Statistisch gezien is 23 januari dan wel de meest depressieve dag van het jaar, maar de 24e was voor mij veel erger.
Ik kreeg vandaag na iets meer dan 1 kalenderjaar niets gehoord te hebben een laatste AANMANING van Oxxio. In december 2004 had ik de afrekening van toen nog Evolta gehad en moest ik ruim 800,- bijbetalen. Na veel nazoeken aan mijn kant bleek dat op zich wel te kloppen, maar ik stuurde aan op een betalingsregeling (telefonisch). De afrekening was namelijk over een periode van 23 maanden(!) en daardoor zo hoog. Na stornering van mijn kant van de automatische incasso en verzoek om een regeling heb ik nu dus een jaar niks gehoord, tot vandaag....
Hoewel het te betalen bedrag op zich technisch wel klopt (trouwens veel duurder dan voor aansluiting "beloofd" werd), is Evolta / Oxxio volgens mij op 2 punten in gebreke gebleven:
1. De afrekening in december 2004, welke over een periode van 23 maanden ging. Dit is niet normaal, moet elk jaar gebeuren.
2. Geen reactie op verzoek betalingsregeling (wel lastig aantoonbaar, omdat telefonisch), maar na ruim een jaar niets ineens een laatste aanmaning. Hierin staan ook onwaarheden. Er wordt beweerd dat wij al "diverse herinneringen en aanmaningen" hebben gehad, dit is echter zeker niet het geval.
Mijn vraag is het volgende. Is bovenstaande genoeg om het als klacht neer te leggen bij een instantie als het SGC en kan ik daarmee iets winnen of afdwingen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dilmemma Evolta / Oxxio
-
Bob Schurkjens
Re: Dilmemma Evolta / Oxxio
"diverse herinneringen en aanmaningen"
Die zinsnede ken ik nog uit een dreigbrief op rood papier die ik ooit van OXXIO / Intrum Justitia ontving. Het gaat hier om een pure leugen en intimidatie. Op zich al genoeg om een geschil in te dienen.
OXXIO is contractueel verplicht elk jaar een eindafrekening te sturen. Heeft OXXIO je wel 2X heffingskorting (in totaal circa 400 euro) gegeven? Deze belasting moet OXXIO aan je terugbetalen. Zie o.a. http://www.energieprijzen.nl/faq.asp#Prijs
Waar ben je bang voor? De SGC zal je niet opeten hoor........
Die zinsnede ken ik nog uit een dreigbrief op rood papier die ik ooit van OXXIO / Intrum Justitia ontving. Het gaat hier om een pure leugen en intimidatie. Op zich al genoeg om een geschil in te dienen.
OXXIO is contractueel verplicht elk jaar een eindafrekening te sturen. Heeft OXXIO je wel 2X heffingskorting (in totaal circa 400 euro) gegeven? Deze belasting moet OXXIO aan je terugbetalen. Zie o.a. http://www.energieprijzen.nl/faq.asp#Prijs
Waar ben je bang voor? De SGC zal je niet opeten hoor........
-
marc.degroot
De heffingskorting is gegeven, dat was zo'n 300,- in mijn geval. Op welke grond(en) zou ik een klacht kunnen indienen en hoe voorkom je dat je uiteindelijk met nog hogere kosten komt te zitten, welke Oxxio zegt door te berekenen (die van de gerechtsdeurwaarder Pruijn & vd Bergh).
Dat de periode langer is, is geen reden om niet te hoeven betalen. Immers, het verbruik is er wel geweest. De geschillencommissie zal aan het bedrag dus niks gaan doen.
Dat van die betalingsregeling lijkt me inderdaad erg lastig aantoonbaar. Bovendien spreekt het ook niet echt in je voordeel dat je er zelf ook niet weer achteraan gegaan bent toen je niks gehoord had van Oxxio.
Dat van die betalingsregeling lijkt me inderdaad erg lastig aantoonbaar. Bovendien spreekt het ook niet echt in je voordeel dat je er zelf ook niet weer achteraan gegaan bent toen je niks gehoord had van Oxxio.
je dient de openstaande vordering dus ook gewoon te betalen anders zal je worden gedagvaard door de deurwaarder.
-
marc.degroot
Alles wijst erop dat het beste en de snelste oplossing is om nu maar direct te betalen, maar al met al heb ik toch een nare smaak overgehouden aan dit verhaal en bedenk ik me wel 3 keer voordat ik nog eens met een dergelijke partij in zee ga.