »

In principe wordt je niet zomaar aangemeld bij Oxxio, het kan op drie manieren, aan de deur (verkoop), via de telefoon (vragen), of zelf aanmelden. Oxxio haalt op slinke manieren mensen binnen, je krijgt dan ook eerst een welkomspakket binnenen dan heb je 7 werkdagen te tijd om alsnog je overeenkomst op te zeggen. Als je nu weggaat bij Oxxio betaal je een boete hier kom je helaas niet onderuit. het enige wat je kunt doen, is zo snel mogelijk weggaan bij Oxxio. Als ze zeggen dat je via de telefoon bent aangemeld, sta er dan op dat je het gesprek wilt horen, anders krijgen ze geen geld. (hier heb je recht op) ook als je via de deur heb getekend mag je het inzien. STA HIEROP ook al doen ze hier moeilijk over....... Succes

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@ b manders:
In principe wordt je niet zomaar aangemeld bij Oxxio, het kan op drie manieren, aan de deur (verkoop), via de telefoon (vragen), of zelf aanmelden.
Je vergeet er nog eentje:

"een foutje in hun administratie" :wink:

chielhier

Ongelezen bericht door chielhier »

Oxxio mannetje aan de deur.

'blablabla oxxio dit oxxio dat'

uh huh...

'dus als u nu eventjes dit formuliertje invult dan krijgt u binnen enkele dagen vrijblijvend informatie thuisgestuurd'

dus dan zit ik niet meteen aan een contract?

'nee zeker niet!'

waarom moet ik dan tekenen?

'dat is omdat wij er van overtuigt zijn dat u zich aanmeld na het lezen van de informatie, en kunnen wij de aanvraag snel verwerken'

dat hoeft van mij niet, waarom kunt u me nu geen informatiefoldertjes geven?

'omdat ik u uitsluitend als u nu de gegevens ondertekent 25% korting op de huidige gasprijzen kan bieden'

dat klinkt mij toch meteen als een contract

'nee zo moet u het echt niet zien, want u kunt binnen 7 dagen vrijblijvend opzeggen'

opzeggen? net vertel je me me nog dat ik alleen voor vrijblijvende informatie moet tekenen

'ja nee maar het is ook allemaal vrijblijvend'

als ik niet doorgevraagd had had je me niks verteld over die 7 dagen, ik vind dit nogal een vieze verkooptechniek

'u vind mij opdringerig?'

juist! dag meneer!

Ronduit smerige verkooptechnieken, kan me voorstellen dat er veel mensen die niet doorvragen in trappen. Want die 7 dagen om te reageren dat je het NIET wilt staan ongetwijfeld in hele kleine lettertjes in de info folder. Tevens zou het me ook niks verbazen als ze toevallig een 'administratieve achterstand' hebben zodra je wel binnen 7 dagen reageert.

Gesloten