| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] drama bij heraansluitng
drama bij heraansluitng
Op 26 november ben ik door Eneco afgesloten van energie ivm fraude welke door een huurder van mij is gepleegd. Het contract stond echter op mijn naam, eigen schuld dus eigenlijk. Er stond een bedrag open van ruim 11 duizend euro. Na sparen en schooien bij bekenden heb ik op 16 dec. het bedrag uiteindelijk over kunnen maken en een afspraak kunnen maken met de netbeheerder Stedin. Twee dagen later zal er een aansluiting plaats vinden; op de bewuste donderdag ochtend komt er tussen 8 en 10 een monteur echter deze is zijn schop vergeten. Eneco had namelijk buiten de woning afgesloten. De reactie van de zijde van Eneco is simpel: binnen 5 werkdagen wordt er een nieuwe afspraak gemaakt, dus GEWOON NOG % EXTRA DAGEN IN DE KOU terwijl ik mijn betalingsverplichting ben nagekomen!!! Heeft u ooit zoiets meegemaakt? Nu wil ik in een hotel totdat er weer een aansluiting is en de kosten verhalen bij Eneco. Heeft iemand hiermee ervaring? Graag reacties
Re: drama bij heraansluitng
Als de woning binnen niet bereikbaar was is buiten afsluiten mogelijk.
U had een schop van U zelf kunnen aanbieden of er een halen bij buren.
En U is begonnen met foute huurder en de gevolgen zijn dan ook voor U.
Of U deze kosten ooit terug kunt krijgen is nog maar de vraag.
Ook Hotel kosten zullen een lastige en dure rechtszaak worden.
Als je verhuur via makelaar kunt U dit soort gevolg schade verzekeren, dus zowel deze fraude als niet betalen huur is dan verzekerd.
Je verdien iets minder maar hebt ook minder risico's.
Zowel kamers als complete woningen worden zo veiliger verhuurd.
U had een schop van U zelf kunnen aanbieden of er een halen bij buren.
En U is begonnen met foute huurder en de gevolgen zijn dan ook voor U.
Of U deze kosten ooit terug kunt krijgen is nog maar de vraag.
Ook Hotel kosten zullen een lastige en dure rechtszaak worden.
Als je verhuur via makelaar kunt U dit soort gevolg schade verzekeren, dus zowel deze fraude als niet betalen huur is dan verzekerd.
Je verdien iets minder maar hebt ook minder risico's.
Zowel kamers als complete woningen worden zo veiliger verhuurd.
Re: drama bij heraansluitng
Fraude! Een huurder met groene vingers gehad? (Als je begrijpt wat ik bedoel). Het is onacceptabel dat de monteur een schop vergeet. De schop hoort bij zijn gereedschap en behoort hij te weten waarvoor hij komt. Er zijn zeker bij Eneco/Stedin gegevens die de staat van de aansluiting weergeeft. Dus waar afgesloten is, binnen of buiten. Kan zelfs beiden mogelijkheden.
Ik kan mij niet voorstellen dat een monteur zich op weg begeeft en eerst op de werkplek gaat kijken wat hij moet doen. Hij zal toch van iemand (werkvoorbereider) werkopdracht hebben gekregen en zal zich na de klus terug moeten melden. Hij zal gereedschap en materialen bij zich moeten hebben voor het werk uit te voeren.
Maar hier heb je niets meer aan, ik zou genoegdoening vragen. Of dit leidt tot het betalen van hotelkosten lijkt mij te ver gaan, maar wie weet.
Indien je verhuurd direct er voor zorgen dat de aansluiting overgeschreven wordt zodat jij niet verantwoordelijk c.q. aansprakelijk bent.
Ik kan mij niet voorstellen dat een monteur zich op weg begeeft en eerst op de werkplek gaat kijken wat hij moet doen. Hij zal toch van iemand (werkvoorbereider) werkopdracht hebben gekregen en zal zich na de klus terug moeten melden. Hij zal gereedschap en materialen bij zich moeten hebben voor het werk uit te voeren.
Maar hier heb je niets meer aan, ik zou genoegdoening vragen. Of dit leidt tot het betalen van hotelkosten lijkt mij te ver gaan, maar wie weet.
Indien je verhuurd direct er voor zorgen dat de aansluiting overgeschreven wordt zodat jij niet verantwoordelijk c.q. aansprakelijk bent.