LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekenening wil Essent niet uibetalen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wilma1981

Eindafrekenening wil Essent niet uibetalen

Ongelezen bericht door wilma1981 »

beste RADAR

Ik heb een probleem met Essent over mijn afrekening.
Ik ben gaan samen wonen met mijn vriend en de vader van mijn kids.
in de maand juni ,
maar omdat mijn vriend werkte kreeg ik geen uitkering meer dus van af die maand moest hij betalen. omdat ik huis moeder ben dat was geen probleem ofzo en dat deden we ook ?

Maar toe gingen we onder een andere stroom leverancier ook geen probleem dachten we (wel dus) ?
We krijgen nu stroom van OXXIO geen probleem maar de eind af rekening van Essent is wel het probleem .
want volgens Essent stonden er nog maanden open wat niet kon dus heeft mijn vriend twee keer alles toe gefax's okt
maar dat was niet goed om dat dat uitdraaien van mijn computer was dus hebben we op 1 nov de bank afschriften heen gefax's .
Dus mijn vriend heeft gebeld dat hij s'middags alles hab gefax's dat was goed hij kon over drie weken weer bellen hij belde drieen halfe week later en toen was het pas op 30 nov binnen volgens een medewerker daar :shock: dus moet je weer op je geld wachten denk je .
Maar het is een dure maand december met vier kids.
Dus bel ik vandaag 11 decemder en krijg ik te horen dat ik niets meer krijg dus mijn 452.00 is weg :evil: :twisted: het is verekend volgens hun maar dat kan niet want ik heb alles betaald en zij hebben bewijzen van ons doorgestuurd gekregen
maar ze doen er niets mee ofzo maar beste RADER wat moet ik doen kunt u mij helpen??????
mischien dat ik dan het nieuwe jaar weer lachend :D :D in kan gaan

Chanmaster

Re: Eindafrekenening wil Essent niet uibetalen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik kan mij vinden in uw verhaal, heb het zelfde meegemaakt met Essent met dat verschil dat het bij ons om een hoger bedrag ging en het voordeel dat het oplossen van deze problematiek mijn dagelijks werk betreft. Ik heb letterlijk vanaf 2002 alle betalingen moeten overleggen aan Essent. Ze waren er uiteindelijk van overtuigd dat ik gelijk had en zeiden tot slot: "Meneer dient u maar een bezwaar in bij de geschillencommissie want wij kunnen het hier niet vinden".
Heb ik daarvoor al die moeite gedaan? Kennelijk wel.
Administratief heeft Essent er een zoodje van.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@Chanmaster:

Alweer terug op dit forum als zgn. "hulpverlener"? En alweer terug geswitcht naar je oude alias?
Ik dacht dat we enige maanden geleden hadden afgesproken (nou ja, jij hebt het zelf hier gepost) dat je niet meer terug zou keren hier.
Ik heb geen flauw idee wat je voor hebt met jouw bijdragen hier, maar ik raad je aan je aan je woord te houden.

Chanmaster

Wie is Wicher dan wel?

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Chanmaster, ik weet dat het niet overal op rolletjes loopt maar zoals jij het stelt zit je met een behoorlijke frustratie.
Waarom schrijf je de geschillencie dan niet?

Heb je dat wel gedaan zeg dan ook hoe het was afgelopen.
Nu zit je mensen te stangen.

Aan Wilma, indien je kunt bewijzen dat er betaald is dien je gewoon een klacht in bij de geschillencommissie DTE.
Klik of copieer de link hieronder:
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... nciers.asp

suc6.

Chanmaster

Helemaal correct, die zaken lopen nog.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

Wie is Wicher dan wel?
Tja, dat zou jij wel graag willen weten, hè :lol:
In ieder geval geen "schuldhulpverlener"!!

Maar zoals gewoonlijk geef je weer eens geen rechtstreeks antwoord op mijn vraag: waarom beloof je enkele maanden geleden om niet meer terug te komen op dit forum, en doet het dan vervolgens toch weer???
Ik ben blij met mensen die hier proberen anderen te helpen, maar jouw bijdragen zijn enkele maanden geleden al voldoende onder de loep genomen door diverse forummers, en over het algemeen gekwalificeerd als niet voldoende terzake kundig en vaak ook nog bezijden het onderwerp.
Door je nickname suggereer je bij sommigen ook nog dat je een min of meer off. funktie hebt op dit forum.
Als jij werkelijk bent wie je zegt dat je bent, hou je dan svp bij je eigen toko, zul je het druk genoeg mee hebben.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Wilma,

ik hoop dat je niet zo chaotisch hebt gereageerd naar Essent als je hier je bericht opschrijft.

Er staat werkelijk niks in behalve dat je zegt alle overschrijvingen te hebben gefaxt. (?)

Maak ajb een overzicht voor Essent waar alle betalingen en ontvangen rekeningen netjes op staan en probeer op basis daarvan ze te overtuigen dat je geld retour moet ontvangen.

Als je dat niet doet blijf je tot st juttemis faxen en bellen

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Als je dat niet doet blijf je tot st juttemis faxen en bellen
Jaag je alleen jezelf op kosten en in de stress.
Inderdaad, zoals jij al adviseerde, alles op een rijtje zetten; netjes schriftelijk aan Essent sturen en bij onbevredigende reactie klacht naar de SGC.
www.sgc.nl
Heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn al mensen die positieve ervaringen met de sgc op dit forum hebben gepost.

Gesloten