LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening energienota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
l.schütz

eindafrekening energienota

Ongelezen bericht door l.schütz »

In April heb ik een eindafrek.gehad van R.E.M.vanwege verhuizing.Ik heb direct na de overdracht de standen doorgegeven.Later kreeg ik de rekening van E500,00 gepresenteerd.De meterstanden weken af,ze hadden een schatting gemaakt,terwijl ik de juiste stand had doorgegeven.Ze hebben het geld v.d. rek. gehaald,wat ik teruggedraaid heb bij de bank.Op mijn oude adres hadden zij een brief gestuurd,dat ik in term. kon bet.en dat corr.v.d.meterstanden niet in alle gevallen mogelijk is.Nou vraag ik je!! Wat is het nut dan om direct de juiste meterstanden door te geven.Het veschil was v.d. electr.805 kwh en v.d.gas 1.329 m3.

Groet Lisette

zjwaemke

Re: eindafrekening energienota

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Als je bent overgestapt naar een nieuwe leverancier daar een correctie aanvragen op de verkeerde afrekening. Zij zullen de juiste standen (die jij moet doorgeven) via de netwerkbeheerder communiceren naar je oude leverancier. Jij krijgt vervolgens van de nieuwe levernacier geld terug. Deze nieuwe levernacier zal vervolgens bij de oude levernacier dit geld terugvorderen.

ps. het is RWE of NEM, niet REM :P

Syrith

Ongelezen bericht door Syrith »

Dat doen ze dus niet. Wij hebben een soortgelijk probleem. De leverancier heeft wel de stand gecorrigeerd maar dit niet doorgegeven aan de netwerkbeheerder. Ze communiceren dus niet zo goed.

Zijn dit nou foutjes? Of een makkelijke manier om extra geld te kunnen innen?

zjwaemke

Ongelezen bericht door zjwaemke »

meterstanden worden altijd via het berichtenverkeer verstuurd van leveranciers naar netbeheerders en via versa. Een netwerkbeheerder kan altijd standen zien die de levernacier gebruikt voor afrekeningen.

Syrith

Ongelezen bericht door Syrith »

Dat geloof ik ook wel dat ze dat kunnen zien. Alleen maakt dat ze niets uit. Waarom zeggen ze dan dat een correctie niet is doorgegeven of niet uit te voeren is? Volgens mij gewoon om het geld toch te kunnen innen

Gesloten