LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durion
Durion
Vanaf 1 december 2002 neem ik al groene stroom af van Durion en tot op heden, na diverse beloftes vanaf december 2003 al, heb ik nog steeds geen afrekening ontvangen. Vage beloftes, lange wachttijden bij het call centre, medewerkers zonder enige bevoegdheid. Oplichterij. Geen stroom afnemen bij zo´n partij!
Re: Durion
Ik ben zonder mijn medeweten door durion "ingelijfd" en heb dat enige tijd laten wezen. Omdat durion fouten maakte (verschillende foutieve gironummers invoeren en dan een inkassobureau inschakelen - opbellen om je als klant in te schrijven) heb ik bij mijn rechtsbijstand gevraagd of ik van het contract af kon. Volgens de jurist wel. Durion zegt van niet. Ze sturen mij (of mijn advocaat) geen copy van de (door mij al dan niet) ondertekend contract.
Nu beginnen ze weer met een zelfde verhaal.
Nu beginnen ze weer met een zelfde verhaal.
wij proberen ook al bijna een half jaar bij durion een eindafrekening te krijgen en krijgen ook iedere keer een "lulsmoes" te horen.
de ene keer is er wat misgegaan in de computer,de andere keer zijn ze er mee bezig en zo is het iedere keer wat anders.
wij hebben de laatste keer het maandbedrag terug laten boeken bij de bank en opgebeld naar durion met de mededeling dat er eerst een afrekening moet komen voordat wij weer iets gaan betalen.
de ene keer is er wat misgegaan in de computer,de andere keer zijn ze er mee bezig en zo is het iedere keer wat anders.
wij hebben de laatste keer het maandbedrag terug laten boeken bij de bank en opgebeld naar durion met de mededeling dat er eerst een afrekening moet komen voordat wij weer iets gaan betalen.
Wij zijn tot twee maal gebeld door het call-centre van Durion. Zij willen ons graag, met de belofte van een korting van 10,51%, als nieuwe klant. De persoon aan de telefoon kwam 'redelijk' betrouwbaar over, maar wij zijn in de regel al wantrouwend. Ik heb de site van Durion en van Tros-Radar bekeken. Daar kwam de nieuwe prijsvechter er niet zo goed van af...Ook een radiobericht wat ik heb beluisterd, stemde me niet tevreden. Wij gaan, ook na het lezen van de negatieve berichtgeving op het forum, dus niet in zee met Durion. Voorlopig zitten we goed bij een andere leverancier en kijken we de kat uit de boom!!!
PJCN van Ginneke
PJCN van Ginneke
-
Sinds december 2003 heeft mijn vriendin een contract bij Durion voor groene stroom. Zij betaald €25 aan Durion maar nog steeds de €125 aan Essent. Volgens het telefoonteam van Durion geven zij door aan Essent dat er stroom van Durion "gekocht" wordt en dat dit bedrag er dus bij Essent af moet. Dit gebeurt dus niet. Volgens Essent wordt ze geflesd door Durion, bestaan ze niet en kan je ervan af door een brief te schrijven naar Essent Retail in Den Bosch. Dit heeft ze gedaan, maar er is nog niets veranderd. Wel heeft ze al voor de tweede maal een aanmaning gehad, met daarin een verkeerd rekeningnummer, en de rekeningen waren allang automatisch betaald. Men zegt het op te lossen, maar we verwachten er niet te veel van. Kun je er wel onderuit? In het contract wordt niet eens een begindatum genoemd. Het eningste wat ze doen is het gesprek opnemen, en dit dient als contract. 10% goedkoper? Ze is nu €25 duurder uit!
Heel vervelend voor jou en je vriendin.
Maar je zegt zelf ook al dat essent aangeeft dat durion niet bestaat,essent flest enz.. Komt dat volgens jou vertrouwelijk over van essent?
essent en de andere grotere energiebedrijven zijn als de dood dat ze klanten kwijtraken..en dat gebeurd ook,maar ze zijn wel jarenlang de grootsten geweest en hebben het monopolie gehad.
Logisch dat ze zo reageren,maar dat betekent niet dat dit de schuld van durion is.
Ik heb bij durion gewerkt,en heb uit zeer betrouwbare bron vernomen(door zelf een test gedaan te hebben) dat essent en andere bedrijven expres de boel vertraagd,om mensen maar zo lang mogelijk aan te houden,en ze het idee te geven dat het aan durion ligt. Terwijl essent het de consument moeilijk maakt!!!
Zodat mensen dus het idee hebben dat durion onbetrouwbaar is en weer terug willen naar essent ed.
Die grote bedrijven zijn dus de schuld dat de consument moeilijkheden krijgt met de energie,en schuiven de schuld op durion.
Ik werk er niet meer,maar toch weet ik wat er speelt,en vind het dan ook oneerlijk dat op deze manier durion een slechte naam krijgt..Essent staat toch niet voor niets al geruime tijd op 1 van de slechtste bedrijven van het moment???
Maar je zegt zelf ook al dat essent aangeeft dat durion niet bestaat,essent flest enz.. Komt dat volgens jou vertrouwelijk over van essent?
essent en de andere grotere energiebedrijven zijn als de dood dat ze klanten kwijtraken..en dat gebeurd ook,maar ze zijn wel jarenlang de grootsten geweest en hebben het monopolie gehad.
Logisch dat ze zo reageren,maar dat betekent niet dat dit de schuld van durion is.
Ik heb bij durion gewerkt,en heb uit zeer betrouwbare bron vernomen(door zelf een test gedaan te hebben) dat essent en andere bedrijven expres de boel vertraagd,om mensen maar zo lang mogelijk aan te houden,en ze het idee te geven dat het aan durion ligt. Terwijl essent het de consument moeilijk maakt!!!
Zodat mensen dus het idee hebben dat durion onbetrouwbaar is en weer terug willen naar essent ed.
Die grote bedrijven zijn dus de schuld dat de consument moeilijkheden krijgt met de energie,en schuiven de schuld op durion.
Ik werk er niet meer,maar toch weet ik wat er speelt,en vind het dan ook oneerlijk dat op deze manier durion een slechte naam krijgt..Essent staat toch niet voor niets al geruime tijd op 1 van de slechtste bedrijven van het moment???
-
Het is inderdaad zo dat Essent graag zijn eigen klanten behoud. Maar Durion beloofd duidelijkdat zij doorgeven aan Essent dat er stroom via Durion gekocht wordt en dus dat het maand bedrag bij Essent omlaag kan. Er wordt nu nog steeds teveel betaald, dus waar is die 10% korting dan. Ze doen er alle twee niets aan.
weer iemand die bij durion gewerk heeft(gast 154)ik vraag me zelf af waarom je er niet meer werkt.
durion speelt de zwarte piet door naar de grotere energie bedrijven,maar de handelswijze van durion is pas echt erg.
alles gaat heel makkelijk voor durion wanneer ze je rek.nummer en adres hebben bemachtigt.
natuurlijk is het heel stom om je rek. nummer te geven , maar durion zegt dat het ter controle is .
en omdat de meeste nederlanders te goed van vertrouwen zijn , en niet eens weten wat koop op afstand inhoud is het heel makkelijk om klanten naar zich toe te trekken.
als je eenmaal in de mallemolen van durion zit lijkt het wel of je er nooit meer uit komt.
als je per email de vraag stelt om van het contract af te zien,moet je dat schriftelijk doen voorzien van een handtekening.
per telefoon krijg je alleen maar te horen dat ik heb toegezegd,en dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren.
en ze zeggen dat ze het gesprek hebben opgenomen,daar krijg je helemaal geen antwoord op.
maar hoe moet je nu weten dat er een wurg contract in het informatie pakket zit zoals dat door durion gezegd wordt.
per (aangetekende) brief wordt je ook niet wijzer , dan krijg je te lezen dat je een jaar contract hebt.
dus wie in hier nu eerlijk.
er wordt gewoon misbruik gemaakt van de onwetendheid van de mensen.
ik zou graag van mensen willen horen die ook van durion afwilden , of dat al gelukt is en hoe .[quote]
durion speelt de zwarte piet door naar de grotere energie bedrijven,maar de handelswijze van durion is pas echt erg.
alles gaat heel makkelijk voor durion wanneer ze je rek.nummer en adres hebben bemachtigt.
natuurlijk is het heel stom om je rek. nummer te geven , maar durion zegt dat het ter controle is .
en omdat de meeste nederlanders te goed van vertrouwen zijn , en niet eens weten wat koop op afstand inhoud is het heel makkelijk om klanten naar zich toe te trekken.
als je eenmaal in de mallemolen van durion zit lijkt het wel of je er nooit meer uit komt.
als je per email de vraag stelt om van het contract af te zien,moet je dat schriftelijk doen voorzien van een handtekening.
per telefoon krijg je alleen maar te horen dat ik heb toegezegd,en dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren.
en ze zeggen dat ze het gesprek hebben opgenomen,daar krijg je helemaal geen antwoord op.
maar hoe moet je nu weten dat er een wurg contract in het informatie pakket zit zoals dat door durion gezegd wordt.
per (aangetekende) brief wordt je ook niet wijzer , dan krijg je te lezen dat je een jaar contract hebt.
dus wie in hier nu eerlijk.
er wordt gewoon misbruik gemaakt van de onwetendheid van de mensen.
ik zou graag van mensen willen horen die ook van durion afwilden , of dat al gelukt is en hoe .[quote]