LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eind afrekening na 2 jaar Evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Eind afrekening na 2 jaar Evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij kregen een gepeperde eindafrekening binnen over de periode van nov. 2002 tm nov. 2004. 1330 euro bijbetalen was de boodschap en dat wordt dan na 2 weken automatisch afgeschreven. Buiten het feit dat het niet netjes is na 2 jaar een eindafrekening te sturen vind ik het zeer merkwaardig dat ons verbuik volgens de rekening met zo'n 20% is gestegen terwijl wij toch niet anders zijn gaan leven. Het ergste is dat de meterstanden aardig kloppen.

Hoort een eindafrekening niet per jaar verzonden te worden en zo ja, is de rekening na 2 jaar nog volledig op te eisen?
We hebben binnen een week het geld laten terugstorten.Heb de afgelopen 2 jaar div, keren gebeld om de eindafrekening problemen en nog eens problemen en ze kunnen nu 2 jaar wachten op geld. Gaat het niet zo schakel ik een jurist in.

Kenny

Re: Eind afrekening na 2 jaar Evolta

Ongelezen bericht door Kenny »

Ik zit ook al heel lang te wachten op de afrekening van Evolta, maar ik heb hem nog steeds niet gehad. Als zij er 2 jaar overdoen om die rekening te sturen, dan zou ik ook er 2 jaar over doen om hem te betalen...als ik hem uberhaupt zou betalen. Ik zou eerst de tijd en kosten die ik kwijt ben geweest aan hun helpdesk ermee verrekenen...dan blijft er weinig meer over die ruime 1000 euro 8)

Gast

waarom brengen ze eingelijk ook transportkosten in rekening terwijl ik deze al betaald heb en nog maandelijks betaal aan mijn "oude" energiebedrijf.volgens mij betaal ik dubbel.
Wat kan ik hiertegen doen?

wat een evolta elende

Ongelezen bericht door wat een evolta elende »

waarom brengen ze eingelijk ook transportkosten in rekening terwijl ik deze al betaald heb en nog maandelijks betaal aan mijn "oude" energiebedrijf.volgens mij betaal ik dubbel.
Wat kan ik hiertegen doen?
Dat sanp ik dus ook niet, ik heb al een aangetekende brief gestuurd en een mail, nu eindelijk bericht terug ontvangen.
Onze excuses voor onze late reactie op uw bericht van 23/02/2005.

Evolta heeft u een nota gestuurd per 17/02/2005. De eindafrekening is gebaseerd op het verbruik wat wij bevestigd hebben gekregen van uw Netbeheerder. Alle geincasseerde voorschotbedragen zijn gebaseerd op de verbruiksgegevens.

Wij hebben uw nota opgemaakt naar het leveranciersmodel. Hierbij heeft u een voorschotbedrag aan Evolta betaalt waarin de kosten voor de levering en de netwerkkosten verrekend zijn. De netwerkkosten worden vastgesteld door de Netbeheerder. Evolta heeft hier geen invloed op. Hierdoor staan de vastrechtkosten en de netwerkkosten op de nota vermeld.

Uw nieuwe voorschotbedrag is gebaseerd op het netwerkmodel. Hierin zullen dan geen netwerkkosten berekend worden. Deze dient u direct aan de Netbeheerder te voldoen.

Uw verzoek tot beeindiging hebben wij doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.

Het bedrag, wat u gestorneerd heeft, staat nog open. Dit dient u wel te voldoen aan Evolta. Indien u niet betaalt binnen 2 maanden na dagtekening nota worden er sommatiekosten in rekening gebracht. Wanneer u een betalingsregeling wenst dient u contact op te nemen met Evolta.
Ik snap hier geen bal van, er wordt alleen gesproken over vastrechtkosten en de netwerkkosten, maar de over de transportkosten wordt niets gezegt, of is dit weer hetzelfde als vastrechtkosten en de netwerkkosten :?:

logeren66

Ongelezen bericht door logeren66 »

ook ik heb net (16.april)een afrekening ontvangen voor de periode van 4/4/2003 t/m 5/1/2005
of we even 828,32 willen bij betalen.
Ik betaalde elke maand 36 euro en blijkbaar teelt mijn partner wiet op zolder want we hebben in deze periode 6122 en 4910 kwh gebruikt !
ook betalen we op deze rekening voor het 'vastrecht' terwijl op de website staat dat dit niet hoeft!
http://www.evolta.nl/html/korting.php
Ook bestaat het grootste gedeelte van de rekening uit energie transport en deze kosten hebben we ook al aan essent betaald
Voor deze afrekening belde ik maandelijks naar evolta omdat ze toch al waren we geen klant meer; steeds geld bleven afhalen van onze rekening. Dit bedrag halen ze vast binnen kort op. Kan ik ergens officieel klagen :idea: tegen deze forse rekening ?

Maartend

Ongelezen bericht door Maartend »

Maar was het niet zo dat we tot 1/1/05 het vastrecht aan evolta betaalden en dat ze dit dan zelf zouden betalen aan je netwerkleverancier?

Ik dacht dit nl. van wel.

Grtz

mk

Ongelezen bericht door mk »

nu 1,5 jaar energie van evolta te krijgen mogen we 3447 euro gaan bij betalen.. en nee we telen ook niks op zolder.. !! een gezin van 2 volwassen en 1 kind in een rijtjes woning kan toch niet spontaan 10 zoveel stroom verbruiken als voor heen.. !!!

wie kan ons helpen .. !! wat moeten we doen !!

mk

Ongelezen bericht door mk »

nu 1,5 jaar energie van evolta te krijgen mogen we 3447 euro gaan bij betalen.. en nee we telen ook niks op zolder.. !! een gezin van 2 volwassen en 1 kind in een rijtjes woning kan toch niet spontaan 10 zoveel stroom verbruiken als voor heen.. !!!

wie kan ons helpen .. !! wat moeten we doen !!

Gast

Ga je meter eens goed na.

Ik ben sinds april 2003 bij Evolta. Maar ze berekenen mijn stand al vanaf febuari 2003
Tel ook de bedragen die je al betaald hebt. Ik had namelijk geen rekening gekregen in oktober en november 2004
Plotseling werd het gestopt.
In november gelijk aan de bel getrokken waarom ik geen rekening van ze ontving. In december werd er weer geld afgeschreven. En in januari kreeg ik dus ook een rekening van 526.00 euro. Wat bleek dat ze hele verkeerde meterstanden hebben opgenomen.
Het laag tarief klopt qua meterstand. Maar het hoge niet.

CONTROLEER HET VOLGENDE
1. Dus haal je vorige facturen erbij van je vorige energie leverancier,voordat je naar EVOLTA ging. En kijk wat de stand is.

2. Ga je meter die je thuis hebt ook opmeten.
3. En de stand die EVOLTA heeft.

Kijk waar er verschillen inzit. Kloppen die allemaal.

Kijk ook je bankafschriften na. Heb je elke maand betaald. En welke maanden niet.

Misschien kun je er dan wijs uit worden.

Mijn rekening gaat over 2004,maar ik zit al vanaf 2003 bij EVOLTA.

onder stroom

Ongelezen bericht door onder stroom »

OOk wij kregen afgelopen zaterdag 16/04/2005 een zeer gepeperde eindafrekening van Evolta (sinds januari Oxxio). Ik vraag me af of ze die eindafrekening wel zo laat mogen versturen. Ik heb vandaag telefonisch contact gezocht met Oxxio en Evolta, het blijkt dus dat Oxxio mijn maandbedrag per januari 2005 verlaagd heeft naar Euro 6,10 zonder mij daar van op de hoogte te stellen. Jullie begrijpen zeker wel dat dit veel te laag is. Na 50 minuten aan de telefoon te hebben gehangen ad 0,15 eurocent per minuut en ik denk wel 7 keer te zijn doorverbonden kon men mij mededelen dat zij het bedrag alleen maar kunnen verdubbelen naar euro 12,20. Dit is natuurlijk nog veel te weinig. Ook heb ik denk ik wel tien keer al gebeld naar Evolta over de transportkosten. Evolta beweerd dat zij de transportkosten voor mij betalen aan mijn netwerkbeheerder(Westland Energie). Na telefonisch contact te hebben gehad met Westland Energie blijkt dat W.E helemaal geen contract heeft met Evolta. Kan iemand mij nou eens duidelijk maken hoe allemaal zit. Ik sta van lieverlee zelf onder stroom. :evil:

onder stroom

Ongelezen bericht door onder stroom »

Ik denk zelf dat ik per onmiddelijk mijn contract beeindig.
Ga dan weer lekker terug naar Westland Energie. Deze energie
leverancier maakt er echt een grote puinhoop van.
Ik ben me er van bewus dat ik een boete van 50 euro moet betalen als ik voortijdig mijn contract beeindig. Nou dat heb ik er graag voor over.
Ben je in ieder geval van dat zooitje af. En die toren hoge eindafrekeningen na anderhalf of twee jaar.
Graag reacties

Gast

Hoezo 50 euro betalen.

Je moet ze in gebrekken stellen. Volgens mij is de wet zo dat als ze een diest leveren moet die goed zijn. Dat doen ze niet dus stel je ze in gebrekken. Ik heb mijn nuon energieleverancier ingelicht dat ik weg wil bij Evolta dat hebben ze voor mij uitgevoerd. Ze hebben het zo geregeld dat ik nooit dubbel zal betalen. Ben benieuwd. Als ik weer via NUON ben ga ik Evolta blokkeren.

FrancesS

Ongelezen bericht door FrancesS »

Ik kreeg twee jaarafrekeningen van Evolta op de mat. Eén nog van mijn oude adres en één van mijn nieuwe adres. Op mijn oude adres had ik mij in maart 2003 aangemeld bij Evolta en in september 2003 verhuisde ik naar m'n nieuwe adres. Nu komt dus het probleem. De jaarafrekening van mijn oude adres loopt van het begin van aanmelding tot heden, terwijl ik dus ook een jaarafrekening heb gekregen van september 2003 tot heden van mijn huidige adres. Er klopt dus werkelijk geen snars van en ik maar bellen met Evolta, wat hele hoge telefoonrekeningen tot gevolg heeft. Iedere keer bevestigde de aardige dame van Evolta aan de telefoon dat het inderdaad niet klopt en het zal geregeld worden, want de gegevens en verhuisdata hebben ze wel in het systeem staan. Maar helaas, er wordt niets geregeld, want heb nu weer een herinnering op de mat liggen en als ik niet betaal wordt het weer verhoogd met 12 euro. Ik had namelijk het bedrag van wel 420 euro, dat ze automatisch incasseren, laten storneren en staat gelukkig weer op mijn rekening.

Op een gegeven moment bel ik weer naar Evolta over deze betreffende onterechte jaarafrekening, bleek het die dag net Oxxio te zijn geworden.
Weer een alleraardigste dame aan de telefoon die me welwillend te woord staat (so far so good). Inderdaad, ze bevestigd dat alles wat ik vertel klopt.
De verwarring is ontstaan door faillisement van Evolta vlak nadat ik mij had aangemeld in 2003, zo verteld de dame. Achterstanden in de administratie enzo, maar deze dame van Oxxio zal het allemaal regelen.

Maar wat doe ik ondertussen met de rekening die Evolta maar blijft sturen??? Want Oxxia doet net als Evolta dus helemaal niks!!! Ze hebben het natuurlijk veel te druk met troep opruimen die Evolta heeft achtergelaten.

Bij wie of wat kan ik in hemelsnaam terecht om dit voor eens en altijd te regelen???
Uw eindafrekening te laat?

De Dienst uitvoering en toezicht Energie (DTe) verplicht energieleveranciers binnen 8 weken een eindafrekening te sturen voor elektriciteit en gas aan de consument die verhuisd is of is overgestapt naar een andere energieleverancier. Dit staat in een beleidsregel die de toezichthouder op de energiemarkt vandaag heeft uitgevaardigd en verzonden heeft aan alle energieleveranciers en netbeheerders.

Aanleiding voor deze beleidsregel is de grote stroom klachten van consumenten over de vertragingen bij het verzenden van eindafrekeningen na een verhuizing of overstap naar een andere energieleverancier. Een flink aantal consumenten krijgt pas na een aantal maanden een juiste en volledige eindafrekening voor de energie die is verbruikt op het oude adres. DTe acht het onwenselijk dat consumenten lang in onzekerheid verkeren over hun eindafrekening. Dit schaadt het vertrouwen in de energiemarkten, aldus de toezichthouder.

Omdat de Elektriciteitswet en de Gaswet de termijnen voor het verzenden van de eindafrekening na een verhuizing of overstap niet vermelden, heeft DTe besloten om, via een beleidsregel, de norm op dit punt te verduidelijken.

De beleidsregel wordt van kracht op 1 maart aanstaande. Consumenten die na 1 maart verhuizen of overstappen naar een andere energieleverancier, dienen binnen 8 weken een eindafrekening te ontvangen. DTe zal controleren of de bedrijven zich aan deze termijn houden. Zo niet, dan kan DTe passende maatregelen nemen door bijvoorbeeld een een sanctie op te leggen.

Bovenstaand stukje heb ik gevonden op de internetsite van DTe. Een supergoede beleidsregel natuurlijk, maar wat moeten consumenten die vóór 1 maart problemen hadden met de jaarafrekening?

Gesloten