LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion doet zich vals voor

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
martinb

Durion doet zich vals voor

Ongelezen bericht door martinb »

DURION BELT MENSEN THUIS OP EN DOET ZICH VOOR ALS DOCHTER VAN NUON OM ZO KLANTEN AF TE SNOEPEN. EN ALS JE NEE ZEGT, KRIJG JE HET TOCH!!! ZIE MIJN BRIEF HIERONDER AAN DURION VOOR DE GANG VAN ZAKEN. PAS DUS OP VOOR ZAKEN DOEN MET DURION!!!!

Ik weet niet waar Durion mee bezig is, maar ik ben niet gediend van jullie oneerlijke verkooppraktijken. Van de week werd ik opgebeld over het leveren van groene stroom door Durion. De dame deed het voorkomen alsof Durion de groene stroom leverantie overnam van Nuon, het een dochteronderneming is. Ook werd duidelijk gezegd dat Nuon het eens is met deze stroomleverantie. Op mijn vraag waarom ik dan mijn bankrekeningnummer nog moest geven, antwoordde de dame dat het ter controle was. Vervolgens opgenomen dat ik akkoord ging, daarna kwam ik erachter dat Durion niet van nuon is. Dus gezegd dat ik het niet wilde. En nu toch een bevestiging op de mat. Binnen 7 dagen reageren!! (dagtekening brief 4 dagen terug). Smeerlappen.

Bianca1976

Re: Durion doet zich vals voor

Ongelezen bericht door Bianca1976 »

Heeft u ook een site van deze maatschappij (Durilon) gevonden?

Ik heb een adres in Den haag
wassenaarsesweg 47
2596 CG

Ze blijken nog helemaal geen vergunning te hebben.
Ik ben zelf bij Essent

Bianca

henk b.

Ongelezen bericht door henk b. »

Het is WWW.DURION.NL en geen durilon..........

diepe zucht.

henk b.

Ongelezen bericht door henk b. »

Durion Groene Energie Antwoordnummer 10036 2400 VB Alphen a/d Rijn

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Durion loopt zelfs meterstanden (op een papiertje) op te nemen en zegt dat ze van de Nuon zijn.
Let op!! Durion heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de Nuon te maken.
Trap er niet in! Nuon neemt zelf de standen op en laat dat nooit door een ander energie bedrijf doen!
Bij twijfel vraag om legetimatie, deze heeft een meteropnemer altijd bij zich, zo niet meld dit dan gelijk (bij Nuon of de politie)
Ook al zegt Durion dat ze namens Nuon lopen, dit klopt niet!

Dus komt Durion voor groene stroom aan de deur of u wordt opgebeld door hen, ga er niet op in!
Het is pure oplichting!

Hulp?

Ongelezen bericht door Hulp? »

Wat leuk, Durion zegt ook een dochter onderneming van Eneco Energie te zijn.... Pas op voor deze oplichters!

ALBZ

Ongelezen bericht door ALBZ »

Het kan nog erger, gelezen op consumentenbond.nl:

Vandaag ben ik telefonisch benaderd door een medewerker van Durion met de mededeling dat zij de levering van groene stroom gaan overnemen van mijn huidige leverancier Essent, en dat ze daarvoor 14,75% minder gaan berekenen. Bij doorvragen blijkt dat dit niet slechts een mededeling is, maar dat ze me proberen als nieuwe klant in te schrijven.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben er dus wel ingetrapt, maar het bedrijf licht echt op, ze hebben elke maand € 23 van mijn rekening gehaald terwijl ik bij Eneco ook elke maand betaal, er is nooit over gesproken dat zij dat zouden doen. Ik heb dus elke maand die € 23 terug gevorderd en nu krijg ik een brief dat ik boete moet betalen.
Toen der tijd hebben ze het gesprek van mij en de juffrouw aan de telefoon opgenomen maar er is geen mogelijkheis om die te luisteren of opgestuurd te krijgen, ik heb ernaar gevraagd (liefst zonder knippen en plakken, je weet nooit met ze)
Zij hebben een e-mail adres waar ze niet op reageren, maar wel een telefoon nummer waar ze kortaf op reageren 070 3380 454, dat is Intrum Justitia, die vordert alleen en zeggen niet wat het bedrijf zelf doet, ze weten zogenaamd nergens iets van, alleen van geld vorderen.
Ik heb overigens een ander postbus nummer gekregen:
Postbus 303
2400 AE
Alphen a/d Rijn

HdW

Ongelezen bericht door HdW »

Een "normaal" telefoonnummer:

033 - 434 1010

evanast

Ongelezen bericht door evanast »

ik werd gisteravond (1 december) gebeld door het bedrijf 'durion' . Ik kende ze niet. Ze vroegen of ik interesse had in besparen op de energierekening want momenteel namen wij energie af van essent... daarop zei ik: natuurlijk wil ik graag besparen, maar wie zijn jullie en waarom bellen jullie. en ik maak al gebruik van groene energie.

Toen kwam er een zeer agressief klinkend verhaal over groene energie van durion. Wij zouden dan nog steeds energie afnemen van essent maar de rekening ontvangen van durion, en dan zouden we zeker 14% beparen. Ik meldde dat ik dat zeer vreemd vond, het is normaal dat je een rekening krijgt van je leverancier. Darop vroeg ik ze ook wel samenwerkingsverband ze dan hadden met Essent. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.

Ik meldde toen dat ik wel op internet zou kijken wat het bedrijf durion precies was en dat als ik dan interesse had, ik dan zelf wel contact zou opnemen. Ze bleef nog even doorzeuren dat ik meer voordeel zou behalen als ik nu direct zou aangeven dat ik lid van hen wilde worden en ik bleef zeggen dat ik wel op internet zou kijken en dan zelf de beslissing wel zou nemen.

Daarop wenste ze me (zeer onvriendelijk) een prettige avond en kwakte ze de hoorn erop.

Ik heb net even gekeken op internet maar ik kom nergens een verwijzing naar Essent tegen... Essent ontkent ook dat zij samenwerken met Durion.
Ben dus bang dat als ik hierop in was gegaan, we een andere energieleverancier dan essent zouden krijgen. het is allemaal erg vaag.

Ik zie dat er in deze rubriek meer vragen en reacties en opmerkelijke zaken rondom durion spelen... daar moet toch eens iets aan gedaan worden! :!:

Gast

Durion schrijft al sinds6 november 2002 (!) iedere maand een bedrag van E 28,- af van onze rekening. We hebben gebeld, aangetekende brieven gestuurd, kortom van alles maar Durion stort ons niets terug terwijl blijkt uit de telefoontjes dat wij nimmer toestemming gegeven hebben aan Durion. Tot overmaat van onzorgvuldigheid is het ook nog eens zo dat onze adresgegevens niet passen bij onze naam. Het adres waar wij volgens Durion wonen hebben we al 3(!) jaar geleden verkocht. Het betreft hier namelijk onze vorige woning. Al bij al gaat het hier om een bedrag van E 375,90 en ze betalen niets terug. Ik vind het echt schandalig!!!

Pascale Smulders email [email protected]

resi

Ongelezen bericht door resi »

Ik heb de reactie's met betrekking tot het bedrijf Durion gelezen. Ook wij zijn op een agressieve manier benaderd door dit bedrijf. Bij ons lieten zij weten een dochter te zijn van Essent. Omdat zij ons op een onbeschofte manier benaderden heb ik geheel tegen mijn principes de hoorn op de haak gekwakt. Bij navraag bij Essent blijkt hun verhaal dus op geen enkele manier te kloppen. Als ik de andere verhalen nu lees ben ik blij dat ik het gesprek met de HEER van Durion zo heb afgekapt, en voel ik me minder schuldig omdat ik dit op een niet zo nette manier heb gedaan. Ik houd de komende tijd wel angstvallig de bankoverzichten in de gaten, om te voorkomen dat zij ook bij ons onterecht geld af laten schrijven. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk, want ik heb geen gegevens doorgegeven. Maar je weet maar nooit.

Bert_F

Ongelezen bericht door Bert_F »

Op de website van Eneco, www.eneco.nl staat onderstaand bericht.

-----------------------------------------------------------
ENECO Energie waarschuwt voor misbruik van haar naam door Durion
Rotterdam, 28 oktober 2003.

ENECO Energie krijgt de laatste weken veel klachten van haar Ecostroom-klanten dat verkopers van het energiebedrijf Durion onder het mom van samenwerking met het Rotterdamse energiebedrijf groene stroom trachten te verkopen. De verkopers van Durion spiegelen in de telefoongesprekken voor dat zij beschikken over klantengegevens van het Rotterdamse energiebedrijf. Omdat het energiebedrijf hier ondertussen tientallen klachten van klanten over ontving, benadrukt ENECO Energie dat er geen sprake is van enige samenwerking. ENECO Energie verkoopt alleen onder eigen naam haar groene stroomproduct Ecostroom en verstrekt geen klantengegevens aan derden.

Meldingen van klanten, die vinden dat de verkopers van Durion misbruik maken van de naam van ENECO Energie en daarbij in de telefoongesprekken agressief en opdringerig te werk gaan, komen o.a. uit Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Gorinchem, Utrecht en omliggende plaatsen. Deze klanten hebben het gevoel dat ze door de verkoopmethode van Durion misleid worden.
De markt voor groene stroom is sinds juli 2001 vrij. Daardoor kan men voor dit product klant worden bij elke gewenste leverancier. ENECO Energie vindt dit een goede ontwikkeling en is voorstander van concurrentie. Maar de concurrentie mag niet ontaarden in verkoopmethodes die de klant in verwarring brengen. Daarom waarschuwt ENECO Energie voor de misleidende verkoopwijze die door haar klanten is gesignaleerd.

ENECO Energie levert, uitsluitend onder eigen naam, Ecostroom aan 400.000 klanten in Nederland. Klanten die hier nadere informatie over willen ontvangen of die twijfelen over een recent contact over een groene stroomaanbieding kunnen bellen met ENECO Energie, 0800 – 3267876.
-----------------------------------------------------------
http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

Bert_F

Ongelezen bericht door Bert_F »

En deze vond ik op de website van durion;

Citaat "Niet voor niets daarom de samenwerking met Annie Connect: een callcenter met een opzet en aanpak die volkomen afwijkt van de rest van de callcenter branche. Annie Connect werkt met thuiswerkende telefonisten, waarvan 60% een w.a.o.- achtergrond heeft. Leo Dijkgraaf algemeen directeur: 'Juist deze mensen gaan met een enorme motivatie de uitdaging bij Annie Connect aan en daar ben ik trots op.'

Martijn van Scherpenzeel van Durion: 'Alle 'Annies' - zoals de medewerkers genoemd worden - werken thuis op een plek die ze zelf naar wens inrichten, op tijdstippen dat het ze echt uitkomt en hoeven de deur niet uit, dit werk is dus bij uitstek geschikt voor mensen met een arbeidshandicap. Dit sluit geweldig aan bij onze duurzame bedrijfsfilosofie.' Einde citaat.

U belt dus niet met durion, maar met een of andere "annie" die u tussen het aardappelschillen door wel even vertelt hoe het in mekaar zit. Het is maar dat u het weet. :wink:
---------------------------------------------------------
http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb mijn gesprek opgevraagd die is opgenomen, maar die waren ze ineens kwijt.
Daar staat het bewijs op dat ik niet die 23 euro moet betalen.

Gast

mlf,

als ze het bandje niet meer hebben, hebben zij dus ook geen 'bewijs'

pistooltje

Ongelezen bericht door pistooltje »

Ook ik ben tegen mijn principes in op het voorstel van Durion ingegaan, en heb een contract aan huis laten komen.
Had hier gelijk al spijt van, maarja het was op een vrijdagavond dus ik moest een weekend wachten om stappen te ondernemen.
Heb maandagochtend de consumentenbond gebeld wat te doen...
Envelop openen, op alle papieren zetten ONTBINDEN, ik heb ook overal bij op gezet dat ik hier geen gebruik van wenste te maken, overal copien van maken en aangetekend terugsturen.
Bovendien heb ik Durion gebeld en uitdrukkelijk gemeld dat ik er vanaf wilde, dit kon blijkbaar nog niet want ik stond nog niet in de computer, moest terugbellen als ik het contract binnen kreeg.
Heb ik gedaan, mij werd verteld dat ik al verwijderd was, blijkbaar was mijn telefoontje maandag al wel aangekomen.
Ook nog mijn bank gebeld...ALLE BEDRAGEN DIE ONGEWILD AFGESCHREVEN WORDEN KUNNEN ZONDER OPGAVE VAN REDEN TERUG WORDEN GEBOEKT BINNEN 30 DAGEN.
Ook kan de bank een bepaald bedrijf, in dit geval Durion blokkeren om af te schrijven, ze kunnen dan niet aan je geld komen.
Oja, ik kreeg donderdag al een bevestiging in huis van Durion dat ik geen gebruik van hun diensten wenste te maken.
Zo kan het blijkbaar ook...

Gast

Al die mensen die zeggen er in getrapt zijn, het ligt aan jullie zelf! Als je goed naar de man of vrouw luistert, goed luistert, dan weet je dat ze geen dochterbedrijf zijn van een nuon of Essent. Het is een zelfstanidig energiebedrijf werd mij verteld die de 100% groene energie levert via het netwerk van uw huidige netwerkleverancier omdat Durion zelf geen netwerk tot de beschikking heeft en zij alleen de levering overnemen. Het is wel duidelijk, je moet het gewoon even snappen en dan valt het best mee.

Er is gewoon wat concurrentie op de energiemarkt, maar ten goede van de consument. Wat zo als die mevrouw van Durion mij vertelde besteden de nuon essent en eneco jaarlijks miljoenen euro's aan reclame en ja daar draait u voor op. Heeft u wel eens reclame gezien van Durion, of een sponsoring van een voetbalclub? NEE! Daardoor hebben ze ook lang niet zulke hoge kosten en is de stoom gewoon echt goedkoper!! Ik kan u wel doorverwijzen naar www.greenprices.nl en daar ziet u wat al die mensen u aan de telefoon vertellen....het is goedkoper!
Bovendien zit u niet direct vast aan het contract want zoals ook al eerder werd geschreven, je kan binnen 7 dagen annuleren. Ook dit werd bij mij aan de telefoon verteld en opgenomen zodat alles duidelijk was.

Als laatste punt wil ik er graag nog aan toevoegen dat iedereen in Nederland wat meer respect voor elkaar moet hebben! Misschien wordt u wel vaak gebeld door call centers maar deze mensen doen ook gewoon hun werk!!

:wink:

Kingcobra

Ongelezen bericht door Kingcobra »

Hoi Allemaal
Mijn vrouw was ook via de tel. gesproken en die zie alleen wel dat ze info wou.tot mijn schrik hebben die oplichters wel 10.71 van mijn rekening afgehaald.Hoe ze aan mijn rekening nr. kunnen komen is mij nog steeds 1 raadsel.Om van dat tuig af tekomen heb ik mijn energie bedrijf gebeld en gevraagt of ik nog wel lid was van hun .Van hun [NUON] heb ik 1 tel.nr gekregen en ik was zo van DURION af .Ze wisten niet hoe snel mijn geld weer op mijn rekening gestort moest worden en mij uit hun oplichters boeken moesten halen.Hier is de nr van ze en geef deze OPLICHTERS van katoen

Tel Nr = 0800 - 2224006

Groetjes :twisted:

Bibi

Ongelezen bericht door Bibi »

Durion bedient zich van schandalige verkooppraktijken. Zo werd mijn moeder op zaterdagavond (!) door een verkoper van Durion benaderd of zij groene stroom wilde afnemen. Meerdere malen gaf ze aan geen interesse te hebben ("de telefoon op de haak gooien is niet fatsoenlijk"): zij moest als bejaarde vrouw in deze tijd toch zeker geinteresseerd zijn in de korting die ze kon krijgen? Om er vanaf te komen zei ze dat de verkoper de informatie dan maar op kon sturen, niet wetende dat zij zich hiermee al als klant mondeling had aangemeld. Binnen een week weer opzeggen die handel!
Let dus goed op bij dit bedrijf! Bel evt. 0900 6661000 (spamfilter) en misschien ben je een tijdje verlost van dit soort telefoontjes. [/b]

Gesloten