LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion krijgt boete

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mali

Durion krijgt boete

Ongelezen bericht door mali »

Durion wacht sanctie energiewaakhond
door Giel ten Bosch en Bart Mos

AMSTERDAM (DFT) - Groenestroomleverancier Durion, onderdeel van Energiebedrijf.com dat binnenkort naar de beurs gaat, staat sancties te wachten van de toezichthoudende Dienst uitvoering en Toezicht energie (DTe), zo meldt de Financiële Telegraaf.
Het energiebedrijf vreest aanzienlijke boetes opgelegd te krijgen. Aanleiding vormt de omstreden methode die Durion afgelopen jaren heeft gehanteerd bij het werven van klanten, aldus het dagblad.
Consumenten werden vaak zonder het te weten met een energiecontract opgezadeld. Dit blijkt uit processtukken voor een kort geding dat deze week in Amsterdam tegen Durion gepland staat.
Eisende partij in de procedure is Transcom Worldwide, een Gronings telemarketingbedrijf dat afgelopen jaar telefonisch klanten voor het energiebedrijf heeft geworven.
Transcom stelt nog een half miljoen euro tegoed te hebben van Durion, voor de werkzaamheden die het verricht heeft bij het sluiten van energiecontracten in het vierde kwartaal van 2004.
Het bedrijf heeft inmiddels beslag laten leggen op de bankrekeningen van het energiebedrijf bij ING Bank en Van Lanschot Bankiers. Durion zou de rekeningen van Transcom niet willen betalen, omdat het voornemens is deze te verrekenen met de sanctiemaatregelen (lees: boetes) die toezichthouder DTe zal nemen.
De verwachte DTe-boetes hebben betrekking op de omstreden wervingsmethodes die het telemarketingbedrijf ten behoeve van Durion heeft gehanteerd. Transcom stelt op haar beurt bij de werving van klanten ’conform de instructies van Durion te hebben gehandeld’ waardoor dit argument van het energiebedrijf volgens Transcom geen doel treft.

geertje

Re: Durion krijgt boete

Ongelezen bericht door geertje »

ja dat is geweldig als ze een boete mochten krijgen van DTe maar nu is mijn vraag waarom komt dit de gedupeerde niet ten goede want de NMA legt ook gigantische boetes op maar het verdwijnt altijd maar in een schatkist die niet te vullen is door de diverse graairegeringen het lijkt mij toch dat dit de consument ten goede moet komen

linnepin

Ongelezen bericht door linnepin »

Ik vernam via een bericht in de krant dat energie leverancier Durion een boete op gelegd krijgt.Dit vind ik alvast een goede stap in de richting.Ook wij zijn gedupeerd door Durion.Mijn partner en ik zijn nu stappen aan het ondernemen tegen Durion.Om te beginnen zijn wij een switch aan het realiseren naar de Nuon,vervolgens sturen wij de durion een aangetekende brief waarin staat dat wij per ingang van 21-4-2005 geen stroom meer van hun hoeven te ontvangen.Het is onbegrijpelijk dat je informatie aanvraagd en dat je er dan gelijk aan vast zit.Ik zou heel graag zien dat wij als consument ook nog iets van dat geld terug zouden zien,want wij zijn door al dit gedoe een paar honderd euro armer geworden.Kunnen jullie ons op de hoogte houden van eventuele verdere ontwikkelingen.ook zijn wij nog van plan als we over geswitcht zijn van Durion naar Nuon om een advocaat op deze zaak te zetten

M.V.G Linda van Goozen

p.s. Is er een belangen organisatie in het leven geroepen voor gedupeerden?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eindelijk gerechtigheid! :D

Gesloten