Mijn schoonouders zijn drie maanden geleden door iemand van NUON overgehaald om hun gas bij NUON af te nemen. Tot op dat moment namen zij hun gas af bij ENECO. Hun electa werd al afgenomen bij NUON en ze zouden 5 euro minder gaan betalen dan bij ENECO dus ze dachten dat dit wel zo makkelijk was.
Intussen zijn ze drie maanden verder en de eindafrekeningen en het nieuwe contract hebben ze allemaal binnen en zijn goed afgehandeld.
Dit is op zich al een opluchting natuurlijk.
Nu begrijpen ze een ding niet, ENECO blijft €16,00 in de maand incaseren voor vastrecht. Dit terwijl zij dit ook betalen aan NUON.
Na NUON gebeld te hebben kregen zij te horen dat dit heel normaal was en dat zij dit gewoon moesten betalen. Dubbel dus.
Nu zijn zij uiteindelijk €11.00 in de maand duurder uit.
Is dit ergens uit te leggen? Het zijn natuurlijk geen grote bedragen zoals ik hier verder in het forum lees maar mijn schoonouders (dik in de zeventig) zijn hierdoor helemaal van slag.
Bij voorbaat dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel vastrecht betalen??
Re: Dubbel vastrecht betalen??
@Jolanda:
Volgens mij zijn de netbeheerskosten (zeg maar vastrecht) min of meer gestandaardiseerd, of in ieder geval ontlopen ze elkaar niet zoveel tussen de verschillende netbeheerders.
Kijk even goed wat je schoonouders vroeger totaal betaalden aan de netbeheerder(s)! In totaal (voor gas en elektra) kom je al gauw ergens tussen de 30 en 35 per maand uit.
Op de volgende website kun je uitzoeken wie de netbeheerder(s) is/ zijn voor je schoonouders.
http://www.eancodeboek.nl/zoekean.php
Dan weet je ook meteen of Nuon nu voor haar dochter Continuon (de netbeheerder) die 16 euro extra voor het gasnet faktureert, of dat ze dat doen voor de Eneco-netbeheerder, want dat kan namelijk ook nog het geval zijn! Is dit laatste het geval dan mag Eneco natuurlijk niet meer faktureren.
Volgens mij zijn de netbeheerskosten (zeg maar vastrecht) min of meer gestandaardiseerd, of in ieder geval ontlopen ze elkaar niet zoveel tussen de verschillende netbeheerders.
Kijk even goed wat je schoonouders vroeger totaal betaalden aan de netbeheerder(s)! In totaal (voor gas en elektra) kom je al gauw ergens tussen de 30 en 35 per maand uit.
Op de volgende website kun je uitzoeken wie de netbeheerder(s) is/ zijn voor je schoonouders.
http://www.eancodeboek.nl/zoekean.php
Dan weet je ook meteen of Nuon nu voor haar dochter Continuon (de netbeheerder) die 16 euro extra voor het gasnet faktureert, of dat ze dat doen voor de Eneco-netbeheerder, want dat kan namelijk ook nog het geval zijn! Is dit laatste het geval dan mag Eneco natuurlijk niet meer faktureren.
-
Hartelijk dank voor jullie uitleg.
Ik heb het even voor ze nagekeken en het klopt inderdaad.
Ik heb het even voor ze nagekeken en het klopt inderdaad.
-
ja ik hen ook stroom en gas van nuon
en ik betaal ook transport kosten aan eneco
en ik betaal ook transport kosten aan eneco