| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] e mail gehad ontbinding overeenkomst energie direct
e mail gehad ontbinding overeenkomst energie direct
Ik krijg net een e-mail met het bericht,dat ze van zinnen zijn om mijn overeenkomst te ontbinden omdat ik mezelf niet aan de betalingsregeling heb gehouden.
Nu heb ik idd een regeling lopen en heb deze maand gewoon netjes het termijn betaald.
Ik ben sinds kort alleen met 2 kindjes en krijg geen uitkering omdat ik net teveel verdien.
Mijn ex draagt zorg voor het betalen van de rekening van energie direct.
Hij had deze maand niet betaald en ik heb hem dat verteld en hij heeft alsnog betaald.
Nu krijg ik dus mail dat ze me willen ontbinden en ze hebben me maar gelijk aangemeld bij de schuldsanering.
Moet ik nu weer gaan bellen?
Ook staat er in die mail dat ik ws niet bij een ander terecht kan,omdat ik een wanbetaler ben.
Dus..........moet ik zonder stroom en gas gaan leven?
Hoe nu verder,dat worden slapeloze nachten,of geld gaan lenen om alsnog te betalen en een andere leverancier zoeken?
Nu heb ik idd een regeling lopen en heb deze maand gewoon netjes het termijn betaald.
Ik ben sinds kort alleen met 2 kindjes en krijg geen uitkering omdat ik net teveel verdien.
Mijn ex draagt zorg voor het betalen van de rekening van energie direct.
Hij had deze maand niet betaald en ik heb hem dat verteld en hij heeft alsnog betaald.
Nu krijg ik dus mail dat ze me willen ontbinden en ze hebben me maar gelijk aangemeld bij de schuldsanering.
Moet ik nu weer gaan bellen?
Ook staat er in die mail dat ik ws niet bij een ander terecht kan,omdat ik een wanbetaler ben.
Dus..........moet ik zonder stroom en gas gaan leven?
Hoe nu verder,dat worden slapeloze nachten,of geld gaan lenen om alsnog te betalen en een andere leverancier zoeken?
Re: e mail gehad ontbinding overeenkomst energie direct
Dat is zeker balen, maargoed Energie direct is een commerciële onderneming en wil graag geld zien voor zijn geleverde diensten.
Het enige wat je kan doen is in de telefoon klimmen en de situatie uitleggen en hopen dat ze begrip voor de situatie hebben. Niets doen lijkt mij de slechste keuze.
Het lijkt me een lastige situatie, hopenlijk valt er nog wat te regelen. Succes in iedergeval.
Het enige wat je kan doen is in de telefoon klimmen en de situatie uitleggen en hopen dat ze begrip voor de situatie hebben. Niets doen lijkt mij de slechste keuze.
Het lijkt me een lastige situatie, hopenlijk valt er nog wat te regelen. Succes in iedergeval.
Ik snap ook wel dat energiedirect geld wil zien,voor de diensten,en die hebben ze ook gehad.
Ik had met intrum afgesproken vorige week dinsdag het termijn te betalen.
Dit heb ik ook gedaan,omdat toen mijn salaris binnen was,en netjes mijn overschrijving op de post gedaan.
Nu blijkt die pas heel laat binnen te zijn gekomen en van mijn rekening te zijn afgeschreven.
Mijn ex heeft ook gewoon het achterstallige voorschot betaald.
Ik moet alsnog binnen 5 dagen betalen(weet niet eens hoeveel) en dan willen ze de overeenkomst behouden.
Intrum weet ineens van geen betalingsregeling af.
Volgende keer is het dus wel handig om op te schrijven met wie ik heb gesproken.
Wil nu uit gaan kijken naar een andere energie leverancier,maar dat neemt het probleem niet weg waar ik nu mee zit.
Ben dit niet gewend van energie direct,ik ben altijd goed te woord gestaan en heb altijd een goede service gehad.
Nou ja,heb nog een aantal daagjes,dus kijk wel even hoe ik het op ga lossen,wordt een sobere kerst en oud en nieuw denk ik met mijn 2 kindjes.
Niet betalen is geen optie,had wat meer coulance verwacht,maar helaas.
Ik had met intrum afgesproken vorige week dinsdag het termijn te betalen.
Dit heb ik ook gedaan,omdat toen mijn salaris binnen was,en netjes mijn overschrijving op de post gedaan.
Nu blijkt die pas heel laat binnen te zijn gekomen en van mijn rekening te zijn afgeschreven.
Mijn ex heeft ook gewoon het achterstallige voorschot betaald.
Ik moet alsnog binnen 5 dagen betalen(weet niet eens hoeveel) en dan willen ze de overeenkomst behouden.
Intrum weet ineens van geen betalingsregeling af.
Volgende keer is het dus wel handig om op te schrijven met wie ik heb gesproken.
Wil nu uit gaan kijken naar een andere energie leverancier,maar dat neemt het probleem niet weg waar ik nu mee zit.
Ben dit niet gewend van energie direct,ik ben altijd goed te woord gestaan en heb altijd een goede service gehad.
Nou ja,heb nog een aantal daagjes,dus kijk wel even hoe ik het op ga lossen,wordt een sobere kerst en oud en nieuw denk ik met mijn 2 kindjes.
Niet betalen is geen optie,had wat meer coulance verwacht,maar helaas.
Ik zou weer even in de telefoon klimmen en de situatie uitleggen. Uit jou reactie merk ik ook op dat je met acceptgiro betaald. Je hebt wel internet, dus wellicht is het verstandig om te gaan internetbankieren. Dan worden betalingen veel sneller verwerkt. Je kan natuurlijk ook even het probleem met de TNT aankaarten omdat je met acceptgiro hebt betaald en dat je alsnog graag de regeling wilt voortzetten ondanks dat de betaling misschien enkele dagen te laat was binnengekomen. Het lijkt mij dat een incassobureau liever geld ziet dan dat ze het moeilijk moeten gaan oplossen.
Mocht je er niet uitkomen met het incassobureau moet je direct Energie Direct bellen. Over het algemeen werkt communicatie met de eiser zelf vaak een stuk prettiger en valt vaak hier beter mee te onderhandelen. Incassobureau's willen zo snel mogelijk geld zien en nemen dus standaard een stugge houding aan. Hier kun je als consument niet zomaar doorheen breken als je hier geen ervaring mee hebt.
Ik weet niet wat de achterstand is, maar zomaar afsluiten zal niet gebeuren. Hier moet dan wel een grote achterstand voor zijn en de maandelijkse normale termijnen ook niet worden betaald. Uit jou reactie merk ik op dat de normale termijnen gewoon worden betaald en daarnaast nog achterstallige termijnen middels een betaalregeling worden ingehaald. Lijkt mij dus niet echt een reden om af te sluiten, want uiteindelijk zal Energie Direct gewoon zijn geld krijgen.
Mocht je er niet uitkomen met het incassobureau moet je direct Energie Direct bellen. Over het algemeen werkt communicatie met de eiser zelf vaak een stuk prettiger en valt vaak hier beter mee te onderhandelen. Incassobureau's willen zo snel mogelijk geld zien en nemen dus standaard een stugge houding aan. Hier kun je als consument niet zomaar doorheen breken als je hier geen ervaring mee hebt.
Ik weet niet wat de achterstand is, maar zomaar afsluiten zal niet gebeuren. Hier moet dan wel een grote achterstand voor zijn en de maandelijkse normale termijnen ook niet worden betaald. Uit jou reactie merk ik op dat de normale termijnen gewoon worden betaald en daarnaast nog achterstallige termijnen middels een betaalregeling worden ingehaald. Lijkt mij dus niet echt een reden om af te sluiten, want uiteindelijk zal Energie Direct gewoon zijn geld krijgen.
Ik volg hetniet helemaal. Je had een betalingsregeling ivm achterstallige betalingen. Nu is, om wat voor reden dan ook, de betaling later ontvangen dan de afspraak van de betalingsregeling. Klopt dit?
Wat mij ook niet duidelijk is of jij deze betalinsgregeling op papier hebt.
Betalingsregelingen komen over het algemeen direct te vervallen als er niet tijdig wordt betaald. Energiedirect is een commercieel bedrijf.
Je mag in de winterperiode overigens niet worden afgesloten voor electriciteit. Uiteraard gelden hier wel uitzonderingen voor.
Wat mij ook niet duidelijk is of jij deze betalinsgregeling op papier hebt.
Betalingsregelingen komen over het algemeen direct te vervallen als er niet tijdig wordt betaald. Energiedirect is een commercieel bedrijf.
Je mag in de winterperiode overigens niet worden afgesloten voor electriciteit. Uiteraard gelden hier wel uitzonderingen voor.
Ik heb de betalingsregeling niet op papier staan,dit is telefonisch afgesproken met Intrum Justitia.
Ik zou dus op dinsdag een termijn betalen en heb ook op dinsdag het overschrijvingsformulier op de post gedaan(sinds gisteren heb ik overigens internetbankieren,want dit zal me niet nog eens gebeuren).
Waarschijnlijk is dit langer onderweg geweest door de staking van TNT(is me ook telefonisch door TNT meegedeeld) en dus wat later van de bank afgeschreven.
Nu willen ze dus het contract ontbinden,mits ik binnen 5 dagen alles betaal.
Dit kan ik dus niet,ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen,waarvan 1 chronisch ziek is en ik verdien maar een parttime salaris.
Ik heb geprobeerd naar energie direct te bellen,maar kwam er niet tussen.
Heb nu een mail gestuurd met de vraag of ze met tegemoet willen komen,doordat ik per direct €200 overmaak en de rest wat later(weet nog geen eens hoeveel).
Ik hoop dat ze me willen helpen,want heb nog nooit klachten gehad.
Maar dit is gewoon een samenloop van omstandigheden,doordat ik alleen ben te komen staan met 2 kids en mijn ex de rekeningen voor energie direct zou betalen.
Dit heeft hij dus wel gewoon gedaan,dus snap het dan ook niet.
Heb nog tot aanstaande woensdag (als ze gewone dagen rekenen) en anders tot vrijdag om te betalen.
Hoop iig dat ze snel reageren op mijn mail of bellen en dat het opgelost kan worden.
Ik zou dus op dinsdag een termijn betalen en heb ook op dinsdag het overschrijvingsformulier op de post gedaan(sinds gisteren heb ik overigens internetbankieren,want dit zal me niet nog eens gebeuren).
Waarschijnlijk is dit langer onderweg geweest door de staking van TNT(is me ook telefonisch door TNT meegedeeld) en dus wat later van de bank afgeschreven.
Nu willen ze dus het contract ontbinden,mits ik binnen 5 dagen alles betaal.
Dit kan ik dus niet,ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen,waarvan 1 chronisch ziek is en ik verdien maar een parttime salaris.
Ik heb geprobeerd naar energie direct te bellen,maar kwam er niet tussen.
Heb nu een mail gestuurd met de vraag of ze met tegemoet willen komen,doordat ik per direct €200 overmaak en de rest wat later(weet nog geen eens hoeveel).
Ik hoop dat ze me willen helpen,want heb nog nooit klachten gehad.
Maar dit is gewoon een samenloop van omstandigheden,doordat ik alleen ben te komen staan met 2 kids en mijn ex de rekeningen voor energie direct zou betalen.
Dit heeft hij dus wel gewoon gedaan,dus snap het dan ook niet.
Heb nog tot aanstaande woensdag (als ze gewone dagen rekenen) en anders tot vrijdag om te betalen.
Hoop iig dat ze snel reageren op mijn mail of bellen en dat het opgelost kan worden.
Je hebt dus niet voldaan aan de betalingsregeling. Immers als je de opdracht op de dag van betalen op de post doet, kan de betaling nooit op tijd verricht worden. Zij eisen nu in een keer het openstaande bedrag op.
Bellen werkt echt beter dan mailen. Heb geduld en blijf bellen. Met bellen bereik je meer. Realiseer je wel dat zij dagelijks dit soort verhalen horen en dat toezeggingen vaak niet na worden gekomen. Hoe moeilijk ook, laat je in zo'n gesprek niet leiden door je emoties.
Je wilt nu eigenlijk een nieuwe betalingsregeling. Zij zullen hier niet aan meewerken, gezien je de 1e regeling niet bent nagekomen. Als je niets doet bereik je zeker niets.
Zoalng er een betalingsachterstand is kun je volgens mij niet overstappen.
Bellen werkt echt beter dan mailen. Heb geduld en blijf bellen. Met bellen bereik je meer. Realiseer je wel dat zij dagelijks dit soort verhalen horen en dat toezeggingen vaak niet na worden gekomen. Hoe moeilijk ook, laat je in zo'n gesprek niet leiden door je emoties.
Je wilt nu eigenlijk een nieuwe betalingsregeling. Zij zullen hier niet aan meewerken, gezien je de 1e regeling niet bent nagekomen. Als je niets doet bereik je zeker niets.
Zoalng er een betalingsachterstand is kun je volgens mij niet overstappen.
Ik lees dit als start en vervolgens lees ik dat u steeds de rekening(en) betaald. ?Mijn ex draagt zorg voor het betalen van de rekening van energie direct.
Ik kan het even niet volgen.
Kan het zijn dat er is afgesproken, zonder dat u dit hebt begrepen dat het bedrag op uiterlijke deze dag/datum op hun rekeningnummer bijgeschreven moest staan? Want daarover wil nog wel eens over en weer misverstanden optreden. Ik vermoed namelijk dat het op die dag op hun rekening zichtbaar moest zijn. En niet dat je dan de overschrijving via het posten van de acceptgoti zou doen.Ik zou dus op dinsdag een termijn betalen en heb ook op dinsdag het overschrijvingsformulier op de post
Op wiens naam staan de leveringscontracten?
Wel als de leverancier een zogeheten 'Einde Levering' gaat doen. En zoals ik dat opmaak, is hier sprake van. Als dit gebeurd, dan dient TS zich ten spoedigste bij een andere leverancier aan te melden.Zoalng er een betalingsachterstand is kun je volgens mij niet overstappen.
Het energie contract staat op mijn naam en de incasso's worden door mijn ex betaald.
Nu bleek dat de incasso van het maandelijkse voorschot te laat binnen was en het termijn voor Intrum ook.
Heb vandaag een brief gekregen.
Als ik binnen 5 dagen betaal,is er niets aan de hand.
Ik wil niet overstappen en ook niet in de kou zitten,dus kies er gewoon voor om maandag te betalen(heb een meevallertje van de belasting gehad) en doe het maar iets minder met de kerst.
Het voorschot van november wat nu te laat binnen was hebben ze voor december gebruikt,dus dat is iig al betaald.
Allen de incasso kosten zijn belachelijk hoog €150,00,maar ja daar doe je weinig aan.
Dus ga ik maar gewoon betalen dan heb ik kopzorgen en slapeloze nachten minder en ik eet met de kerst bij een ander,dus dat komt ook wel goed.
Baal er alleen van dat je niet begrepen wordt,door geen van de 2 instanties.
Heb mijn hele leven gewerkt,nergens met mijn handje opengestaan,nooit achterstanden gehad,maar door zo'n ex die zijn afspraken niet nakomt,zou je in de kou komen te zitten.
Hij betaald geen alimentatie,omdat hij energie direct en de tv voor me betaald,maar die ga ik voortaan zelf betalen en hij mag nu dus wel alimentatie gaan betalen.
Door hem zit ik de rest van deze maand weer moeilijk.
Maar betalen is altijd nog beter dan niks doen.
Als ik betaal wordt het contract gewoon voortgezet.
Nu bleek dat de incasso van het maandelijkse voorschot te laat binnen was en het termijn voor Intrum ook.
Heb vandaag een brief gekregen.
Als ik binnen 5 dagen betaal,is er niets aan de hand.
Ik wil niet overstappen en ook niet in de kou zitten,dus kies er gewoon voor om maandag te betalen(heb een meevallertje van de belasting gehad) en doe het maar iets minder met de kerst.
Het voorschot van november wat nu te laat binnen was hebben ze voor december gebruikt,dus dat is iig al betaald.
Allen de incasso kosten zijn belachelijk hoog €150,00,maar ja daar doe je weinig aan.
Dus ga ik maar gewoon betalen dan heb ik kopzorgen en slapeloze nachten minder en ik eet met de kerst bij een ander,dus dat komt ook wel goed.
Baal er alleen van dat je niet begrepen wordt,door geen van de 2 instanties.
Heb mijn hele leven gewerkt,nergens met mijn handje opengestaan,nooit achterstanden gehad,maar door zo'n ex die zijn afspraken niet nakomt,zou je in de kou komen te zitten.
Hij betaald geen alimentatie,omdat hij energie direct en de tv voor me betaald,maar die ga ik voortaan zelf betalen en hij mag nu dus wel alimentatie gaan betalen.
Door hem zit ik de rest van deze maand weer moeilijk.
Maar betalen is altijd nog beter dan niks doen.
Als ik betaal wordt het contract gewoon voortgezet.