LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E.on belazert je aan de deur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
TwinsisterWendy

E.on belazert je aan de deur

Ongelezen bericht door TwinsisterWendy »

Ik kreeg vandaag twee heren aan de deur die beweren van mijn energiemaatschappij te zijn, namelijk Essent. Ik zou een brief hebben ontvangen over wijzigingen, over die brief zouden nog veel vragen zijn en zij komen nu om mij te informeren. De hele houding hierbij is, dat ik ze had moeten verwachten, ik had immers een brief gehad. Gelukkig ben ik niet achterlijk en ik meen hierover al eens iets op tv gezien te hebben. Een van de twee heren droeg een rode E.on jas... mja en dan beweren dat je van essent komt. Het verhaal was dat essent veranderd was naar iets nieuws (iets van acm of hcm, maar da's dus uit de dikke duim) en dat ik straks twee rekeningen zou gaan krijgen. T komt er dan uiteindelijk natuurlijk op neer dat ik iets moest tekenen zodat dat niet meer zou gebeuren, en in werkelijkheid laten ze je dan gewoon overstappen op E.on. Maar zo ver kwamen ze niet, heb ze gewezen op de geen colportage sticker op mijn deur: en een van twee vroeg nog "wat betekent dat dan"? Duh.. geen verkoopsmoesjes aan de deur. Heb de deur dichtgeramd en ik heb essent gebeld voor opheldering. Mijn vermoedens waren geheel juist, dit was een onzinverhaal. Mensen laat je niet belazeren!! Ik heb dit verhaal ook neegelegd bij de NMA.

Bob Schurkjens

Re: E.on belazert je aan de deur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Melden bij Consuwijzer zou ik zeggen. Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... er#p978628

"De truc met de brief" is inderdaad een techniek om je te misleiden. Vara's Kassa heeft hier ook aandacht aan besteed. Een van de colporteurs die met de verborgen camera werd gevolgd legde in geuren en kleuren uit hoe hij deze techniek gebruikte om klantjes te "naaien".

Zie: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... 1/speel/1/

TwinsisterWendy

Re: E.on belazert je aan de deur

Ongelezen bericht door TwinsisterWendy »

Klopt, die aflevering had ik gezien. Vandaar dat bij mij alle alarmbellen gingen rinkelen. Ik heb inderdaad dit aangegeven bij consuwijzer (en dat gaat dan in behandeling bij de NMA).

Gesloten