LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] drie keer een foute jaarafrekening van Nuon ontvangen!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
masterdam

drie keer een foute jaarafrekening van Nuon ontvangen!!!

Ongelezen bericht door masterdam »

Beste Medewerker van Nuon,

Sinds december 2004 heb ik meerdere malen contact gehad met de Nuon Klantenservice.
De eerste keer ging over een aanvraag van een nieuw contract ivm verhuizing (Mijn eerste woning (per 1 november 2004). Dus woonde hiervoor nog bij mijn ouders).

De meterstanden die ik doorgegeven had waren van 30 november 2004 jl. In januari 2005 heb ik uiteindelijk het contract ontvangen, maar met een peildatum van 1 januari. Dus dit ging al fout. De situatie die je nu kreeg was dat het verbruik bijv over drie maanden wordt berekend ipv bij vijf maanden. Verder stond in mijn eerste nota dat ik maandelijks een bedrag van 223,33 euro zal moeten betalen. Dit was voor mij een reden om toch maar eens te bellen en te vragen waarop het bedrag gebaseerd was.
Antwoord van uw collega (zal geen namen noemen) was, dat dit gebaseerd was op de vorige bewoner. U raadt waarschijnlijk mijn antwoord al richting uw collega. Verder kon uw collega niets doen over de opgenomen meterstanden van 30 november. Het mooiste van allemaal was dat de meterstanden in het contract niet klopte met wat ik doorgegeven had. Enfin, uw collega was wel bereid om het bedrag met 100,- euro te verlagen, maar die 223,33 zou ik alsnog moeten betalen (maand januari). Het maandelijks bedrag vond ik nog steeds te hoog maar dacht zelf dat dit gecorrigeerd zou worden met de jaarafrekening.

Op 6 april 2005 jl. kreeg ik een jaarafrekening met de verkeerde meterstanden (had meteen de meterstanden opgenomen en verbruiksdata waren toch van 30 november 2004 tot 30 maart 2005). Het bedrag wat ik moest bij betalen was 214,59. Hier schrok ik van!! Op 10 mei 2005 jl., meteen na mijn werk (werk in het buitenland en destijds bestond alleen het 0900 nummer) meteen gebeld en gevraagd hoe zij aan die meterstanden zijn gekomen. Gedeeltelijk was geschat (eindstand) en de beginstand was volgens hun door mij doorgegeven. Antwoord: klopt, maar niet wat er op de jaarafrekening staat.
Uw collega verzocht mij toen maar nogmaals de meterstanden door te geven. Elektra 60771 (peildatum: 6 april 2005), Gas 21351 (peildatum: 30 november 2004). Binnen twee á drie weken zou ik een gecorrigeerde jaarafrekening krijgen. Op 10 mei 2005 jl. had ik voor de zekerheid de meterstand van gas opgenomen (ik begon op een gegeven moment aan mezelf te twijfelen ;))

Op 22 mei 2005 jl. ontving ik mijn tweede jaarafrekening. Onbegrijpelijk maar waar >>>>Deze klopte weer niet<<<<. Dit keer klopte de beginstand van gas niet. Verder moest ik ook nog een bedrag van 42,27 bijbetalen. Heb toen uw collega gebeld en kwam meteen tot de conclusie dat er iets fout is gegaan. Excuses werden aangeboden en ik zou binnen twee á drie weken weer een nieuwe jaarafrekening krijgen. Verder had ik de eindstand van gas doorgegeven (peildatum 10 mei)

Op 2 juli 2005 jl. ontving ik mijn derde jaarafrekening. En ja hoor, deze klopte weer niet. Dit keer waren de beginstanden fout. Hoe kan dit nou? In de vorige jaarafrekening was de beginstand van gas fout en nu beiden. Verder moest ik nog een bedrag van 302,99 bijbetalen. Wat heb ik thuis? Machines die dag en nacht draaien?
Op 4 juli 2005 jl. heb ik maar nog eens gebeld en zelfs uw collega snapte er niets meer van, dus werd ik even in de wacht gezet (ong. 7 minuten). Vervolgens heb ik nogmaals de begin- en eindstanden doorgegeven en er werd aangegeven dat ik binnen twee á drie weken een nieuwe jaarafrekening zal ontvangen. Verder gaf ik uw collega nog aan dat ik hoop dat dit de laatste telefoongesprek zal zijn. Bel met mobiel en ja telefoonkosten zijn voor eigen rekening.

Het was inmiddels 16 september 2005 en had nog niets vernomen van Nuon. Dus dacht ik maar >>>>>bellen<<<<<
Dit was voor mij het meest vreemde gesprek die ik ooit bij Nuon heb meegemaakt. Uw eerste collega begreep niet waarvoor het zo lang duurde met mijn jaarafrekening en hoe het zo kan zijn dat het al drie keer fout is gegaan. Ik werd in de wacht gezet. En plots kreeg ik een andere collega aan de lijn. Ik moest weer van begins af aan alles uitleggen. Werd vervolgens weer in de wacht gezet (voor beraad). Dit duurde echt meer dan tien minuten. Het antwoord was:
De collega's van de desbetreffende afdeling die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn er nog steeds mee bezig. Ik mag u helaas niet de reden geven en kan ik u niet vertellen wanneer u uw jaarafrekening zult ontvangen.

Op dit punt werd ik echt pissig en het werd een hevige discussie (ik heb me in de vorige telefoongesprekken netjes gedragen, maar dit ging toch echt te ver voor mij). Ik vroeg uiteindelijk uw collega, wat als ik nou eens de rekekeningen niet meer betaal totdat ik mijn jaarafrekening krijg? Nee meneer u zult het maandelijks bedrag moeten betalen. En wat als ik nou eens het bedrag twee maanden later betaal? Dan kunt u rekenen op een aanmaning. En meneer, zo werkt dat niet. U kunt het ene niet vergelijken met het ander.

Tot op heden heb ik nog niets mogen ontvangen en hoop via deze weg toch een duidelijk antwoord te krijgen.

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe jaarafrekening?
Wat is de reden dat het zo lang moet duren?
Wat is de reden dat ik nu drie keer een foute jaarafrekekening ontvangen heb?

Mocht u nog gegevens nodig hebben dan hoor ik dat graag. Heb alles in mijn archief, dus mocht u een digitaal kopietje nodig hebben, just give a yell.

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben en zie graag een reactie tegemoet.

Mvrgr.

Een Nuon klant

medewerker

Re: drie keer een foute jaarafrekening van Nuon ontvangen!!!

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedemiddag,

Ik heb uw vraag wat laat gezien...

Als ik u goed begrijp is uw termijnbedrag sinds jan 05 gezet op 123,33...
En dit termijnbedrag moest u betalen tot aan de jaarafrekening? Kunt u hieronder een datum zetten waarop u dit bedrag heeft betaald? Aan de hand van een betaald bedrag + datum van betaling kan ik uw gegevens zeer waarschijnlijk vinden. (geen betaling van een factuur die daarna vervallen is...)

met vriendelijke groet,

een medewerkster

Gesloten