LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jablootje

Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door jablootje »

Ben onlangs overgestapt van energieleverancier en heb een hele belachelijke eindafrekening gekregen (moest 1500! euro onterecht bijbetalen) van de Oxxio. Waarbij ze mijn meterstanden 'berekend' hebben, en dat terwijl ik de juiste meterstanden gewoon doorgegeven had. Volgens mijn berekening krijg ik zelfs geld terug van ze. Maar ondertussen is wel het onterechte bedrag van mijn rekening afgeschreven. Dus gelijk contact met Oxxio opgezocht. Maar omdat ik nu geen klant meer van hun ben kunnen ze mij niet meer helpen, ik moet maar contact opnemen met de nieuwe leverancier. Zo gezegd zo gedaan dus gebeld met de Nuon, guess what? Zij sturen mij dus weer door naar Oxxio omdat er sinds augustus 'iets' veranderd is en oxxio mij dus moet helpen, weer gebeld en gemaild. Maar nee moet toch echt bij de Nuon zijn. Dus weer de Nuon bellen. Heb 1 uur en 7 minuten aan de lijn gehangen, zonder een medewerker gesproken te hebben en toen werd de verbinding verbroken..
Bedankt NUON en OXXIO! Top klantenservice, NOT....

mart2345

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door mart2345 »

Allereerst is het een grof schandaal dat je meer dan een uur aan de telefoon hangt zonder iemand te spreken te krijgen. En dan kom je ook nog in een kastje-muur-verhaal terecht. Ik heb bewondering voor je geduld.

Voor je verder gaat: Als je het nog niet gedaan hebt storneer onmiddellijk het afgeschreven bedrag en als je ze helemaal niet vertrouwt: blokkeer het rekeningnummer van Oxxio voor incasso's.

Dan de situatie:
-Als je overstapt naar een andere leverancier dan geef je aan de nieuwe leverancier de standen door, die geeft ze door aan de netbeheerder en die geeft ze weer door aan de oude leverancier. Dat is om die standen gelijk te houden. Daardoor betaal je alles, maar niks dubbel.
-Er is dus in dit proces iets niet goed gegaan. Of dit bij Nuon, je netbeheerder of Oxxio ligt is niet duidelijk. Aan de netbeheerder ligt het meestal niet. Ga vooral ook na of Nuon de juiste beginstanden heeft.
-Tot voor kort was het zo dat je altijd bij je nieuwe leverancier moest zijn als je foute standen op je eindnota wilde laten wijzigen. Dat is inderdaad veranderd. In principe is Oxxio nu verantwoordelijk geworden. Oxxio heeft ongelijk in dit verhaal. Maar in theorie kan Nuon je ook helpen. Het is de vraag of de klantenservicemedewerk(st)er dat weet of zelf kan, maar ook Nuon kan zo'n verzoek gewoon indienen. Overigens staat op de site van Oxxio gewoon dat bij een foute stand op de eindafrekening je contact op moet nemen met de klantenservice van Oxxio.

Hou er rekening mee dat dat proces om de meterstanden te wijzigen lang gaat duren. Een week of zes is heel normaal (en dat is bij elke leverancier zo helaas). Eis van Oxxio dat je de foutieve nota niet hoeft te betalen in afwachting van de correctie, vraag dus uitstel en laat ze zorgen dat je geen herinneringen gaat krijgen. Het gaat niet om een paar dubbeltjes. Het verschil in stand is ook zo groot dat Oxxio dat verzoek niet kan weigeren (dat kunnen en mogen ze wel als iemand vergeet zijn standen door te geven èn het verschil niet zo groot is).

Gesloten