LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] durion en essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chantalle

durion en essent

Ongelezen bericht door chantalle »

hallo nou het is een lang verhaal ,wij hadden ons aangemeld bij durion groene stroom,hebben ze mij een verkeerd bankrekening gestuurd waar bedrijven hub geld op konden storten elke maand heb ik betaald hun zeiden van niet dat er niks binnen was gekomen op gegeven moment zonder herrinnering word ik ineens afgesloten door essent.moi is dat zit ik met een baby van 3 weken zonder elektriciteitheb 1000 keer gebeld en hun hadden dus uitgezocht dat mijn geld wel degelijk was binnen gekomen maar dat ik de maand januari achterstand had<24 euro>de maand dat ik was afgesloten ik vind het belachelijk ik schrijf de namen op wie ik aan de foon heb gehad en wat krijg ik dan te horen die naam is niet bekend..nou durion de pot op met je groene stroom en bedaNKT VOOR JULLIE SERVICE.

MAAR NU ESSENT 4 FEBRUARI ZOUDEN ZE MIJ WEER AANSLUITEN DAAR WERD JE VAN KASTJE NAAR DE MUUR GESTUURD EN STEEDS MAAR ZEGGEN JA MEVR WE VINDEN HET ZO ERG VD WEEK HEBT U WEER STROOM 50 TELEFOONGESPREKKEN LATER 3 WEKEN LATER PAS WEER AANGESLOTEN ESSENT OOK ZON FLUT BEDRIJF DUS EN DAT ZE MIJ OOK NOG OMHOOG DOEN MET 2 KINDJES EN MIJN MAN NAAR 350 EURO IN DE MAAND DAT HEB IK INMIDDELS AL TERUG GEZET VOLGENS MIJ MOETEN ZE BIJ DURION EN BIJ ESSENT ALLEMAAL WEER NAAR SCHOOL
JE WORD DAAR ALLEEN MAAR AAN HET LIJNTJE GEHOUDEN.

Radar
Site Admin

Re: durion en essent

Ongelezen bericht door Radar »

Het is niet de bedoeling dat u alleen maar hoofdletters gebruikt op het forum.

TROS Radar Internetredactie

ook een moeder

Ongelezen bericht door ook een moeder »

wij hebben haast hetzelfde meegemaakt maar dan met durion en essent.en inderdaad je word van het kastje naar de muur gestuurd.
beide bedrijven geven elkaar de schuld,de persoon naar wie je vraagt ,kunnen ze nooit vinden.wij hebben van essent nog nooit wat weer gehoord zelfs geen excuus omdat zij een fout hebben begaan.maar ze verwachten wel dat je de aansluitingskosten betaald. :x

sjakie1234

Ongelezen bericht door sjakie1234 »

ga aub naar Nuon, ook zij hebben hun problemen, maar zijn wel over de hele linie de beste.

wendy H

Ongelezen bericht door wendy H »

Ook mijn vriend was pardoes zonder schrijven afgesloten van kabel.Had 1 maand achterstand.Maar met automatische incasso vertrouw je daarop.En trouwens het geld was er.Nu bijna 3 weken verder en hij wilde vanaf dag 1 betalen.Niemand kon iets zeggen over bedrag en de rekening waar naartoe gestort moest worden.Van kastje naar flinke muur gestuurd inderdaad.Na 3 weken dagelijks bellen en 4 uur in totaal in de wacht kon men vertellen hoeveel bedrag was en waar naartoe gestort moest worden.Wel 30 telefoontjes verder en een enorme rekening van in de wacht staan mobiel.Die rekening om hun te bereiken is hoger dan de maand achterstand bij Essent.Niet normaal dat je wilt betalen maar dat je de kans niet eens krijg.Dan zijn ze weer 4 dagen telefonisch niet bereikbaar.Als je belt wordt je afgesnauwd,niemand weet iets.Je krijgt nummers van 3 kantoren,hoofkantoor etc.Dan is het van:als u kan aantonen dat U gestort heeft dan heeft u na dag kabel terug.Nou mooi niet,we zijn week verder,bellen weer natuurlijk....niemand neemt op of je staat zo lang in de wacht,minstens half uur.Je krijgt ze gewoon niet te pakken.Maar ja,mijn vriend werkt ook dus kan niet hele dag aan foon hangen.Krijgen wij nu de kosten die we kwijt zijn terug van essent?Zitten uren mobiele kosten in omdat ze je laten wachten.Fijn bedrijfdat Essen.
Zodra kabel in orde is dan mooi overstappen naar een betere stroomleverancier.
Wordt je radeloos van,willen betalen maar kan niet eens.Ik vind dit gewoonweg asociaal.Dank aan de vriendelijke medewerkers van dit flutbedrijf.
Wendy

Nousje1975

Ongelezen bericht door Nousje1975 »

Sinds februari 2004 proberen wij al van het contract bij Durion af te komen. In juni 2004 hebben wij dan ook een brief geschreven, netjes drie maanden voor het einde van het zogenaamde contract, waar geen datum in staat, maar die schijn je dan maar uit de betalingen te moeten opmaken. In augustus 2004 kregen we een brief waarin werd vermeld dat we per 22 oktober 2004 van leverancier mochten veranderen. Zolang Durion geen bericht had van en andere leverancier zou de levering door gaan tot dat dit bericht binnen was. Wij gebeld met Essent en die hebben het zogenaamde inhuispakket opgestart, alleen daarbij wel even vergeten dat er een pakket verstuurd dient te worden. In oktober nog maar eens gebeld, het werd verstuurd en dan diende het contract terug gestuurd te worden. Dit hebben wij dan ook gedaan maar in december werd er nog steeds voor Durion betaald en kwamen er maar liefst vier afrekeningen van Essent. Het uitzoeken daarvan duurde bijna een maand! Nu werk ik inmiddels op het callcenter van .....Essent... en dus kan ik zien wat er verkeerd gegaan is. Na aanleiding van die gegevens heb ik een boze doch nette email verstuurd naar Durion dat wij overkonden naar Essent, maar als zij niet reageren op het berichtenverkeer dat via de Energie Clearing House ( dit is het email systeem waarop alle leveranciers en netwerkbeheerders zijn aangesloten)wordt verstuurd het natuurlijk wel heel moeilijk wordt. Bij Essent bleven ze zeggen dat we waarschijnlijk aan contract breuk deden. Van Durion heb ik nu bericht terug dat we inderdaad over kunnen naar Essent en dat ze deze keer de procedure gevolgd hebben, en dat er geen sprake is van contract breuk. Nu moet Essent ons dan weer inhuizen, en dit duurt 16 werkdagen. Als alles goed gaat hebben we dus vanaf 1 maart weer stroom van Essent.
Uit ervaring weet ik nu dat het niet meevalt om klanten te switchen, als er 1 gegeven verkeerd staat komt het berichten verkeer niet op gang en kan je wachten tot je een ons weegt, dit betekend echter niet dat ik de fouten van Essent wil goed praten. Ik hoop wel dat ik alles goed ga doen, en alleen tevreden klanten aan de lijn krijg, al kan ik me nu wel goed inleven. Voor mensen die van Durion af willen, stuur een brief en een email. ([email protected]) Op schrift schijnen ze daar alles namelijk wel te snappen maar telefonisch niet.

Gesloten