Hallo,
Mijn vriend en ik hebben net vandaag de eindafrekening gekregen van Essent. Wij hebben dit huis gekocht in december 2002.
We hebben begin 2003 een eindafrek gekregen op naam van de vorige bewoonster. (van een half jaar).
Wij zelf hebben dat jaar niets gekregen, heb er een aantal keren achter aan gebeld, kreeg te horen maakt u zich geen zorgen het komt allemaal goed.
In tussen tijd hebben ze wel ons maandelijks bedrag verlaagd zonder te overleggen, ik heb er weer naar toe gebeld en wederom " mw maakt u zich geen zorgen het is goed zo" en als leek zijn vertrouw je daar dan op.
Begin dit jaar heb ik weer gebeld en gevraagd naar de eindafrekening, mw maakt u zich geen zorgen hij komt eraan. En inderdaad hij komt er aan, volgens essent en onze meter hebben wij 6.168 m3 verbruikt.
Wij werken allebei, hebben een hr+ ketel dus we kunnen het echt niet begrijpen! Weer gebeld en als antwoordt kregen we " het is vrij normaal dat je zoveel verbuikt" Ik kan daar niet bij.
We hebben nu een forse rekening die we het liefst nog voor 15/7 moeten betalen maar zou niet weten waarvan....
Mijn vraag is dus is dit normaal?
Groetjes margreet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EINDAFREKENING ESSENT
Re: EINDAFREKENING ESSENT
Blijkbaar is dit voor Essent normaal. Ook wij kregen na een verbouwing een torenhoge rekening. Blijkbaar maakt Essent van verhuizingen en verbouwingingen gretig misbruik. Onze rekening was zo hoog dat het alleen verklaard kon worden als dat we maandenlang met een grote groep bouwvakkers krachtstroom hadden moeten gebruiken. Zelf kreeg ik dergelijk stroomverbruik in geen jaren op. Na maanden, bijna jarenlang vechten niets bereikt. meneer, het staat op uw meter, en dat betekent betalen. Gelukkig konden we de betaling spreiden over een jaar. Dit betekent elke maand echter weer een aanslag op je portemonee. Uiteindelijk hebben we het hele bedrag maar betaald, het kostte ons al met al 2 jaar.Maar we zijn van Essent af, en hebben nu een andere stroomvoorziener.
Re: EINDAFREKENING ESSENT
Overigens Tip voor iedereen die verhuist of verbouwd. Maak een foto van de stand van de meter in de meterkast met een datumaanduiding (krant o.i.d.). Dan heb je tenminste bewijs dat de opgegeven meterstand ook de echte is.