LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eeneco schrijft zomaar 4800 euro af...SCHADEVERHAAL?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
suikermans

Eeneco schrijft zomaar 4800 euro af...SCHADEVERHAAL?

Ongelezen bericht door suikermans »

Afgelopen week (vrijdag middag) opgeschrijft door een afschrijving van 4800 euro van eneco. Geen standenkaart of standen doorgegeven. Ook geen afrekeking ontvangen. Enorm in het rood. En dus voordat (kon maandag pas bellen)het door de bank getouneerd was, kon dit gezinnetje 7 dagen geen geld pinnen. Eneco op maandag gebeld. In het totaal 22 keer gebeld over een periode van ruim 100 minuten. Wat een krankzinnig drama. Wanneer je eindelijk verbinding hebt moet je echt helemaal uit je dak gaan voordat ze uberhaupt iets voor je doen. En dan een momentje ik zoek iemand van de financien...... 35 minuten niets meer. Belje vervolgens terug. (weer 15 minuten), vraag je naar die persoon.... Krijg je als antwoord: O die is al een half uur naar huis!
Ik ben echt in mijn leven nog nooit zo boos geweest. wat een enorm slecht (bereikbare) empathieloze bende is het daar.
Uiteindelijk vroeg ik hun alleen maar; Laat iemand mij terugbellen door iemand met authorastie en beslissingsbevoegdheid. WIJ BELLEN NOOIT TERUG is dan het antwoord.
Maar goed de vraag is: HOE KAN IK EEN SCHADEVERHAAL DOEN? HEEFT IEMAND HIERMEE ERVARING?
Want: 7 dagen 4000 euro roodstaan en ente verlies over een krappe 10.000 gulden(?!). 2 uur bellen. Enorme eneco-stress en bovenal een week geen geld.

Angeleyez

Re: Eeneco schrijft zomaar 4800 euro af...SCHADEVERHAAL?

Ongelezen bericht door Angeleyez »

Het is de arrogantie van de macht!

Ik wilde maandelijks meer betalen maar dat vrijwillig,want er kan een maand tussen zitten dat ik extra geld niet kan missen [en dat zou incassoburo betekenen]. Dit kon vroeger altijd bij eneco. Nu krijg ik elke maand als ik meer betaal na 2 maanden het extra betaalde terug. 'U moet het geld maar op een spaarrekening gooien om een evt afrekening te kunnen betalen',werd er gezegd. Service? ammehoela!

En eneco,lazer nu eens op van die tv met die zusjes! Energiebedrijf kun je beter omdopen in baggerbedrijf.

w.g consument

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Eneco of welke energieleverancier dan ook mag soortgelijke bedragen helemaal niet afschrijven!
In zo'n geval is het zinvol om terstond tot storno van het afgeschreven bedrag over te gaan.
Bij bepaalde banken, zoals de ABN-AMRO bank kunt U dat online via
www.abnamro.nl/storno. Klik op terugboeken incasso.
Het is zinvol om Uw klacht tevens aan te melden via:
www.dte.nl

Chanmaster

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Om maar even de vraag te beantwoorden:

Schade verhalen doe je door eneco eerst schriftelijk aansprakelijk te stellen. Leg duidelijk uit wat de schade is en stel zelf een redelijk bedrag voor.

Wanneer ze hier niet op ingaan, zul je verdere stappen moeten ondernemen. Je komt dan bij de geschillencommissie of de rechter uit.

Nog even wat dingen om bij jezelf na te gaan voordat je de brief stuurt:
- als je het bedrag hebt laten storneren bij de bank heb je geen renteverlies, de terugboeking gebeurt namelijk met dezelfde rentedatum als je oorspronkelijke afschrijving
- wees er zeker van dat je zelf niet schuldig bent aan het feit dat er geschat is, bijvoorbeeld doordat je geen meterstanden hebt doorgegeven, terwijl er wel om gevraagd was

Gesloten