LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doorgeven van meterstanden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Knallie

doorgeven van meterstanden

Ongelezen bericht door Knallie »

:o Zit al 3, 4 jaar bij Essent wat betreft de gaslevering. Daarvoor was ik klant bij Cogas. Het vreemde is dat ik toch elk jaar een kaartje van Cogas ontvang om de meterstand van de gasmeter door te geven.Net zoals vorig jaar heb ik er nu ook weer over gebeld met Cogas en gezegd dat ik dit een vreemde gang van zaken vind maar Cogas zegt dat dit heel normaal is aangezien ik in een gebied woon waar de meeste huishoudens klant zijn bij Cogas.Op zich zou je zeggen, waar doe je moeilijk over, stuur dat kaartje toch gewoon op, maar het blijft toch raar en helemaal als je weet dat de afrekennota van Essent met ondermeer de gasstand al weken geleden betaald is! :!: :o

coramora

Re: doorgeven van meterstanden

Ongelezen bericht door coramora »

De vraag hier is wie de eigenaar is van de meter! De leverancier mag geen meterstanden opnemen! Alleen de eigenaar van het net en de meter. Die geven de meterstanden dan weer door aan de leverancier. Als Cogas de net eigenaar en Essent de leverancier mag Essent de meterstanden dus niet opnemen!

Knallie

:? Weet niet wie de eigenaar van de meter is maar dat zou best Cogas kunnen zijn. U beweert dat de leverancier (Essent) geen meterstand mag opnemen. Dit is wel gebeurd. Dus ik vraag me af of dat wel klopt wat u beweert.

Knallie

Hallo polderboy,
Dank voor je reactie. :) Je hebt wel behoorlijk wat speurwerk verricht.Wat ik er verder nog over kan zeggen is dat de persoon die begin mei(2007) de gasmeter opnam, dit deed namens of voor Essent.Hij heeft namelijk tegelijkertijd ook de electriciteitsmeter opgenomen aangezien ik de stroom ook van Essent heb.

Gesloten