LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Echt zoveel goedkoper?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tjoektjoek

Echt zoveel goedkoper?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik had weer een verkoper aan de lijn. Situatie: ik zit bij Nuon en Oxxio belde mij.

Ik zou bij Oxxio 8,73% goedkoper uit zijn dan bij Nuon. Dat is mooi.
Daarnaast verzekerde de verkoper dat ik via Nuon mijn stroom zou blijven ontvangen. Oxxio doet alleen de inkoop. Goh...

Ik heb even rond gekeken en nu blijkt dat ik ten eerste helemaal geen klant zou blijven bij Nuon. Ik zou wel het netbeheer betalen aan Continuon, maar ik zou wel degelijk klant worden van Oxxio.

Tot zover nog logisch.

Maar wat veel mensen niet weten (ik wist het ook niet) is dat Oxxio wel iets goedkoper is, maar dat die 8,73% korting op de leveringsprijs is! Dus niet op de belastingen en het netbeheer. Al met al zou ik daar dus ongeveer 0,9% op vooruit gaan.

Nou, ik betaal momenteel 180 Euro per maand aan Nuon voor groenestroom en gas. Voor die 1,62 per maand ga ik echt niet bij een bedrijf als Oxxio. Nuon mag dan niet foutloos werken (zie dit forum :D ), maar Oxxio vertrouw ik helemaal niks toe.

Dus wees gewaarschuwd! 8)

Dilbert29

Re: Echt zoveel goedkoper?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja slimme ontdekking hoor. Ondanks alle reclame en andere onzin die ze over je uitstorten ben je vrijwel nergens goedkoper uit. Het scheelt je op zijn hoogst een paar euro, maar de prijzen ontlopen elkaar niet veel.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Precies, ik kan maar 1 advies geven, als je bij een bedrijf zit wat op zich redelijk gaat dan niet veranderen! En zeker niet naar Oxxio, de betrouwbaarheid van die zaak laat veel te wensen over. 't scheelt allemaal niet zo veel qua prijs!

j.jagt

Ongelezen bericht door j.jagt »

Dus wees gewaarschuwd!
Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je eenmaal gebeld bent door deze boeven dat je al min of meer klant bent, dus wees dubbel gewaarschuwd...

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je eenmaal gebeld bent door deze boeven dat je al min of meer klant bent, dus wees dubbel gewaarschuwd...
Zodra ze je een zgn informatiepakket (blijkt vrijwel altijd een kontrakt te zijn) thuis gestuurd hebben, en je hebt niet binnen 7 dagen opgezegd dan zit je er inderdaad gegarandeerd aan vast.
Maar zoals j.jagt al zegt: ook als je niets thuis gestuurd hebt gekregen proberen ze in veel gevallen je toch naar hen te laten switchen.
Omdat deze switchprocedure een onderling akkevietje is tussen de energiebedrijven, kom je daar zelf pas heel laat achter, nl. fakturen (of nog erger: aut. inkasso's) van E.D.
In dat geval kun je proberen je door de "oude" energieleverancier terug te laten zetten als zgn. "ongewenste switch".

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

De verschillen zijn inderdaad minimaal, en vooral niet vergeten om -als je toch van aanbieder wisselt- de afgesproken prijs uit te draaien en te bewaren. De energieleverancier "vergist" zich helaas nog wel eens in de berekening.
EN VOORAL NIET NAAR OXXIO OF CAPLARE GAAN, deze bedrijven maken een potje van je afrekening, ALS je hem al krijgt

Gesloten