LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons / overstappen van energieleverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
klant1000

Dixons / overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door klant1000 »

Ik heb vandaag een navigatiesysteem gekocht bij de Dixons en bij de kassa werd ik gewezen op de mogelijkheid om over te stappen van energieleverancier (?). Toen ik meerdere keren vriendelijk bedankte ging de verkoper hierover toch door. Ze wisten exact wat ik kon besparen (?), vonden het vreemd dat ik dit niet wilde en uiteindelijk noemde de verkoper mij grof omat ik hem in de reden zou zijn gevallen. Inderdaad!! want ik wilde alleen een tomtom kopen. Niets meer, niets minder. Schoenmaker blijf bij je leest en probeer niet middels bij/koppelverkoop de gewone burger iets aan te smeren. Wie heeft er soortgelijke ervaringen met Dixons? Ik vond het namelijk allemaal heel bijzonder.

Athoz

Re: Dixons / overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Athoz »

Nog nooit van gehoord dat er iemand bij een toko als dixons aandringt op overstappen van energieleverancier.. Heeft hij/zij erbij vernoemd op welke leverancier je dan over zou 'moeten' stappen??

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Opmerkelijk.
Maar even googlen en voila! Dixons heeft een overeenkomst afgesloten met E.D.
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Energie.aspx

Als je onderaan de website van Dixons kijkt zie je onder het kopje 'Over Dixons' een link 'energie' staan.

Het moet niet gekker worden. Straks krijgen we dergelijke energie verkooppraatjes bij iedere winkel waar je een aankoopje doet.
Hema, Kruidvat, V&D, A.H., Gamma, Praxis etc., etc.
Tja, vermoedelijk een voortvloeisel na de intrede van het belmenietregister. Leveranciers zoeken dan nieuwe verkoopkanalen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eigenlijk een soort colportage maar dan in een winkel. Noem het een soort waterbed-effect. Colportage aan de deur en via de telefoon wordt met regelgeving en media-andacht aangepakt.

Daarom gaan ze nu dit proberen. Die Dixons-verkoper krijgt een premie per contract, dus daarom werd meneertje een beetje erg brutaal :evil:

ac21808

Ongelezen bericht door ac21808 »

vogels schreef:Shine, Dixons hoort bij de Maxedagroep (v/h VendexKBB) dus maak je borst maar nat!
Bovenstaande klopt niet. Dixons maakt al sinds 2006 geen deel meer uit van Vendex KBB, maar is overgenomen door Dexcom Holdings. Dexcom is onder andere eigenaar van de formules Dynabyte en T for Telecom.

Gesloten