LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EenGeheel Andere Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
steinmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2005 13:59

EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door steinmeijer »

Geachte Redactie ,

Mijn broertje verNuont zo'n 115 euro per maand .
Er gebeurt weinig bijzonders in zijn leven .
Er gebeurde weinig in die de rekening .
Vorig jaar kreeg hij een naheffing van 500 euro .
Hij scharrelde dat geld bij elkaar en zette de kachel een tandje lager .
Dit jaar kreeg hij 1000 (duizend) euro terug van de Nuon .
Dat kan alleen juist zijn als hij in het laatste jaar tien maanden
in China had gewoond, de koelkast thuis uitgeschakeld .
Blijkbaar heeft de Nuon nu maar iemand gehuurd om fantasierekeningen te schrijven .

met vriendelijke groet ,

joep

altijd weer die Nuon!

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Geschatte meterstanden !?
Als je zelf de meterstanden een beetje bijhoudt wordt je in ieder geval niet verrast door dit soort dingen.

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry gaat niet altijd op: ik hou alles heel goed bij, maar bij een switch van Shell terug naar Nuon, vondt de Nuon het op mijn eindafrekening nodig om mij helemaal het graf in te schatten. De goeie meterstand was bekend bij mij , Shell en de Nuon, maar er is geen doorkomen aan. Nuon medewerkers vertellen me dat ze aan een geschatte stand NIETS kunnen veranderen, terwijl zij die HELE foute schatting gemaakt hebben en me dus gewoon bestelen.

Mijn verhaal staat hier ook (Nuon,.... met je kop tegen de muur lopen).
Er is op dit forum een Nuon medewerker aktief, die zegt je te willen helpen maar puntje bij paaltje schijnbaar afhaakt. Bellen naar de Nuon klantenservice, en er is niemand die op de hoogte is van een collega die aktief is op Radar......

nuon medewerker

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

ik zou je daar heel graag mee willen helpen
maar de schatting my switch mag niet worden aangepast (hoe vervelend dat ook is)
de informatie de mijn collega dus heeft gegeven is correct
dit is een regel opgezet door de DTE

uiteindelijk is dit in het nadeel van nuon (als je zoals ik aanneem te hoog bent ingeschat) aangezien bij de volgende jaarnota u een aanzienlijke terugbetaling krijgt en dit is geld dat u aan de oude leverancier heeft betaald

de switch stand is helaas niet aan te passen (we zijn daarin met handen en voeten gebonden) maar we kunnen wel na 3 maanden (mag niet eerder) een tussentijdse nota sturen.
dan worden de juiste standen alsnog gebruikt!

misschien niet helemaal wat je in gedachte had maar ik heb het vermoeden dat de 3 maanden toch al bijna om zijn :-)

succes

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Denk na man, dit betreft een eindafrekening over 2004, dat gaat op een eindafrekening van 2005 helemaal niet terugkomen...De eindmeterstand van 2004 klopt wel namelijk.

Wordt het niet eens tijd dat jullie met beide voeten terugkeren op aarde ? Ik heb van de week weer gebeld met dat kantoor van je, maar daar wordt ik helemaal niet goed van. Ik heb nu kontakt opgenomen met de geschillencommissie, die mag het verder uitzoeken.


"uiteindelijk is dit in het nadeel van nuon" : Jazeker, het is een zielig bedrijf, en heeft het beste voor met de klanten.


Voor de rest sorry dit "geschil" via een andere draadje uit te vechten, misschien heeft iemand anders nog wat zinnigs te melden voor Joep ?

Jaap

valandil

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door valandil »

Pardon... je voorschot is niet aan te passen? Onzin beste medewerker... Ik werd aangeslagen voor 170 euro per maand, en ben op mijn eigen initiatief op 60 euro gezet. En wel per direct. Niks drie maanden. Een tussentijdse verhoging van 60 naar 66 euro wegens gestegen prijzen heb ik ook niet geaccepteerd en ik betaal nu weer 60 euro voorschot. Ik bankier bij de ABN en niet bij de NUON!!!!!! NUON moet leren dat de klant koning is!!!!

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

NUON moet leren dat de klant koning is!!!!
HA!
Op het moment dat Nuon bij jouw de hoofdzekering verwijderd zul je eens zien wie d'r koning in energieland is Valandil :twisted:

kuuke2k5

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door kuuke2k5 »

Valandil jij ben echt stoer, je termijnbedrag omlaag op jou initiatief, verhoging niet geaccepteerd, nee prima!

Jij bent het soort waar ik elke vorm van medewerking bij weiger als je bij de jaarafrekening komt zeuren om een betalingsregeling.

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

medewerkers als kuuke2k5 zouden in helaas voorije tijden nog op de brandstapel terecht zijn gekomen.

nuonmedewerker

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

halaas voor u heeft hij wel gelijk

stel nu dat u het bij het verkeerde eind heeft en dat uw termijn nota wel correct is.
en u heeft dus uw termijnbedrag verlaagt met 110 euro per maand

ik kan u dan geen betalingsregeling aanbieden op de jaarnota (1320 euro) en u zult dit dus in een keer moeten betalen

het is zo dat de klant koning is maar soms moet je de koning tegen zijn eigen slechte ideeen beschermen!
als u het bij het verkeerde eind heeft hoop ik dat u het in een keer kan betalen!, zoniet dan gaat u niet langs start maar direct naar incasso :-)

nog iets anders
een gemiddeld termijnbedrag voor gas en electra is 130 euro
60 euro is dus wat aan de lage kant!

succes!

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang de op afstand uitleesbare meters nog niet ingevoerd worden blijf je dit houden!
En de uiteindelijke verliezer is toch de "weerspannige" klant die kost wat kost koning wil zijn.
Boter bij de vis blijft het beste principe :idea:
Net als telefoon en kabel elke maand afrekenen.

Kuuke2k5

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Kuuke2k5 »

Op afstand uitleesbaar zal ook echt wel komen.
Maar er huppelen zoveel van die consumenten rond die denken dat
ze een ENERGIE-EINSTEIN zijn maar er geen kloot van snappen.

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom wordt van de Call-center agents enig invoelend vermogen verwacht voor de mensen die het licht nog niet gezien hebben of in geval van afsluiting niet meer zien :twisted:

Kuuk2k5

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Kuuk2k5 »

NUON KING OF THE WORLD!!! :twisted:

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb onlangs de verhuizing van mijn Oma telefonisch doorgegeven en het is 100% goed geregeld door Nuon.
De jaarafrekening kwam binnen enkele weken en het nieuwe adres is zonder fouten in de administratie verwerkt.
Tip:Als je gaat verhuizen geef dan zelf bij bedrijven je adreswijziging door want de Tpg verhuisservice maakt fouten en is bovendien traag.
Bij KPN heb ik het via internet gedaan en ook dat ging vlekkeloos.

Kuuke2k5

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Kuuke2k5 »

Het is ook helemaal niet gek ofzo hoor dat dingen goed gaan... alleen op 2,5 miljoen klanten gaan er ook dingen mis ja. en die dingen die mis gaan daar hoor je iedereen over...

Gast

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft elk bedrijf last van!!!
Meeste bedrijven lossen het zo op dat als regel 1 geldt:
De klant heeft altijd gelijk

en als regel 2:
Ook al heeft de klant geen gelijk; krijgt ie toch gelijk.

Die paar brutaaltjes - met een grote mond - die je voor een paar euro een poot uitdraaien wegen niet op tegen de goodwill die je kweekt door met de klant mee te gaan.

Medewerker

Re: EenGeheel Andere Nuon

Ongelezen bericht door Medewerker »

Ook switchstanden kunnen aangepast worden. Bewering van eerder schrijvers, medewerkers van nuon, zijn onjuist. Het is wel zo dat er wel sprake moet zijn van een redelijke afwijking. Redelijk is natuurlijk relatief, maar normaal wordt er uitgegaan van een afwijking van minimaal 25% van uw jaarverbruik. Verbruikt u dus 3000 kwh (gemiddeld), dan moet de afwijking 750 kWh zijn.

Het wordt pas echt leuk als er kort na de schatting een jaaropname volgt. Uw stand is dan namelijk lager dan de switchstand. Er zou dan een negatief verbuik in rekening worden gebracht door uw nieuwe leverancier. De eerste nota die u van Nuon krijgt: u krijgt uw voorschotten terug, + een paar honderd (duizend) kwh verbruik.

Overigens kunt u te hoge switchstanden ook positief zien: U ben tot die standen afgerekend tegen een lager tarief (daarbij ga ik ervanuit dat de prijzen halfjaarlijks stijgen). Omdat het verbruik in een eerder periode is gefactureerd betaald u ook het tarief van de periode.

een medewerker van een ander energiebedrijf!

Gesloten